بلاگ, کودکانه

نکاتی که برای فروش لباس بچگانه باید به آن توجه کرد

فروش لباس بچگانه

یکی از بهترین محصولاتی که هنگام راه‌اندازی فروشگاه لباس می‌توانید عرضه کنید، لباس کودکان است. فروش لباس بچگانه معمولاً بازار بسیار پر رونقی دارد. کودکان در سنین پایین‌تر، رشد بسیار سریعی دارند که همین موضوع، باعث افزایش تقاضا برای این نوع پوشاک می‌شود. بااین‌حال باید توجه داشت که هنگام فروش لباس کودکانه، کیفیت و دوام آن نیز حتماً در نظر گرفته شود.

لباس‌های کودکان نقش مهمی روی سلامت و رشد آنها دارند؛ به همین دلیل عرضه محصولاتی باکیفیت در این زمینه می‌تواند سلامت کلی کودک را در پی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم مراحل فروش پوشاک بچگانه را بررسی نماییم. اگر شما نیز قصد انجام این کار را دارید، تا انتها با ما همراه باشید.

 اهمیت فروش لباس بچگانه

کودکان تأثیر زیادی در آینده هر جامعه‌ای دارند و رفاه و شادی آنها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از جنبه‌هایی که روی سلامت کودکان تأثیر می‌گذارد، لباس‌هایی است که برای آنها خریداری می‌شود. فروش لباس کودک نه‌تنها یکی از نیازهای اصلی جامعه است، بلکه تأثیر زیادی در فرهنگ آینده یک کشور دارد.

فروش لباس بچگانه در درجه اول، روی راحتی و رشد جسمانی آنها تأثیر می‌گذارد. بدن درحال‌رشد کودک به لباس‌های مناسبی نیاز دارد که امکان فعالیت را فراهم کند و در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف، مقاومت مناسبی داشته باشد. فروشندگان پوشاک بچگانه با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات در این زمینه، باعث می‌شوند که رشد کودک بدون هیچ‌گونه اختلالی انجام شود و محدودیتی در انجام فعالیت‌های روزمره آنها به وجود نیاید.

علاوه بر این موضوع، فروش لباس بچه‌ها تأثیر زیادی روی بهبود اقتصاد محلی نیز خواهد داشت. بسیاری از تولیدی‌های پوشاک کودکان به دلیل نبود مراکز مناسب برای فروش محصولاتشان، با مشکلات جدی ممکن است روبرو شوند. با راه‌اندازی فروشگاه‌های پوشاک کودکان چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت فیزیکی، این تولیدی‌ها می‌توانند فعالیت بیشتری داشته باشند و کارکنان بیشتری را جذب نمایند که مستقیماً روی اقتصاد منطقه، تأثیر خواهد گذاشت.

اهمیت فروش لباس بچگانه

 روش‌های تبدیل‌شدن به فروشنده حرفه‌ای لباس بچگانه

تبدیل‌شدن به فروشنده حرفه‌ای پوشاک کودکانه در بازارهای رقابتی، نیاز به برنامه‌ریزی بسیار دقیقی خواهد داشت. درصورتی‌که از روش‌ها و تکنیک‌های مناسبی در این زمینه استفاده نمایید، پس از مدتی می‌توانید کسب‌وکار خود را در این صنعت پرسود، گسترش دهید.

 تحقیقات در خصوص بازار پوشاک کودکان

برای تبدیل‌شدن به یک فروشنده حرفه‌ای، در مرحله اول نیاز است که تحقیقات مناسبی در خصوص بازار پوشاک انجام دهید. درک مخاطبان هدف و آشنایی با سلایق و ترجیحات آنها، شناسایی برندهای محبوب، کسب اطلاع از استراتژی‌های رقبا در این زمینه و همچنین تجزیه‌وتحلیل میزان فروش در هر منطقه، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی که برای موفقیت کسب‌وکار شما الزامی هستند را ارائه دهد.

 برقراری ارتباط با تأمین‌کنندگان

در مرحله باید، باید با تولیدی‌ها و تأمین‌کنندگان پوشاک کودکانه روابطی قوی برقرار نمایید. همکاری با تولیدکنندگان یا عمده‌فروشان معتبر می‌تواند دسترسی شما به محصولاتی با کیفیت بالاتر و همچنین قیمت‌های رقابتی را ساده‌تر کند و باعث حفظ حاشیه سود سالم شود.

 فعالیت مجازی

یکی از اصلی‌ترین نکات برای موفقیت در فروش لباس بچگانه، فعالیت مناسب در سطح اینترنت است. حتی اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی خود را داشته باشید نیز نباید اهمیت فعالیت مجازی را دست‌کم بگیرید. با راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر تبلیغ کسب‌وکار خود، می‌توانید به مشتریان بیشتری از سراسر کشور دسترسی داشته باشید.

اطلاعات بیشتر  7 نکته مهم برای خرید پوشاک بچه گانه که نمی دانید!

 ارائه خدمات مناسب

از دیگر روش‌هایی که برای موفقیت در فروشندگی لباس کودکان می‌تواند مؤثر باشد، ارائه خدمات مناسب به مشتریان و تعامل با آنهاست. پاسخ سریع به سؤالات، ارائه راهنمایی و مشاوره‌های مختلف در خصوص خرید لباس بچگانه، ارائه مطالب آموزشی در خصوص نحوه انتخاب پوشاک و… از جمله روش‌هایی هستند که باعث ایجاد اعتماد میان مخاطبان خواهند شد.

 به‌روز بودن

همیشه سعی کنید با انواع پوشاکی که مطابق مد روز در بازار عرضه می‌شوند، آشنایی داشته باشید. بازار پوشاک کودکان ممکن است در بازه‌های مختلفی دچار تغییرات اساسی شود؛ به همین دلیل سازگاری شما با این تغییرات و ارائه محصولاتی مطابق با مد روز، می‌تواند تأثیر زیادی در حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید داشته باشد.

تکنیک‌های تبدیل‌شدن به فروشنده حرفه‌ای لباس بچگانه

 تبدیل خریداران به خریداران وفادار

یکی از اصلی‌ترین موارد برای موفقیت در فروش لباس بچگانه یا انواع پوشاک، ایجاد وفاداری میان مشتریان است. بهترین راهکار در این زمینه، تعامل بیشتر با مخاطبان و مشتریان خواهد بود. والدین از توجه و کمک‌های شخصی که هنگام خرید لباس برای فرزندانشان انجام می‌شود، استقبال می‌کنند. باتوجه‌به این موضوع، شما می‌توانید به شکلی حرفه آموزش‌های مختلفی را به والدین ارائه دهید و کارکنان خود را در خصوص ارائه راهنمایی مناسب به والدین، توجیه کنید.

مواردی دیگری نیز مانند ارائه محصولاتی باکیفیت و دوام بالا، ارائه تخفیفات فصلی مختلف برای خرید پوشاک و همچنین ایجاد تعامل مؤثر از طریق شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند روی این موضوع تأثیر زیادی داشته باشند و مشتریان شما را به خریداران واقعی و وفادار، تبدیل کنند.

 مراحل راه‌اندازی فروشگاه لباس بچگانه

پس از تعیین استراتژی‌های فروش و انجام تحقیقات در بازار، نیاز است که اقداماتی ضروری برای راه‌اندازی فروشگاه خود را انجام دهید. در ادامه تمامی این مراحل به ترتیب بررسی شده‌اند که با مطالعه آنها می‌توانید به‌صورت کاملاً قانونی، به فروش لباس بچگانه بپردازید.

 برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فروشگاه

در مرحله اول برای راه‌اندازی فروشگاه لباس خود، باید مکان مناسبی را برای تأسیس شعبه اصلی خود در نظر داشته باشید. مکان تعیین شده باید دسترسی ساده‌ای داشته باشد و در معرض دید همگانی قرار بگیرد. درصورتی‌که تنها قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود را دارید، طبیعتاً نیازی به انجام این کار نخواهد بود. بااین‌حال و درهرصورت، باید مکانی را به‌عنوان انبار برای ذخیره تمامی پوشاک در نظر داشته باشید.

تمامی مراحل تعیین استراتژی، میزان استخدام کارکنان، چیدمان و دکور فروشگاه، پیداکردن تأمین‌کنندگان، تعیین درصد سود برای شروع، همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش بازدید و سایر مواردی که باعث ایجاد یک نقشه راه کامل می‌شوند، باید در این مرحله به‌صورت کامل تعیین شده باشند.

 مشخص‌کردن میزان مالیات و ثبت‌نام

پس از انجام برنامه‌ریزی، باید اظهارنامه مالیاتی را تهیه و ارسال نمایید. در حال حاضر انجام این کار برای تمام اشخاص حقوقی که در زمینه فروش پوشاک فعالیت می‌کنند، الزامی است و عدم انجام این کار می‌تواند جریمه‌های مالیاتی مختلفی را به همراه داشته باشد. تمامی مراحل مشخص‌کردن میزان مالیات و ارسال اظهارنامه مالیاتی را می‌توانید به‌صورت الکترونیکی، مطابق با راهنمای زیر انجام دهید.

  • پیش ثبت‌نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • ارسال کامل اطلاعات کاربری
  • ثبت‌نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

ایجاد حساب بانکی برای کسب‌وکار

قدم بعدی برای تأسیس فروشگاه و انجام فروش لباس بچگانه، ایجاد حساب کاربری مختص به کسب‌وکار ایجاد شده است. انجام این کار ضروری نیست بااین‌حال می‌تواند چندین مزیت کلیدی برای شما داشته باشد. در مرحله اول ایجاد حساب بانکی جداگانه برای فروشگاه، باعث می‌شود که میزان سود و بودجه‌بندی کسب‌وکار شما بادقت بیشتری انجام شود. با ایجاد حساب بانکی جداگانه می‌توانید در پایان ماه، هزینه‌های مالیات، حقوق کارکنان، هزینه‌های خرید و سود و زیان را به‌راحتی محاسبه کنید و مدیریت بهتری روی کسب‌وکار خود داشته باشید.

از طرف دیگر، جداکردن حساب بانکی کسب‌وکار می‌تواند از اموال و دارایی‌های شخصی شما محافظت کند. با انجام این کار درصورتی‌که شکایتی از کسب‌وکار شما انجام شود، دارایی‌های شخصی مانند خانه، ماشین و… درگیر نخواهند بود.

اطلاعات بیشتر  باید و نبایدها در انتخاب لباس مناسب کودک

 کسب مجوزهای لازم

از دیگر مراحل اصلی برای راه‌اندازی فروشگاه پوشاک بچگانه، کسب مجوزهای لازم است. توصیه می‌کنیم این کار را در همان مراحل ابتدایی راه‌اندازی کسب‌وکار خود انجام دهید؛ چراکه عدم اخذ مجوزهای لازم می‌تواند جریمه‌های سنگینی را برای شما در پی داشته باشد و حتی باعث تعطیلی کسب‌وکار شما نیز شود. برای اخذ جواز کسب پوشاک و لباس، باید مراحل زیر را طی کنید.

  • تهیه و جمع‌آوری مدارک لازم (لیست تمامی مدارک موردنیاز در وب‌سایت اتحادیه صنف تولیدکنندگان پوشاک به آدرس ir موجود است.)
  • ارسال مدارک به اتحادیه از طریق مراجعه حضوری یا از طریق سامانه اتحادیه
  • انتظاری حدود 10 روزه برای بررسی درخواست مجوز
  • تشکیل پرونده به‌صورت حضوری در اتحادیه پوشاک، پس از تأیید درخواست
  • اخذ تأییدیه پروانه کسب
  • پرداخت مبالغ تعیین شده اتحادیه
  • ارائه پروانه کسب با اعتبار یک سال (قابل‌تمدید برای 5 تا 10 سال بعدی)

اخذ بیمه

علاوه بر کسب مجوزهای لازم، نیاز به اخذ بیمه نیز خواهید داشت. داشتن بیمه برای فروشگاه یکی از الزامی‌ترین اقدامات محسوب می‌شود و ایمنی بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. برای انجام این کار در مرحله اول باید کد کارگاهی دریافت نمایید و با معرفی افراد شاغل در فروشگاه خود، برای آنها لیست بیمه رد کنید.

 پیداکردن برند

از مهم‌ترین مواردی که در فروش لباس بچگانه نقش خواهد داشت، تعیین برند و لوگوی مناسب برای فروشگاه است. برند فروشگاه شما تا جای ممکن باید یونیک و منحصربه‌فرد باشد و با کسب‌وکار شما ارتباط زیادی داشته باشد. انتخاب برندهای معمولی که در مناطق مختلف مشاهده می‌شوند، اعتبار فروشگاه شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. از طرف دیگر پیداکردن برندی مناسب، نه‌تنها حرفه‌ای بودن شما را نمایش می‌دهد، بلکه اعتماد بیشتری را میان مشتریان ایجاد می‌سازد.

 ثبت دامنه برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی

اگر قصد راه‌اندازی وب‌سایت اینترنتی برای فروشگاه خود را داشته باشید، در مرحله اول نیاز دارید که دامنه‌ای مناسب برای کسب‌وکار خود ثبت کنید. تأثیر انتخاب دامنه خوب روی سئو سایت و جذب ترافیک از طریق موتورهای جستجو، بسیار بالاست؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم دامنه ثبت شده شما حتماً با برند تعیین شده یکسان باشد و یا در یک راستا قرار داشته باشد. مختصر بودن دامنه و عدم استفاده از خط تیره یا اعداد نیز تأثیر زیادی در به‌خاطر سپردن آن خواهد داشت. برای ثبت دامنه کافی است به وب‌سایت ایرنیک (IRNIC) مراجعه نمایید.

مراحل راه‌اندازی فروشگاه لباس بچگانه

 مهارت‌های یک مدیر فروشگاهی

مدیریت یک فروشگاه نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکار دارد؛ به همین دلیل اگر قصد دارید مدیر یک مجموعه فروش لباس بچگانه باشید، باید با مهارت‌های بخصوصی آشنایی کامل داشته باشید. در درجه اول باید به‌خوبی تیم فروشندگان خود را مدیریت کرده و انگیزه مناسبی در آنها ایجاد کنید. ایجاد محیطی مناسب برای کار و همچنین پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان، نقش مهمی در بهبود مدیریت شما خواهد داشت. درک صحیح از روند مد و توانایی تجزیه‌وتحلیل تقاضاهای بازار، مدیریت صحیح بودجه، تعیین شیفت بندی مناسب برای کارکنان و ارتباط مؤثر با مشتریان، از دیگر مهارت‌هایی هستند که می‌توانند رشد کسب‌وکار شما را تضمین کنند.

 وظایف فروشنده لباس بچگانه

به‌عنوان یک فروشنده لباس بچگانه، باید وظایف خاصی را به شکل کامل انجام دهید تا بتوانید در بازار، رقابت سالمی داشته باشید. برخورداری از دانش کافی در زمینه سبک‌های تولید شده پوشاک کودکان، ارائه راهنمایی‌های مؤثر در خصوص کیفیت و جنس انواع پارچه به‌کاررفته در لباس‌های بچگانه، حفظ چیدمان فروشگاه، بررسی کامل تمامی اجزای لباس به‌منظور نداشتن مشکل و آشنایی کامل با سایزبندی لباس‌ها بر اساس سن و اندازه، از مهم‌ترین وظایف یک فروشنده لباس بچگانه است.

وظایف فروشنده لباس بچگانه

 سخن پایانی

راه‌اندازی فروشگاه لباس بچگانه، چه به‌صورت فیزیکی یا اینترنتی، نیازمند رعایت برخی الزامات و توجه به نکات مهمی است که همگی روی پیشرفت این کسب‌وکار، می‌توانند تأثیر داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین مواردی که برای فروش لباس بچگانه نیاز دارید را به‌صورت کامل و جامع ارائه دهیم. فروشگاه توتوکید یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌های پوشاک بچگانه است که برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر در این زمینه، می‌توانید از آن کمک بگیرید.

در نهایت هم اگر قصد دارید طرح خاصی را بر روی لباس کودک خود داشته باشید میتوانید با مطالعه مقاله ی چاپ زول این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =