آموزش

نکاتی مهم در ایمنی لباس کودکان

نکانتی مهم در ایمنی لباس کودکان

امنیت لباس کودک

می‌توان گفت امنیت در خرید و انتخاب لباس کودک حرف اول را می­زند. شاید برای لباس‌های افراد معمولی این موضوع اهمیت زیادی نداشته باشد. ولی در مورد کودکان مسئله فرق می‌کند. چراکه در سنین پایین‌تر، کودک توانایی تشخیص زیادی ندارد. در نتیجه والدین باید دقت و نظارت را بر روی رفتار کودک در مورد لباسش را داشته باشند و در خریدشان ایمنی لباس کودک را در نظر بگیرند. چراکه گاهی اوقات نوع لباسی که برای آن­ها انتخاب می­کنید، می‌تواند برای کودکان خطر آفرین باشد.

قبل از خرید هر لباس شما باید برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن، نکات مهم در ایمنی لباس کودکان را رعایت کنید. چراکه برخی لباس ها می توانند گاهی برای کودکان خطرآفرین باشند. در ادامه با توتوکید به برخی نکات مهم در رابطه با خرید لباس مناسب و ایمن خواهیم پرداخت.

تعیین مکان مناسب برای بازی کردن و تحرک

از آنجایی ک انتخاب مکانی مناسب برای تفریح آن‌ها کار هوشمندانه ای می‌باشد، چراکه به دلیل وجود مواردی مثل بند در لباس کودکان ممکن است به وسایل مختلف گیر کند. بنابراین در بحث ایمنی لباس کودکان حتما باید به مواردی مثل بند و کش در پوشاک بچه‌ها توجه داشت.

ست آستین بلند شلوار خرچنگ

کدام الیاف را باید مدنظر داشته باشیم؟

نخ پنبه یکی دیگر از پارچه‌های طبیعی است که مواد مصنوعی و رنگ‌های غیر طبیعی ندارد. نخ پنبه یک جنس ایده‌آل برای پوشاک کودکان است و با پشم معمولی متفاوت است. این پشم به شکل طبیعی تهیه می­شود.

برخلاف الیاف مصنوعی که ممکن است باعث گرمازدگی شوند، نخ پنبه مثل یک عایق عمل کرده و دمای بدن را ثابت نگه می‌دارد. همچنین لباس‌هایی با سطح جذب بالا باعث می‌شوند که کودک شما همواره حتی در تابستان احساس خشک بودن و شادابی داشته باشد.

اطلاعات بیشتر  صفر تا صد انتخاب سایز لباس کودک

اجتناب از مواد شیمیایی سمی و رنگ‌های مصنوعی

متأسفانه، یک سری مواد شیمیایی سمی وجود دارند که پیش از خرید لباس کودکان باید به آن‌ها توجه کرد. بنا بر اعلام سازمان آمریکای سبز، بیش از ۸،۰۰۰ ماده شیمیایی سمی در تولید منسوجات به کار می‌روند.

برای مثال، یک سری مواد شیمیایی طی فرایند تولید به لباس کوکان چسبیده و ترکیبات ضد حریق هورمون‌ها را مختل می‌کنند. بر این اساس سازمان صلح سبز، فهرستی از مواد شیمیایی سمی در پوشاک نوزادان و کودکان را منتشر کرده است.

یک موضوع دیگر به غیر از مواد شیمیایی، رنگ‌های مصنوعی می­باشند که از آن­ها در تولید لباس نوزادان استفاده می­کنند. بنا بر اعلام آمریکای سبز، یک سری رنگ‌های خاص حتی ممکن است سرطان‌زا باشند. از آنجایی که کودکان پوست حساسی دارند، باید بدانید که کدام مواد شیمیایی از طریق لباس به پوستشان برخورد می‌کند.

توجه به حفظ محیط زیست

علاوه بر جنس پوشاک و توجه به ایمنی لباس کودک، توجه به این نکته هم بسیار مهم است که لباس نوزاد چگونه تهیه شده است. همانطور که می‌دانیم مدهای زودگذر برای محیط‌زیست ضرر دارند. به همین جهت، خرید کردن از برندهایی که لباس‌های پایدار تهیه و تولید می‌کنند و از شیوه‌های تولید سازگار با محیط‌زیست استفاده می­کنند، برای بسیاری از والدین یک عامل مهم و تعیین‌کننده است.

برخی از برندهای لباس نوزادان در همین راستا فعالیت می­کنند؛ به خصوص کسانی که به دلیل اقدامات مشکوک‌شان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. بر اساس برخی گزارشات صورت گرفته کارترز در مورد این اقدامات و آسیب به محیط زیست، کارترز متعهد شد که درباره عملیات تولید خودش شفاف‌تر عمل کند و تلاش بیشتری را برای حفاظت از حقوق انسانی در مراحل مختلف زنجیره تأمین به کار گیرد. خرید لباس‌های پایدار برای کودکان، یک قدم بزرگ در راه آموزش آن‌ها محسوب می شود که چگونه به محیط‌زیست خود توجه کنند، سرمشق دیگران باشند و در همین حال به افزایش ملاحظات ایمنی در ارتباط با لباس‌های کودکان کمک کنند.

ست آستین بلند شلوار خرچنگ

محافظت از کودک در برابر خطر سوختگی

شما باید لباس‌هایی خریداری کنید که از مواد غیر قابل اشتعال تهیه شده‌ باشند. برای مثال لباس شب کودکان، از جمله لباس خواب آنان باید مطابق با استانداردهای ایمنی باشد. پس بهتر است به وجود برچسب «اشتعال‌پذیری کم» بر روی لباس‌ها دقت کنید. لباس‌هایی که این استاندارد را ندارند، باید به جای آن برچسب «دور از آتش نگه دارید» داشته باشند که معمولا با حروف بزرگ و فونت قرمز نوشته می‌شوند.

اطلاعات بیشتر  بهترین پارچه لباس کودک در بهار و تابستان

لباس‌های فانتزی از لحاظ ایمنی به عنوان یک اسباب‌بازی تلقی می‌شوند. این لباس‎‌ها باید با استاندارد اشتعال‌پذیری EN 71-2 مطابقت داشته باشند. پس بهتر است لباس‌هایی بخرید که نشان گواهی مورد تأیید را داشته باشند. رعایت این استاندارد با علامت ‘CE’ روی برچسب لباس‌ها درج می‌شود.

محافظت از کودک در برابر خفگی

  • تمام بند‌ها و کش‌های لباس را جدا کنید.
  • بهتر است کودک هنگام بازی کلاه ایمنی یا روسری بپوشد.
  • بررسی کنید که کمربندها، گره‌ها و چسب‌های لباس کودک محکم بسته باشند.
  • کلاه را از لباس کودکتان جدا کنید، و یا مطمئن شوید که کلاه در صورت گیر کردن به چیزهای دیگر از لباس جدا خواهد شد.
  • بررسی کنید که دکمه‌ها و سایر لوازم کوچک محکم چسبیده به لباس باشند و شل نشوند.
  • مطمئن باشید که پتوها و اسلیپرها بافت‌های شل نداشته باشند.

محافظت از کودک در برابر افتادن

  • مطمئن شوید که کفش کودک مناسب است.
  • مطمئن شوید که بند کفش محکم است و شل نخواهد شد.
  • تا زمانی که کودک نتواند بند کفش‌هایش را ببندد، بهتر است کفش‌های چسبی برای او بخرید.
  • کفشی خریداری کنید که چسبندگی خوبی داشته باشد (غیر لغزنده باشد).
  • به این نکته توجه کنید که کفش‌های چرخ‌دار (مثل هیلیس) ممکن است باعث زمین خوردن کودکتان شوند. اگر کودک این کفش‌ها را بپوشد، مطمئن شوید که در یک جای امن (دور از پله‌ها و سطوح ناصاف) قدم خواهد زد.

ست آستین بلند شلوار خرچنگ

چند نکته کاربردی

  • برای اطمینان از سایز، بهتر است یک سایز بزرگ‌تر بخرید.
  • لباس‌های خواب باید ضد حریق و فاقد بند یا دکمه‌های خطرناک باشند تا در هنگام خواب احتمال پیچیدن به دور گردن کودک و مسدود کردن راه تنفس را ایجاد نکنند.
  • پوشاندن و درآوردن لباس‌های کودک باید به آسانی انجام شود. لباس‌هایی که دارای فاق چسب‌دار یا دکمه دار هستند باعث می‌شوند که تعویض پوشاک سریع‌تر و آسان‌تر انجام شود.

در ادامه به فروشگاه اینترنتی توتوکید تولیدکننده باکیفیت ترین لباس‌های راحتی آستین کوتاه پسرانه سری زده و بهترین لباس‌های راحتی را برایتان کودکانتان خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =