بلاگ

پاک کردن لکه غلط گیر از روی لباس راحتی

لباس راحتی زنانه

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای لباس راحتی وجود دارد این است که ممکن است پس از انجام کارهای مختلف روی لباس لکه‌های متفاوتی ایجاد شود. این لکه‌ها می‌توانند ظاهر لباس را به‌هم‌ریخته و زیبایی آن را از بین ببرند. برای این که بتوانید این لکه‌ها را از بین ببرید باید لکه را به‌صورت عمقی از بین برده و ظاهر آن را به طور کامل از بین ببرید.
اما مشکلی وجود دارد این است که برخی لکه‌ها بسیار کلفت و سخت هستند؛ به همین دلیل پاک‌کردن آن‌ها دشوار بوده و ممکن است حتی در برخی مواقع نیز به بافت لباس آسیب بزند. از سخت‌ترین لکه‌هایی که ممکن است روی لباس راحتی یا لباس مدرسه ایجاد شود لکه غلط گیر است.
لکه غلط گیر نوعی لکه رنگی است که به‌سختی از روی لباس پاک شده و همین موضوع نیز موجب شده افراد زیادی به این دلیل نتوانند دیگر لباس خود را استفاده کنند. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها به‌راحتی انواع لکه غلط گیر را از روی لباس راحتی زنانه یا لباس مدرسه خود پاک کنید. همراه ما باشید تا در ادامه این روش‌ها را به طور کامل با هم بررسی کنیم.

لکه‌ی غلط گیر بر روی لباس

لکه غلط گیر نوعی لکه است که می‌تواند سال‌های سال روی یک لباس باقی‌مانده و ظاهر زیبای آن را از بین ببرد. این لکه ساختاری بسیار سخت داشته و به این راحتی‌ها پاک نمی‌شود. در واقع بسیاری از افراد فکر می‌کنند که غلط گیر یک ماده رنگی ساده بوده و می‌توان آن را به‌راحتی از بین برد؛ اما باید گفت که این ماده شیمیایی ساختاری سخت‌تر و ضخیم‌تر از رنگ‌ها دارد.
برای این که بتوانید راحت‌تر لکه غلط گیر را از روی لباس خود پاک کنید بهتر است با ساختار و مواد تشکیل‌دهنده آن آشنایی پیدا کنید. آشنایی با مواد تشکیل‌دهنده می‌تواند بهترین راهکارها را برای پاک‌کردن لکه غلط گیر به شما عزیزان دهد.
اگر بخواهیم به‌طورکلی بگوییم، ساختار مواد تشکیل‌دهنده غلط گیر شامل آب، دی‌اکسید تیتانیوم، لاتکس، صابون، رزین‌ها و برخی مواد نگه دارنده است. به همین دلیل است که لکه غلط گیر بسیار کلفت و سفت بوده و به این راحتی‌ها اثر آن از بین نخواهد رفت.
این لکه از ساختاری رنگی و شیمیایی برخوردار است؛ به همین دلیل بهتر است از مواد شیمیایی که این ساختار را بر هم می‌زنند برای ازبین‌بردن آن از لباس راحتی یا لباس مدرسه استفاده کنید. البته به این نکته هم باید توجه کنید که استفاده از برخی مواد قوی ممکن است بافت و ساختار رنگ لباس شما دوستان عزیز را از بین ببرد. پس به این موضوع بیشترین توجه را داشته باشید.

روش‌های پاک‌کردن لکه غلط گیر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان کثیف‌شدن لباس راحتی خود بر اثر تماس با لکه غلط گیر بدانید این است که روش‌های مختلفی برای ازبین‌بردن این لکه وجود دارد. برخی از افراد با این روش‌ها آشنا نبوده و با پیاده‌سازی روش‌های غیراستاندارد توانایی ازبین‌بردن لکه را ندارند.
در صورتی که از روش‌های زیر برای پاک‌کردن لکه غلط گیر استفاده کنید می‌توانید به بهترین شکل این لکه را از بین برده و هیچ آسیبی نیز به بافت لباس خود وارد نکنید. از مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاعات بیشتر  نحوه رنگ کردن لباس در خانه + وسایل و نکات قبل از رنگ کردن لباس

1. استفاده از بنزین

یکی از انواع روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن لکه غلط گیر را از روی سطح لباس پاک کنید بهره‌گیری از بنزین است. بنزین ماده‌ای شیمیایی و نفتی است که به‌صورت فراوری شده از نفت به دست می‌آید. این ماده یکی از مواد تشکیل‌دهنده غلط گیر بوده و به‌اندازه‌ای در آن یافت می‌شود. خاصیت حلالی در بنزین باعث شده تا بتوانید با استفاده از آن انواع مواد شیمیایی و رنگ‌ها را از روی لباس پاک کنید.
می‌توان از بنزین به‌عنوان روشی رایج برای پاک‌کردن لکه غلط گیر از روی لباس راحتی بهره برد. اما سوال اصلی این است که چگونه می‌توانیم از این روش بهره بگیریم؟ برای این که بتوانید به بهترین شکل از بنزین برای پاک‌کردن لکه غلط گیر بهره ببرید باید مقدار مناسب و کمی از این ماده شیمیایی را روی لکه بریزید. برای این کار در یک محیط باز که هوا رد و بدل می‌شود لباس راحتی خود را قرار داده و سپس چند قطره بنزین را روی سطح لکه غلط گیر بریزید.
برای این که مطمئن شوید لکه به بهترین شکل از بین می‌رود مطمئن شوید که بنزین به‌تمامی بخش‌های آن رسیده است. سپس به‌آرامی لباس را سابیده یا از یک مسواک قدیمی برای سابیدن آن استفاده کنید. پس از این که به طور کامل لکه را تمیز کردید، بهتر است با آب گرم آن را شسته و سپس با آب و صابون بشورید که بوی بنزین به خود نگیرد.

2. خشک‌شدن لکه و تراشیدن آن

روش دیگری که می‌تواند به بهترین شکل به پاک‌شدن لکه غلط گیر از روی لباس راحتی کمک کند خشک‌کردن لکه است. روش‌های مختلفی برای پاک‌کردن لکه غلط گیر وجود دارد؛ اما بهترین روشی که کمترین زحمت را داشته و بیشترین میزان بازدهی را دارد همین روش است.
در صورتی که با مسواک لکه خیس غلط گیر را بسابید، لکه پخش شده و پاک‌کردن آن سخت می‌شود. اما پیشنهادی که برای شما دوستان عزیز داریم این است که ابتدا لباس را زیر آفتاب گذاشته یا با استفاده از سشوار آن را به طور کامل خشک کنید. پس از این که لکه خشک شد، سعی کنید با استفاده از چاقو آن را بتراشید.
توجه داشته باشید که این کار را باید بادقت فراوان انجام دهید. در صورتی که به شکلی دقیق و با محافظت این کار را انجام ندهید، ممکن است به بافت لباس آسیب برسانید. می‌توانید برای این کار از یک چاقوی پلاستیکی کمک بگیرید. استفاده از مسواک سخت هم می‌تواند مؤثر باشد.

3. استفاده از مسواک

روشی دیگری که می‌توانید از آن برای پاک‌کردن لکه غلط گیر از روی لباس راحتی کمک بگیرید استفاده از یک مسواک قدیمی است. مسواک‌ها ابزاری کاربردی هستند که می‌توانید به کمک آن‌ها وسایل مختلف را پاک‌کرده و آن‌ها را عاری از لکه‌های مختلف کنید. لکه غلط گیر به شکلی است که می‌توانید آن را با استفاده از مسواک نیز پاک کنید.
خوبی این روش این است که هم استفاده از مسواک خیس مؤثر است و هم استفاده از مسواک خشک. برای این که بتوانید راحت‌تر این کار را انجام دهید بهتر است که از یک مسواک قدیمی و سفت بهره ببرید. هر چه مسواک سفت‌تر باشد استفاده از آن برای پاک‌کردن لکه‌های مختلف راحت‌تر خواهد بود.
برای این کار بهتر است مسواک را به مقداری خمیردندان یا مایع ظرف‌شویی آغشته کرده و روی سطح لکه بکشید. قبل از انجام این کار بهتر است مسواک را به‌صورت خشک استفاده کنید تا هر قسمتی که خشک بود به‌راحتی از بین برود.

اطلاعات بیشتر  مزایای خرید آنلاین لباس بچه گانه

4. شست‌وشو با آب گرم

یکی از روش‌های فوق‌العاده مؤثر که بهره‌گیری از آن می‌تواند به پاک‌شدن هر لکه‌ای از روی سطح لباس راحتی و لباس کار کمک کند بهره‌گیری از آب گرم است. آب گرم دمای بالایی داشته و این موضوع به دلیل جنبش زیاد مولکول‌های آن است. زمانی که از آب گرم صحبت می‌کنیم منظورمان آبی است که بین 60 تا 80 درجه سلسیوس دما داشته باشد.
این آب خواص مختلفی داشته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها خاصیت حل کنندگی بالا است. در صورتی که از آب گرم روی لکه غلط گیر استفاده کنید، این آب می‌تواند ساختار لکه را درون خود حل کرده و آن را نرم کند. برای این که بتوانید اثر گذاری آب گرم را بیشتر کنید می‌توانید از پودر لباسشویی دستی بهره ببرید تا روند کار را برای شما دوستان عزیز سریع‌تر کند.
این پودر آنزیم‌هایی دارد که باعث از بین رفتن ساختارها و اتصالات شیمیایی لکه غلط گیر می‌شود. توجه داشته باشید که آب گرم ممکن است موجب گشاد شدن لباس شود؛ پس در این کار توجه به خرج دهید.

5. استفاده از استون

و اما آخرین روشی که می‌خواهیم در این مقاله آموزشی و کاربردی دررابطه‌با پاک‌کردن لکه غلط گیر از روی لباس راحتی به شما دوستان عزیز آموزش دهیم روشی است به نام استفاده از استون. استون ماده‌ای شیمیایی است که می‌تواند در پاک‌سازی لکه‌های رنگی و پایه نفتی به شما عزیزان دل کمک کند.
این ماده محبوبیت زیادی داشته و در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. دلیلی که کاربردهای زیادی برای استون وجود دارد ساختار شیمیایی آن است. این ماده شیمیایی از کربن، اکسیژن و هیدروژن به‌دست‌آمده است؛ به همین دلیل از استون به‌عنوان ماده‌ای آلی نیز یاد می‌شود. نکته مهمی که دررابطه‌با استون وجود دارد این است که استون حلال بسیاری از مواد شیمیایی مصنوعی، فیبرهای مصنوعی، رزین‌ها و… است.
این ویژگی موجب شده تا زمانی که استون را روی لکه غلط گیر می‌ریزید، این لکه ساختار خود را درون استون حل کرده و نرم شود. پس از مدتی این لکه در برابر استون ساختار خود را ازدست‌داده و می‌توانید آن را به‌راحتی با مسواک پاک کنید.

لکه غلط گیر

سخن پایانی

یکی از آزاردهنده‌ترین و سخت‌ترین لکه‌هایی که ممکن است روی لباس راحتی ایجاد شود لکه غلط گیر است. لکه غلط گیر نوعی لکه است که ممکن است در مدرسه، زمان درس‌خواندن، انجام کارهای هنری و… روی لباس شما عزیزان دل ایجاد شود.
روش‌های مختلفی برای پاک‌کردن لکه غلط گیر از روی لباس راحتی وجود دارد. شما دوستان عزیز می‌توانید با بررسی این روش‌ها به‌راحتی لکه غلط گیر را از روی لباس خود پاک کنید. در این مقاله سعی کردیم به بهترین شکل این روش‌ها را برای شما عزیزان دل توضیح دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =