بلاگ

ترفند های بلند کردن قد لباس

تأثیر شلوار بلند و دمپا گشاد روی اندازه لباس

پیداکردن روش‌هایی برای افزایش قد لباس، می‌تواند برای بسیاری از افراد سودمند باشد. بسیاری از مواقع به دلیل تغییر سایز بدن و یا آب‌رفت انواع پوشاک، نمی‌توان از نوع خاصی لباس استفاده کرد. بااین‌حال روش‌های مختلفی برای افزایش سایز لباس وجود دارد که شما را از خرید لباس جدید، تا حد زیادی بی‌نیاز می‌کند. اگر شما نیز با کاهش سایز لباس‌های موردعلاقه خود مواجه شده‌اید، با ما همراه باشید تا به معرفی برخی ترفندهای پرکاربرد در این زمینه بپردازیم. همچنین درصورتی‌که قصد خرید لباس راحتی زنانه و یا انواع پوشاک دخترانه و بچگانه را دارید، می‌توانید فروشگاه توتوکید را انتخاب نمایید و از کیفیت بالای آن، اطمینان کافی داشته باشید.

 چگونه قد لباس را بلندتر کنیم؟

خوشبختانه روش‌های مختلفی برای بلندکردن اندازه لباس وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد. برای انجام این کار، در مرحله اول باید به نوع لباس و جنس پارچه به‌کاررفته در آن دقت کنید. روش‌هایی که برای بلندکردن انواع لباس استفاده می‌شوند، مخصوص به نوع خاصی از پوشاک است و نمی‌توان برای تمامی لباس‌ها، از یک ترفند استفاده کرد. در ادامه برخی از بهترین متدها برای بلندکردن انواع لباس را می‌توانید مطالعه کنید.

 بلندکردن قد مانتو

بهترین و ساده‌ترین راه برای بلندکردن قد مانتو، استفاده از یک پارچه اضافی است. به این صورت که دوخت انتهای مانتو را به‌وسیله بشکاف، به‌آرامی و بادقت بازکرده و پارچه مدنظر خود را در ادامه آن اضافه کنید. انتخاب پارچه اضافه شده برای بلندکردن قد لباس، کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد. ممکن است باتوجه‌به نوع مانتو، استفاده از یک پارچه کاملاً هم‌رنگ و همجنس مناسب باشد و یا استفاده از پارچه‌ای با رنگ و طرح متفاوت، جذابیت و زیبایی بیشتری را مانتو بدهد. دوخت پارچه اضافی برای مانتوهای جین، نسبت به سایر مانتوها بیشتر جواب می‌دهد.

 بلندکردن قد پیراهن راحتی

روش‌های مختلفی برای بلندکردن اندازه پیراهن وجود دارد که استفاده از آنها به نوع پارچه و جنس پیراهن بستگی دارد. برای مثال اگر پیراهن شما قابلیت کشش داشته باشد، می‌توانید با کشش ملایم به‌صورت هم اندازه در هر سمت، قد آن را افزایش دهید. برای این کار کافی است پیراهن را روی میز اتو یا سایر سطوح صاف و تمیز قرار دهید و هر طرف را به‌آرامی بکشید و روی مناطقی که احساس سفت‌شدن دارند تمرکز کنید.

ترفند دیگر استفاده از آب ولرم به همراه شامپو یا نرم‌کننده ملایم است. برای انجام این کار باید پیراهن را در آب ولرم که با نرم‌کننده مو مخلوط شده است به مدت 30 دقیقه خیس کنید. نرم‌کننده و شامپو به شل‌شدن الیاف لباس کمک می‌کنند و بدون آسیب رساندن به پارچه، کشش آن را آسان‌تر خواهند کرد. قبل از انجام این ترفند حتماً به برچسب لباس برای آگاهی از روش‌های قابل شستشو دقت داشته باشید.

 بلندکردن دامن زنانه

اگر با مشکل کوتاهی قد دامن خود مواجه شده‌اید نیز می‌توانید با استفاده از برخی ترفندها، آن را تا حد زیادی رفع نمایید. مؤثرترین روش برای این کار، اضافه‌کردن پارچه به انتها یا ابتدای دامن است. با انتخاب پارچه مناسب که با نوع و طرح دامن همخوانی داشته باشد، می‌توانید به‌راحتی سایز دامن را چه از لحاظ قدی یا چه از لحاظ عرضی افزایش دهید. این کار نه‌تنها سایز دامن را بزرگ‌تر می‌کند، بلکه امکان سفارشی‌سازی و ایجاد طرح‌های خلاقانه را نیز برای شما فراهم خواهد کرد.

 بلندکردن قد لباس تیشرت

انواع مختلف تیشرت به دلیل نوع پارچه استفاده شده، قابلیت کشسانی زیادی دارند و در صورت کوتاه‌شدن، با انجام برخی ترفندها می‌توان سایز آنها را تا حد زیادی افزایش داد. یکی از روش‌های مؤثر برای بلندکردن قد لباس و تیشرت، کشیدن آرام آنها در جهت پایین است. این تکنیک برای تیشرت‌های پنبه‌ای می‌تواند اثربخشی فوق‌العاده‌ای داشته باشد؛ بااین‌حال هنگام کشش باید توجه داشته باشید که آسیبی به لباس وارد نشود. علاوه بر این مورد، استفاده از نرم‌کننده یا شامپو به همراه آب ولرم نیز می‌تواند برای بلندکردن قد تیشرت مؤثر باشد.

اطلاعات بیشتر  انتخاب لباس های دخترانه و لباس پسرانه شیک در تولد

اگر قصد بلندکردن اندازه تیشرت‌هایی با طراحی‌های شلوغ را دارید نیز دوخت پارچه اضافی به انتهای آنها می‌تواند مؤثر باشد. برای انجام این کار می‌توان قسمت پایینی تیشرت را به‌صورت اریب یا هر مدلی که به سلیقه شما نزدیک‌تر است برش داد و پارچه مدنظر خود را به آن اضافه کرد.

 بلندکردن قد شلوار راحتی

بلندکردن اندازه شلوارهای راحتی به‌مراتب ساده‌تر از سایر لباس‌ها خواهد بود. بهترین روش برای انجام این کار، دوخت پارچه کشی به ابتدای شلوار است. این نوع پارچه در تمامی فروشگاه‌ها در دسترس است و بهترین گزینه برای افزایش قد شلوار محسوب می‌شود.

اگر شلوار راحتی شما قابلیت کشش داشته باشد نیز می‌توانید با خیس کردن آن و فشارآوردن به سمت بالا و پایین به‌صورت یکنواخت، قد آن را افزایش دهید. همچنین استفاده از اتو به‌صورت ملایم نیز می‌تواند با گرم‌کردن الیاف، خاصیت ارتجاعی شلوار را افزایش دهد و کشش آن را راحت‌تر کند.

 بلندکردن آستین لباس

آستین‌های انواع تیشرت و پیراهن نیز ممکن است به‌مرورزمان دچار کوتاهی شوند. برای جبران کوتاهی آستین، می‌توانید از تمامی روش‌هایی که برای افزایش قد لباس در بخش‌های قبلی معرفی کردیم استفاده کنید. خیساندن آستین‌ها در محلول آب و شامپو، کشش ملایم و یا دوخت پارچه اضافی، روش‌هایی مؤثر برای این کار هستند که باتوجه‌به نوع پارچه به‌کاررفته در آستین لباس، می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

ترفند های بلند کردن قد لباس

 علت‌هایی که باعث کوتاه‌شدن قد لباس می‌شوند

گاهی مواقع به دلیل عدم رعایت برخی نکات در نگهداری لباس، ممکن است با کوتاهی اندازه در آنها موجه شوید و به دنبال روش‌هایی برای افزایش قد لباس کوتاه خود باشید. برای جلوگیری از این مشکل، آشنایی با اصلی‌ترین دلایل کوتاه‌شدن قد لباس می‌تواند تأثیر زیادی در حفظ اندازه و ظاهر پوشاک شما داشته باشد.

 جنس پارچه

جدا از روش‌های شستشو و نگهداری از لباس، جنس پارچه می‌تواند مهم‌ترین عامل در کوتاه‌شدن قد یک لباس باشد. به‌طورکلی لباس‌هایی با الیاف طبیعی مانند پنبه یا کتان زمانی که در معرض گرما یا رطوبت قرار می‌گیرند، تمایل به جمع‌شدن دارند. این ویژگی می‌تواند منجر به کاهش سایز و تنگ و کوتاه‌شدن این نوع لباس‌ها شود. از سوی دیگر، مواد مصنوعی مانند پلی‌استر یا نایلون به دلیل برخورداری از ترکیبات شیمیایی، کمتر در معرض کوتاه‌شدن قرار می‌گیرند.

 اتوکشی نکردن

اتوکشی مناسب پس از شستشو، یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش قد لباس است و به طور مشابه نیز عدم اتوکشی، ممکن است کوتاه‌شدن و آب‌رفت برخی پوشاک را به همراه داشته باشد. به‌طورکلی گرما نقش مهمی در تغییر شکل و ساختار پارچه دارد. دمای بالای اتو باعث شل‌شدن و کشش الیاف لباس‌ها شده و ظاهری صاف و یکدست‌تر را برای آنها فراهم می‌کند. با اتونکردن لباس بلند، الیاف آن سفت و فشرده باقی می‌ماند و به‌مرورزمان باعث کاهش جزئی اندازه می‌شود.

علاوه بر این، اتوکشی مناسب فشار ثابت و یکنواختی را به بخش‌های مختلف پارچه اعمال می‌کند. این فشار می‌تواند باعث کشیدگی موقت نواحی خاص شود و لباس را بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود نشان دهد. با اجتناب از اتوکشی، این نواحی شکل و اندازه اصلی خود را حفظ می‌کنند و درصورتی‌که پارچه خاصیت آب‌رفت داشته باشد، به‌مرورزمان کوتاه می‌شوند.

 شست‌وشوی نامناسب

تمامی لباس‌ها دارای برچسب شستشو هستند که نحوه شستن صحیح آنها را نمایش می‌دهد. عدم رعایت موارد اشاره شده در این برچسب می‌تواند یکی از دلایل کوتاه‌شدن لباس و تغییر سایز آن باشد. برای مثال استفاده از آب خیلی داغ به‌جای آب سرد یا ولرم در طول فرایند شستشو، می‌تواند باعث چروک شدن لباس شود. آب داغ الیاف پارچه‌ها را می‌شکند و باعث انقباض و کوچک‌شدن آنها می‌شود که به‌مرورزمان، باعث تغییر سایز لباس خواهد شد. چنگ‌زدن بیش از لباس هنگام شستشو و استفاده از شوینده‌های نامناسب نیز از دیگر عوامل کوتاه‌شدن لباس می‌توانند محسوب شوند.

اطلاعات بیشتر  انواع لباس راحتی زنانه

اصلی‌ترین دلایل کوتاه‌شدن و آب‌رفت لباس‌ها

 ابزارهای موردنیاز برای بلندکردن لباس

برای بلندکردن قد لباس با استفاده از ترفندهای دوخت، نیاز به برخی ابزارهای ضروری خواهید داشت. یکی از این لوازم، گیپور است. گیپور پارچه‌ای توری مانند است که استفاده از آن برای انتهای دامن، پیراهن و سرآستین می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این پارچه به‌راحتی با انواع مانتو و لباس‌های مجلسی ست می‌شود و قابلیت افزایش قد آنها را دارد.

علاوه بر گیپور، استفاده از پارچه هم‌رنگ لباس برای بلندکردن قد دامن، پیراهن یا انواع تیشرت نیز می‌تواند مناسب باشد. پارچه هم‌رنگ را می‌توان در ابتدا یا انتهای این نوع پوشاک استفاده کرد و بدون ایجاد تغییر در ظاهر لباس، اندازه آنها را افزایش داد.

علاوه بر پارچه مدنظر، نیاز به ابزارهای خیاطی مانند چرخ‌خیاطی، نخ و سوزن، زیپ، کش یا بشکاف نیز ممکن است ضروری باشد. دوخت پارچه اضافی به انواع لباس بدون استفاده از چرخ‌خیاطی و نخ و سوزن مناسب، تنها باعث ایجاد جلوه‌ای زشت و نامتناسب خواهد شد. همچنین استفاده از کش یا زیپ نیز می‌تواند باعث افزایش سایز لباس شود؛ به شرطی که به نحوی صحیح و اصولی از آنها استفاده شود.

 ترفندهایی که باعث بلندتر نشان‌دادن لباس می‌شود

برای حل مشکل کوتاهی لباس، حتماً نیازی به دوخت پارچه اضافی و تکنیک‌های بلندکردن قد لباس نخواهید داشت. با استفاده از برخی تکنیک‌ها و ایجاد تغییر در استایل خود نیز می‌توانید اندازه لباس را بلندتر از اندازه واقعی آن نشان دهید.

 استفاده از بوت‌های بلند

پوشیدن بوت‌های بلند تا بالای زانو، تأثیر زیادی در بلندتر نشان‌دادن لباس خواهد داشت. این نوع بوت به دلیل ایجاد فاصله بین ران، پاها را کمی کشیده‌تر نشان می‌دهد. این ویژگی تأثیر زیادی در بلندتر نشان‌دادن قد و همچنین لاغرتر نشان‌دادن بدن خواهد داشت که به طور مشابه، روی اندازه لباس نیز می‌تواند تأثیر بگذارد و قد آن را بلندتر از حد معمول نمایش ‌دهد.

 استفاده از لباس با طرح خط‌های عمودی

یکی از ترفندهای پرکاربرد برای بلند نشان‌دادن قد لباس، استفاده از لباس‌هایی با خطوط عمودی در طرح آنهاست. خطوط عمودی روی لباس باعث کشیده‌تر نشان‌دادن لباس و در نتیجه، لاغر و قدبلندتر نشان‌دادن شما خواهند داشت.

 شلوار دمپا گشاد

شلوارهای دمپا گشاد به‌خاطر طراحی خاص خود، محبوبیت زیادی میان خانم‌ها دارند. این شلوارها که در قسمت کمر و ران، فیت و از زانو به پایین، گشاد هستند، تأثیر زیادی در کشیده نشان داده پاها و در نتیجه، افزایش قد شما و لباستان خواهند داشت. برای تأثیر بیشتر این نوع شلوار، می‌توانید آن را همراه با کفش پاشنه‌بلند بپوشید تا پاهای شما کشیده‌تر از حد معمول خود نمایش داده شود و حالت ایستادن شما نیز بهبود پیدا کند.

 شلوارهای بلندتر از قد شما

علاوه بر شلوارهای دمپا گشاد، پوشیدن شلوارهایی که از قد شما بلندتر باشد نیز می‌تواند پاهای شما را کشیده و بلند نشان دهد. این نوع شلوار علاوه بر اینکه پاهای شما را بلندتر از حالت معمول خود نمایش می‌دهند، تأثیر زیادی روی  اندازه بالاتنه و لباس شما نیز خواهند داشت. این نوع شلوار را نیز می‌توان به همراه کفش پاشنه‌بلند، برای اثربخشی بیشتر ست کرد.

تأثیر شلوار بلند و دمپا گشاد روی قد لباس

 سخن پایانی

آب رفتن لباس‌ها و کوچک‌شدن آنها، مشکل بسیار رایجی است که همه ما ممکن است با آن مواجه شده باشیم. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای بلندکردن قد لباس وجود دارد که در این مقاله سعی شد به برخی از مؤثرترین آنها پرداخته شود. علاوه بر این موارد، تکنیک‌های مختلفی در پوشش و استایل را نیز می‌توان به کار برد تا سایز لباس و همچنین قد شما، بلندتر از حد معمول نمایش داده شود و این مشکل را تا حد زیادی بر طرف کند. با استفاده از ترفندهایی که در این مقاله به آنها پرداختیم، به‌راحتی می‌توانید استایل خود را با لباس‌های کوتاه شده تنظیم کنید و هزینه زیادی را برای خرید مجدد لباس، صرف نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =