بلاگ

لباس کراپ چیست و چه کاربردی دارد؟

لباس کراپ

کراپ تاپ، یکی از لباس‌های زنانه و دخترانه محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع لباس علاوه بر راحتی فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، با انواع پوشاک نیز قابلیت ست‌کردن را دارد و وجود آن در کمد لباس هر خانمی، ضروری است. لباس کراپ تاپ بر خلاف تاپ‌های قدیمی که کل نیم‌تنه را می‌پوشانند، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که درست تا بالای خط کمر یا بالای ناف را پوشش دهند. برای خرید این نوع لباس یا خرید لباس راحتی زنانه، کافی است فروشگاه توتوکید را انتخاب نمایید و از پوشاکی باکیفیت و قیمت مناسب، استفاده نمایید.

 لباس کراپ چیست؟

لباس‌های کراپ تاپ نوعی لباس نیم‌تنه محسوب می‌شوند که تنها تا بالای ناف را می‌پوشانند و ظاهری جذاب و شیک را ارائه می‌دهند. پوشیدن این سبک از لباس در دهه 1990 میلادی میان جوانان و نوجوانان آغاز شد و در سال‌های اخیر نیز، پوشیدن آن مجدداً ازسرگرفته شده است.

این نوع پوشاک به دلیل نوع طراحی که دارد، بیشتر برای استایل‌های تینیجری مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ بااین‌حال به دلیل تنوع بالا، امکان استفاده از آنها در ست‌های مختلف، برای تمامی سنین نیز وجود دارد. کراپ تاپ را به‌راحتی می‌توان با شلوار جین برای استایل‌های کژوال و راحت، یا با دامن‌های بلند برای مجالس یا میهمانی‌های مختلف، استفاده کرد.

 انواع مدل‌های لباس کراپ

لباس کراپ تاپ در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی میان جوانان پیدا کرده است که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، تنوع بالا در مدل‌هاست. انواع مختلفی از لباس کراپ موجود است که برای انواع استایل‌های رسمی و شیک یا استایل‌های راحت و کژوال می‌توان از آنها استفاده کرد. برای انتخاب بهترین نوع کراپ تاپ و همچنین آشنایی با انواع این لباس، می‌توانید برخی مدل‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم را مشاهده نمایید.

 کراپ جین یا بافت

برای افرادی که علاقه‌مند به استایل جین هستند، خرید کراپ جین می‌تواند بسیار مناسب باشد. کراپ‌های جین معمولاً از پارچه جین باکیفیت ساخته می‌شوند که پوشیدن آنها برای استایل‌های خیابانی و معمولی را ایده‌آل می‌کند. این نوع کراپ تاپ در طرح‌های مختلفی مانند کراپ‌های جین دکمه‌دار، کراپ‌های جین خارج از شانه یا کراپ‌های جین گره‌دار یا کرواتی موجود هستند که باعث تطبیق‌پذیری بالای آنها با ست‌های مختلف می‌شود.

کراپ‌های بافت نیز از دیگر انواع این دسته از پوشاک محسوب می‌شوند که مانند کراپ‌های جین، برای فصول معتدل، بهاری و پاییزی کاربرد دارند. این لباس‌ها که با پارچه بافت تولید می‌شوند، کشسانی بسیار بالایی داشته که نه‌تنها باعث جذابیت آنها می‌شود، بلکه پوشیدن و استفاده طولانی‌مدت از آنها را نیز ساده‌تر می‌کند.

کراپ تاپ جین و بافت

 کراپ فلزی

لباس کراپ تاپ فلزی یکی از محبوب‌ترین انواع کراپ است که جذابیت فوق‌العاده‌ای را برای شما به همراه خواهد داشت. این نوع لباس به دلیل ظاهر براق و شاینی و رنگ شبیه به متالی که دارد، به کراپ فلزی معروف است و برای استفاده در جشن‌ها و میهمانی‌های خاص، می‌تواند بهترین گزینه است. کراپ فلزی معمولاً برای استفاده بدون سوتین طراحی شده است و پوشیدن آن به همراه شلوارهای چرم یا شلوارهای غواصی، استایل شیک و بی‌نظیری را فراهم می‌کند.

کراپ تاپ فلزی یا متال

 کراپ برش در قفس

از دیگر انواع کراپ تاپ، کراپ‌های برش در قفس هستند که به دلیل طراحی خاص، طرفداران بسیار زیادی دارند. در بخش‌های مختلف این نوع کراپ تاپ، به‌خصوص آستین و یقه، از تسمه‌های پارچه‌ای و نسبتاً نازک استفاده شده است که جذابیت خاصی به آن داده است. دلیل اصلی نام‌گذاری این نوع کراپ تاپ نیز ایجاد حالت قفس، توسط این تسمه‌هاست. برش‌های این نوع کراپ تاپ می‌تواند روی آستین، بالای سوتین و نزدیک به یقه و حتی در بخش پشتی لباس طراحی شده باشد. کراپ‌های برش در قفس را معمولاً برای مجالس دوستانه یا برای پوشیدن زیر شومیزهای باز استفاده می‌کنند.

اطلاعات بیشتر  لباس مناسب اگزما برای کودکان

کراپ برش در قفس

 کراپ هالتر

کراپ تاپ هالتر یا کراپ یقه هالتر، نوعی از پوشاک است که یقه آن دور گردن به‌صورت حلقه بسته می‌شود. کراپ‌های یقه هالتر نوعی لباس راحتی و همه‌کاره محسوب می‌شوند و در موقعیت‌های مختلف، قابلت استفاده را دارند. این نوع لباس را می‌توان با دامن یا شلوارهای بلند برای جشن‌های مختلف یا به همراه شلوار جین، برای استایل‌های غیررسمی‌تر ست کرد. یقه این نوع کراپ اصلی‌ترین بخش آن محسوب می‌شود که ظرافت خاصی را به استایل شما اضافه می‌کند.

یکی از ویژگی‌های اصلی لباس کراپ تاپ هالتر، نمایان کردن برجستگی‌های بدن مانند شانه و استخوان‌های ترقوه است. این پوشاک به دلیل نوع طراحی که دارد، توجه مخاطب را به این مناطق جلب می‌کند و باعث لاغرتر و همچنین قدبلندتر نشان‌دادن شما می‌شود.

لباس کراپ تاپ هالتر

 کراپ یقه اسکوپ

کراپ تاپ‌های اسکوپ دارای یقه‌ای نسبتاً باز و گرد هستند که باعث نمایان‌شدن استخوان‌های ترقوه و ناحیه دکلته می‌شوند. این نوع پوشاک راحتی زنانه، برای استفاده در موقعیت‌های مختلف مانند میهمانی‌های کوچک دوستانه یا پوشیدن زیر مانتو به همراه شال، بسیار مناسب خواهند بود. همچنین ست‌کردن آنها به همراه شلوار جین، جذابیت بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.

استفاده از کراپ یقه اسکوپ برای فصول گرم سال نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این نوع لباس به دلیل نوع پارچه استفاده شده و همچنین یقه نسبتاً بازی که دارد، تنفس و راحتی فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه می‌دهد و از تعریق زیاد در این نواحی، جلوگیری می‌کند.

کراپ یقه اسکوپ

 کراپ چوکر

اگر گردن کشیده و زیبایی دارید، خرید کراپ تاپ چوکر می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این نوع لباس مانند سایر کراپ تاپ‌های معمولی است، با این تفاوت که دارای یقه‌ای مانند گردن‌بند است که به‌صورت کیپ، گردن را می‌پوشاند. کراپ چوکر معمولاً برای استایل‌های تینیجری مورداستفاده قرار می‌گیرد و پوشیدن آن برای مهمانی‌های رسمی‌تر، توصیه نمی‌شود. اگر قصد دارید توجهات را به سمت گردن خود، بدون استفاده از اکسسوری‌های مختلف ببرید، کراپ تاپ چوکر گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود.

کراپ چوکر آستین‌دار

 کراپ کراواتی

لباس کراپ تاپ کرواتی یکی از محبوب‌ترین انواع کراپ محسوب می‌شود که مشخصه اصلی آن، وجود کروات یا گره در بخش انتهایی آن است. پارچه‌های به‌کاررفته در جلوی این کراپ تاپ معمولاً کمی بلندتر از حد معمول در نظر گرفته می‌شوند تا قابلیت گره‌زدن را فراهم کنند. این نوع پوشاک در دو نوع جلوباز و جلوبسته عرضه می‌شود و ست‌کردن آن با دامن‌های کوتاه، شلوار و شلوارک جین، می‌تواند ظاهری جذاب و خاص را ایجاد کند.

لباس کراپ تاپ کرواتی یا گره‌دار

 کراپ تک شانه

کراپ‌های تک شانه به دلیل ظاهر جذاب و خاص خود شناخته می‌شوند. یک سمت این نوع کراپ بدون اینکه روی شانه قرار بگیرد، تا زیر بغل ادامه می‌کند و ظاهری نامتقارن اما جذاب را فراهم می‌کند. کراپ تاپ تک شانه عموماً دارای یک بند است که روی یک شانه قرار می‌گیرد و شانه دیگر را خالی می‌گذارد. این لباس شیک را می‌توان با شلوار جین یا دامن کمر پهن ست کرد تا ظاهری غیررسمی و درعین‌حال شیک را ارائه دهد. برای مجالس و میهمانی‌های رسمی‌تر نیز می‌توان کراپ تک شانه را به همراه شلوار مدادی پوشید.

اطلاعات بیشتر  لباس برای کودکان لاغر چی بخریم؟

کراپ تک شانه چرمی

 کراپ ذوزنقه‌ای

از دیگر انواع کراپ‌های یقه‌باز، کراپ‌های ذوزنقه‌ای هستند که یقه آنها حالتی صاف و ذوزنقه مانند دارد. این نوع کراپ در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. برای مثال برخی از آنها دارای بندهایی نسبتاً نازک هستند که به کراپ بند قیطونی نیز معروف‌اند. مدل‌های دیگر نیز که فرم معمولی‌تری دارند، دارای بندهای بزرگ‌تری هستند که به‌صورت متقارن، روی هر دو شانه سوار می‌شود. بااین‌حال به‌طورکلی، انواع مختلف این کراپ پس از پوشیدن در قسمت بالای یقه باریک و در قسمت پایین‌تر، گشاد هستند. این نوع لباس کراپ تاپ قابلیت ست‌کردن با تمامی استایل‌ها را دارد و برای موقعیت‌های مختلف می‌تواند مناسب باشد.

کراپ ذوزنقه‌ای آستین‌دار

 تاپ کراپ پپلوم

از دیگر انواع کراپ تاپ می‌توان به کراپ‌های پپلوم اشاره کرد که راحتی فوق‌العاده‌ای را هنگام پوشیدن ارائه می‌دهند. این نوع کراپ شباهت زیادی به تاپ‌های معمولی دارد؛ با این تفاوت که آزادی بیشتری روی بدن داشته و لبه‌های آستین یا دور کمر آن، با کش کار شده است. این نوع کراپ تاپ بیشتر برای فصول گرم سال استفاده می‌شود و ست‌کردن آن به‌صورت متضاد با پایین‌تنه، زیبایی بیشتری را فراهم می‌کند.

کراپ تاپ پپلوم

 کراپ برش دار اسپاگتی

یکی از کراپ‌هایی که قابل‌استفاده در موقعیت‌های مختلف، حتی هنگام خواب را دارد، کراپ برش دار اسپاگتی است. کراپ اسپاگتی در بخش کمر، کمی فرورفتگی دارد که باعث باریک نشان‌دادن این قسمت می‌شود. این نوع کراپ تاپ به دلیل راحتی فوق‌العاده هنگام پوشیدن، برای تفریحات بیرون از شهر، باغ، تعطیلات و پیک‌نیک می‌توانند گزینه مناسبی باشد. همچنین ست‌کردن کراپ تاپ برش دار اسپاگتی با دامن یا شلوارهای پارچه‌ای، می‌تواند استایلی خاص و جذاب را ایجاد کند.

کراپ برش‌دار اسپاگتی

 تاپ کراپ بروکات

بروکات نوعی پارچه تزیینی با طرح‌های نسبتاً شلوغ و برجسته است که جلوه‌ای درخشان را به همراه دارد. این نوع پارچه معمولاً در استایل‌های سنتی و هندی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌خاطر جذابیت آن، در طراحی و دوخت کراپ تاپ نیز استفاده می‌شود. لباس کراپ تاپ بروکات برای افرادی که به طرح‌های فانتزی و رنگی علاقه زیادی دارند می‌تواند مناسب باشد. پوشیدن این لباس در مجالس عروسی و میهمانی‌های شلوغ می‌تواند استایل منحصربه‌فردی را برای شما ایجاد کند.

کراپ تاپ بروکات

 جمع‌بندی

لباس کراپ تاپ یکی از پرطرفدارترین انواع پوشاک زنانه است که به دلیل طراحی جذاب، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع لباس در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود؛ به همین دلیل قابلیت ست‌کردن با تمامی استایل‌ها را دارد و برای انواع موقعیت‌ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد. درصورتی‌که قصد خرید این لباس شیک و جذاب را دارید، می‌توانید فروشگاه توتوکید را انتخاب نمایید. تنوع بالا در طرح و مدل و همچنین ارائه قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و مناسب، از مزایای خرید پوشاک از این فروشگاه است.

 سؤالات متداول

 کراپ تاپ را کجاها می‌پوشند؟

لباس کراپ تاپ یکی از پرکاربردترین انواع پوشاک محسوب می‌شود که باتوجه‌به مدل آن، قابلیت استفاده در موقعیت‌های مختلف را دارد. این نوع لباس را می‌توان زیر مانتو یا شومیز باز برای کافه گردی، در جشن‌ها، میهمانی‌ها و حتی به‌عنوان لباس راحتی در خانه استفاده کرد.

 با چه لباس‌هایی ست می‌شود کراپ تاپ؟

ست‌کردن کراپ تاپ با شلوارهای جین، شلوارهای چرمی یا غواصی، انواع مختلف دامن و همچنین ماکسی، می‌تواند ظاهری جذاب و شیک را برای شما فراهم کند. بااین‌حال برای زیبایی بیشتر، توصیه می‌شود به مدل کراپ تاپ دقت زیادی داشته باشید.

 چرا کراپ‌ها محبوب هستند؟

دلایل مختلفی برای محبوب بودن کراپ تاپ‌ها وجود دارد که اولین مورد، استایل شیک و جذاب آنهاست. راحتی فوق‌العاده آنها هنگام پوشیدن و همچنین انعطاف‌پذیری بالا برای ست‌کردن با انواع پوشاک، از دیگر دلایل محبوبیت کراپ تاپ در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =