بلاگ, کودکانه

لباس مناسب اگزما برای کودکان

لباس مناسب اگزما

انتخاب لباس برای کودکان باید از دنیای مد فراتر رفته و بر راحتی کودک و جنس پارچه تمرکز داشته باشید، به‌گونه‌ای که اهمیت ظاهر آن کمتر از کیفیت آن باشد. درصورتی‌که نمی‌دانید کدام لباس مناسب اگزما است؟ چه لباس هایی برای کودکان مستعد اگزما مناسب نیست، یا حتی اگزما پوستی چیست، با ما همراه باشید.
بدن کودکان به دلیل لطافت بیشتری که دارد، نسبت به عوامل محیطی، به‌خصوص حساسیت‌ها، بیشتر آسیب‌پذیر است. به همین دلیل یکی از نکات حائز اهمیت برای والدین، انتخاب لباس مناسب اگزما برای کودکانی است که به اگزما و حساسیت مبتلا هستند. عدم توجه به این نکته می‌تواند منجر به آسیب‌های پوستی در کودکان شود. پس در این راستا، خرید لباس مناسب کودکان اگزما از جمله لباس‌هایی با جنس پنبه و ضد حساسیت می‌تواند به طور قابل‌توجهی در پیشگیری از این مشکلات مؤثر باشد.
علاوه بر نوع و جنس مواد لباس، برخی نکات اساسی وجود دارد که می‌تواند به بهبود و کنترل علائم اگزما پوستی در کودکان کمک نماید. این مقاله از سایت توتوکید به بررسی جزئیات کامل انتخاب لباس مناسب برای کودکان مبتلا به اگزما پرداخته و نکات مفیدی را ارائه می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.

اگزما پوستی در کودکان چیست؟

اگزمای پوستی یک بیماری رایج در کودکان است که در دوره‌های متفاوتی از زندگی یک کودک ظاهر می‌شود. بیشترین دوره‌ای که کودکان دچار اگزما می‌شوند، در بین سن ۵ ماه تا ۵ سالگی است. اگزما در بچه‌ها معمولاً با التهاب، تاول‌زدن، پوسته‌پوسته شدن پوست کودکان، تغییر رنگ پوست، خارش، قرمزی، خشکی و ترک‌های پوستی همراه است و یک واکنش آلرژیک به محرکی داخلی یا بیرونی باز می‌گردد.
اگزمای نوزادان موجب ناآرامی کودک و برهم‌زننده خواب نوزاد می‌شود. درماتیت آتوپیک، یکی از رایج‌ترین انواع اگزما شناخته می‌شود و علاوه بر کودکان، بزرگسالان را نیز درگیر می‌کند. کودکانی که دچار بیماری آسم یا آلرژی‌های تنفسی هستند، بیشتر در معرض خطر اگزما قرار دارند. علائم اگزمای پوستی کودکان در قسمت پاها، دست‌ها، صورت، مچ و شکم کودک ظاهر می‌شود.
نکات مهم درباره درمان اگزما پوستی در کودکان
درمان اگزما پوستی در کودکان و نوزادان باتوجه‌به شدت علائم و پاسخ به درمان، متغیر است. اقداماتی همچون: لباس مناسب اگزما، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌کننده مناسب برای کودکان، استفاده از کرم‌های ضدالتهاب و ضد اگزما و پرهیزکردن از مصرف شوینده‌های عطری می‌تواند بهبود علائم اگزما در کودکان را تسریع بخشد. در صورت عدم درمان در علائم، مشاوره با پزشک کودکان ضروری است.
مهم‌ترین عاملی که باید به آن توجه داشته باشید تا از بازگشت اگزمای کودک جلوگیری شود، استفاده از لباس‌های مناسب برای کودکان مبتلا به این بیماری است. اهمیت لباس مناسب کودکان اگزما به‌قدری بالا است که ما در ادامه این مطلب به توضیح بهترین جنس و بافت پارچه این لباس‌ها پرداخته‌ایم.

اطلاعات بیشتر  نحوه درست کردن لباس سوخته

اگزما پوستی در کودکان

راهنمای انتخاب لباس مناسب اگزما

• همان‌طور که گفته شد انتخاب لباس مناسب از مهم‌ترین عوامل درمان اگزمای کودکان است. لباس مناسب برای کودکان باید شامل ویژگی‌های زیر باشد:
ا لباس کودک باید مناسب با فصل و دمای هوا پوشیده شود. (در فصول سرد لباس گرم و عایق باشند و در فصول سرد، خنک و تنفس‌پذیر باشند)
• لباس کودک بدون اینکه کودک را از نظر حرکتی محدود کند، باید آزاد و راحت باشد تا تعویض لباس و انجام امور روزانه به‌راحتی انجام گیرد.
• لباس مناسب کودکان اگزما، باید بافت نرم و ملایمی داشته باشد و ضد حساسیت باشد. لباس‌هایی که از جنس پلاستیک و سایر مواد نفتی تهیه شده باشد برای کودک مناسب نیستند.
• یقه اسکی و لباس های تنگ و پشمی برای کودکانی که مستعد اگزما هستند اصلا مناسب نیست. در صورتی که کودک یقه اسکی بپوشد، گرما در شانه ها و گردن کودک محبوس می شود و به سرعت کودک دچار اگزما خواهد شد.
• پارچه‌های استفاده شده در لباس‌های امروزی اغلب از جنس‌هایی مانند پلی استر، اسپندکس، ریون و اکریلیک هستند. این پارچه‌ها به دلیل عدم توانایی در جذب عرق کودک و محدودیت در تنفس پوست نوزاد توصیه نمی‌شوند.

 

لباس بدون درز ضخیم برای اگزما پوستی در کودکان مناسب است؟

لباس‌های ضخیم برای فصول سردوگرم نگه‌داشتن بدن کودک بسیار مؤثر است؛ اما باید بدانید که لباس‌های تنگ می‌توانند موجب تحریک پوست کودک شود، بنابراین انتخاب لباس‌های آزادتر موجب راحتی بیشتر در حرکت کودک و کاهش احتمال ایجاد تحریکات پوستی می‌شود.

 

پتو و پارچه های گرم و اگزما پوستی در کودکان

همان‌طور که بالاتر ذکر شد، اگزما یک بیماری پوستی است که ممکن است به علت حساسیت پوستی، تماس با مواد حساسیت‌زا یا شرایط محیطی نامساعد به وجود می‌آید. علاوه بر لباس، نوع پتو و پارچه‌هایی که برای کودکان استفاده می‌شوند، می‌تواند تأثیر مهمی بر اگزما در بچه‌ها داشته باشد. در موارد این‌چنینی، انتخاب پتوهای گرم‌ونرم، مانند الیاف طبیعی و گیاهی و همچنین استفاده از پارچه‌های نرم و از جنس نخ پنبه می‌تواند برای کودکان با اگزما مناسب باشد. جنس پارچه باید فاقد مواد حساسیت‌زا و آلرژی باشد تا از تحریک پوست جلوگیری شود.
پتو و پارچه‌های گرم و ضخیمی که کاملاً از تردد هوا جلوگیری می‌کنند یکی از عوامل تحریک‌کننده اگزما پوستی در کودکان خواهند شد. پتوها و پارچه‌های گرم باید دارای تهویه مناسب باشند تا از ایجاد گرما و رطوبت زیاد در اطراف کودک جلوگیری شود.

 

استفاده از مواد شوینده بدون حساسیت و اگزما در بچه ها

استفاده از مواد شوینده و محصولات بهداشتی که فرمولاسیون ملایمی دارد، برای اگزما در بچه‌ها مناسب است و برای درمان اگزما در بچه‌ها و جلوگیری از تکرار این مشکل، استفاده از محصولات شوینده ملایم و بدون حساسیت می‌تواند به کنترل علائم اگزما کودکان کمک کند.
محصولات بدون حساسیت معمولاً فاقد عطر، سولفات، پارابن، رنگ، و دیگر مواد افزودنی حساسیت‌زا هستند. این مواد می‌توانند از تحریک پوست جلوگیری کرده و از بروز یا تشدید علائم اگزما در کودکان جلوگیری کنند.

اطلاعات بیشتر  پاک‌کردن قطره آهن از روی لباس کودک

عدم استفاده از لباس های خیس برای جلوگیری از اگزما پوستی در کودکان

استفاده از لباس‌های خیس یکی از عواملی است که ممکن است بر اگزمای کودکان تأثیر منفی داشته باشد. زمانی که لباس‌ها خیس هستند، محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها ایجاد می‌شود و این یک عامل تحریک‌کننده برای پوست حساس کودکان است. نکته دیگری که باید برای جلوگیری از اگزما پوستی در کودکان به آن توجه کنید این است که: لباس‌های شسته شده نوزاد را بیرون از خانه روی‌بند قرار ندهید؛ چرا که گرده و مواد حساسیت‌زای موجود در هوا به پارچه می‌چسبد و برای کودکانی که پوست مستعد اگزما دارند، حساسیت‌زا باشد. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود که از خشک‌کن لباس استفاده کنید.

لباس مناسب اگزما برای کودکان

استفاده از لباس های بدون برچسب و اگزما پوستی در کودکان

برچسب‌هایی که روی لباس یا پشت یقه لباس قرار دارد و معمولاً از جنس کاغذ یا پارچه‌ها ضخیمی هستند، اطلاعاتی مربوط به نحوه شستشو، جنس پارچه روی آن قرار می‌گیرد، حاوی موادی مانند جوهر، چسب، یا رنگ‌های مصنوعی است یا اینکه از پارچه‌ای محرک تولید شده است. برخی از کودکان به این موارد حساسیت نشان می‌دهند و حتی اگر مستعد اگزما نباشند؛ علائمی نظیر خارش، قرمزی، ناراحتی یا حساسیت پوستی را تجربه می‌کنند.
برای جلوگیری از حساسیت و اگزما در بچه‌ها، برچسب‌های لباسی را لبهٔ تیزی دارند و قابل‌جداشدن هستند را، از لباس جدا کنید. حتی‌الامکان برای نوزادان و کودکان از لباس‌هایی استفاده کنید که بدون برچسب هستند.

لباس های بدون مواد شیمیایی و رنگ

لباس‌های بدون مواد شیمیایی و رنگ، از جنس مواد طبیعی و گیاهی، مناسب‌ترین لباس برای کودکان مبتلا به اگزما یا پوست حساس است. رنگ‌هایی که برای رنگ‌آمیزی پارچه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد برای برخی از کودکان تحریک آور است.
بعضی از لباس‌ها دارای مواد آلرژی‌زا مثل: فراورده‌های نفتی، رنگ‌ها و مواد شیمیایی حساسیت‌زا هستند. به همین دلیل در انتخاب لباس برای کودکان باید نسبت به مواد شیمیایی و رنگ لباس هوشیار باشیم. لباس‌هایی که از جنس نخ یا کتان هستند، از لحاظ تنفس پوست و جلوگیری از تعریق بیش از بهترین گزینه برای کودکان دچار اگزما است.

استفاده از جنس های نخ پنبه و نرم بهترین لباس مناسب اگزما

بهترین لباس‌هایی که از اگزما در بچه‌ها جلوگیری می‌کند، لباس‌هایی از جنس نخ پنبه و نرم است. این دست از لباس‌ها به علت الیاف طبیعی و نرمی که دارد، برای کودکان مناسب است. محصولات و لباس‌های موجود در فروشگاه توتوکید برای نوزادان و کودکان یک تا دو سال طراحی شده است و از حساسیت‌ها و اگزما جلوگیری می‌کند.

لباس مناسب اگزما برای نوزاد

اگزما چقدر طول میکشد؟

مدت زمان درمان اگزما در کودکان متنوع است. با رعایت نکات گفته شده در این مقاله فرزند شما می‌تواند بهبود سریع تری داشته باشد؛ اما به طور کلی در برخی از کودکان، اگزما نیاز به درمان مداوم و پیگیری بیشتر دارد. استفاده از لباس‌های مناسب برای اگزما، از جمله لباس‌های پنبه، نخ، و کتان، می‌تواند به کاهش مدت زمان درمان کمک کند.

خرید لباس مناسب اگزما از سایت توتوکید

شما می‌توانید بهترین لباس‌های کودک و نوزاد دچار اگزما را از فروشگاه آنلاین توتوکید از بهترین برندها تهیه نمایید.لباس‌هایی که در سایت توتوکید موجود هستند، با کیفیت بالا، بدون کرک و پرزدهی، بدون تغییر رنگ و سایز، و با طرح‌های زیبا عرضه می‌شوند. این لباس‌ها مطمئناً نگرانی شما را از اگزمای فرزندانتان کاهش می‌دهد.
برای بررسی محصولات بیشتر می توانید به فروشگاه آنلاین توتوکید مراجعه کرده و با بررسی محصولات و مشاهده لباس هایی که در دسته بندی یک تا دو سال قرار دارند، لباس مناسب اگزما را برای کودک خود تهیه کنید. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که در خرید خود دقت کافی را به عمل بیاورید؛ چراکه به دلیل مسائل بهداشتی، امکان تعویض وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 4 =