بلاگ

چه‌کار کنیم جوراب پای کودک بمونه؟

جوراب مناسب کودکان

همیشه باید به پوشش کودک خود توجه کنید. پوشش کودک در فصل‌های مختلف علاوه بر جلوگیری از تعریق یا سرماخوردن، موجب سلامت بدن کودک می‌شد. یکی از مهم‌ترین پوشش‌ها یا همان لباسی که برای بدن کودک وجود دارد جوراب پای کودک است. همان‌طور که همه شما با جوراب آشنایی دارید، جوراب یک پوشش مهم برای پا است که از زخمی‌شدن یا آسیب‌دیدن پا هنگام استفاده از کفش جلوگیری می‌کند.

جوراب همچنین می‌تواند پای کودک را در برابر سرما و آسیب‌های دویدن روی فرش یا موکت نیز مصون کند. اما یکی از چالش‌هایی که اکثر والدین با کودکان خود دارند این است که چه‌کار کنیم که جوراب پای کودکمان بماند. در ادامه این مقاله روش‌هایی را به شما ارائه داده‌ایم.

جوراب پای کودک

اهمیت جوراب پای کودک بودن

پوشاندن جوراب پای کودک اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع اگر به‌سلامت کودک خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید که آن را در برابر مریضی‌هایی مانند سرماخوردگی یا مشکلات پا مقاوم کنید بهتر است از جوراب کمک بگیرید. دلایلی که جوراب برای کودکان اهمیت دارد عبارت‌اند از:

جوراب مناسب کودکان

· خواب راحت

مهم‌ترین دلیل که باید جوراب پای کودک خود بکنید این است که کودک می‌تواند خواب راحتی داشته باشد. زمانی که پای کودک جوراب کرده باشید، پای آن‌ها گرم شده و به همین دلیل به‌راحتی می‌توانند بخوابند.

· جلوگیری از سرماخوردن

با پوشاندن جوراب پای کودک خود می‌توانید از سرماخوردن کودک نیز جلوگیری کنید. زمانی که پا سرد باشد احتمال سرماخوردن کودک به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل سعی کنید در مواقعی که هوا سرد است جوراب پای کودک خود بکنید.

· پیشگیری از ترک‌خوردن پا

با کمک جوراب می‌توانید از ترک‌خوردن پای کودک خود نیز جلوگیری کنید. پای کودک حساس بوده و در صورتی که در تماس با انواع موکت‌ها و فرش‌ها قرار بگیرد احتمال ترک‌خوردن پوست پا افزایش پیدا می‌کند. با پوشیدن جوراب پای کودک از این مشکل دوری کنید.

اطلاعات بیشتر  4 نکته طلایی در روانشناسی لباس کودکان

تکنیک‌های نگه‌داشتن جوراب در پای کودک

تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها جوراب پای کودک نگه دارید. کودکان جنب‌وجوش زیادی داشته و همیشه در حال حرکت و دویدن هستند. ترفندهای زیر به شما کمک می‌کند که به بهترین شکل جوراب را پای کودک خود نگه دارید:

1.اندازه بودن جوراب نه تنگ بودن

سعی کنید همیشه از جوراب‌های اندازه استفاده کنید. برخی از والدین فکر می‌کنند که جوراب تنگ محکم بوده و هرگز از پای کودک خارج نمی‌شود؛ اما باید گفت که این جوراب موجب اذیت‌شدن پای کودک شده و کودک اقدام به درآوردن آن می‌کند.

2.استفاده از جنس‌های نرم

زمان خرید جوراب پای کودک حتماً از مدل‌های فوق‌العاده نرم و لطیف استفاده کنید. این مدل‌ها علاوه بر آسیب نزدن به‌پای کودک به‌راحتی روی فرش و موکت حرکت کرده و به الیاف موکت گیر نمی‌کنند؛ این‌گونه جوراب مدت‌زمان بیشتری در پای کودک می ماند. جنس نرم در جوراب موجب می‌شود که پای کودک دچار حساسیت‌های مختلف نشود.

3.استفاده از طرح‌های خاص و جذاب برای جوراب کودک

در برخی مواقع کودکان به دلیل دوست‌نداشتن جوراب آن را از پای خود در می‌آورند. برای این که از این مشکل جلوگیری کنید می‌توانید از جوراب‌هایی که طرح‌های جذاب و خاص دارند استفاده کنید. این‌گونه کودک از آن خوشش آمده و هرگز آن را از پاهای خود خارج نمی‌کند. سعی کنید طرح‌هایی مانند طرح‌های کارتنی، انیمیشن، حیوانات و… را برای خرید جوراب انتخاب کنید.

4.استفاده از شلوار داخل جوراب

استفاده از شلوار داخل جوراب روشی فوق‌العاده کاربردی برای نگه‌داشتن جوراب پای کودک است. زمانی که شلوار را وارد جوراب می‌کنید، کش‌های جوراب بیشتر کشیده شده و محکم‌تر روی پای کودک قرار می‌گیرند. این‌گونه بیشتر در پای کودک باقی خواهند ماند.

5.ایجاد حواس‌پرتی

روش دیگری که می‌توانید به کمک آن از خارج‌کردن جوراب از پا توسط کودک جلوگیری کنید ایجاد حواس‌پرتی در کودک است. زمانی که کودک می‌خواهد جوراب را از پای خود خارج کند حواس وی را با اسباب‌بازی یا سوژه‌های دیگر پرت کنید تا این کار را فراموش کند.

اطلاعات بیشتر  لباس مناسب اگزما برای کودکان

6.استفاده از کفش روفرشی

برای این که جوراب پای کودک خارج نشود می‌توانید از پاپوش یا کفش روفرشی استفاده کنید. این کفش یک نوع کفش نازک پارچه‌ای است که هم از آسیب‌دیدن پای کودک جلوگیری کرده و هم خارج‌شدن کفش از پای کودک را غیرممکن می‌کند.

معایب پوشیدن جوراب

علاوه بر مزایای فوق‌العاده‌ای که پوشیدن جوراب پای کودک دارد، این کار دارای عیب‌هایی نیز است. در واقع این عیب‌ها زمانی رخ می‌دهند که به طور مناسب جوراب پای کودک خود نکرده و آن را تمیز نگه ندارید. مهم‌ترین معایب جوراب برای کودکان عبارت‌اند از:

معایب پوشیدن جوراب

·مشکلات بهداشتی (در صورت تمیز نبودن جوراب)

اگر هر چند روز یکبار جوراب پای کودک خود را نشویید جوراب کثیف می‌شود. همان‌طور که می‌دانید پای انسان یکی از بخش‌های بسیار کثیف و میکروبی بدن است. این عضو به دلیل تعریق زیاد و قرارگیری در سطوح مختلف می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌های زیادی را به خود جذب کند.

اگر جوراب کودک را هر چند وقت یکبار نشویید این باکتری‌ها درون جوراب جمع شده و پس از مدتی موجب به‌وجودآمدن مشکلات بهداشتی درون پای کودک می‌شوند.

·مشکلات جریان خون در پاها

ایجاد مشکل جریان خون در پاهای کودک یکی از معایبی است که در صورت استفاده نادرست از جوراب نصیب کودک شما می‌شود. در صورتی که از جوراب پای کودک بسیار تنگ و سفت استفاده کنید، رگ‌های پای کودک به دلیل نازک و حساس‌بودن دچار انسداد شده و جریان خون به طور مناسبی به پاها انتقال پیدا نمی‌کند.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم همیشه از جوراب‌هایی استفاده کنید که نه بسیار شل باشد نه خیلی سفت. جوراب‌های شل از پای کودک خارج شده و جوراب سخت و تنگ نیز موجب آسیب‌دیدن به پاهای کودک شما می‌شوند. به همین دلیل انتخاب جوراب کار مهمی است که برای آشنایی به مواردی که قبل از خرید مفید هستند بهتر است مقاله‌ ی انتخاب جوراب باید چگونه باشد را مطالعه کنید.

سخن پایانی

جوراب یکی از مهم‌ترین پوشش‌هایی است که برای بدن وجود دارد. کودکان باید تا جایی که می‌توانند از جوراب استفاده کنند تا پاهایشان در برابر سرما و زخمی‌شدن مقاوم شود. ازآنجایی‌که کودکان جنب‌وجوش زیادی دارند معمولاً جوراب پای کودک نمانده و سریعاً از پایش خارج می‌شود.

در این مقاله روش‌ها و تکنیک‌هایی که برای نگه‌داشتن جوراب در پای کودک وجود داشت بررسی کردیم. شما می‌توانید بهترین و زیباترین مدل‌ها جوراب کودکان را از فروشگاه توتوکید خریداری نمایید. توجه داشته باشید که تمامی محصولات ما با بالاترین کیفیت تولید شده‌اند و هیچ حساسیتی را برای فرزند شما ایجاد نخواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =