آموزش

نحوه شستن لباس کودکان

نحوه شستن لباس کودک

نحوه شستن لباس کودک

دنیای مراقبت از کودکان و نوزادان دنیایی پر از عوامل چالش ‌برانگیز است که موجب استرس هر مادر و پدری می‌شود. شاید بسیاری از افراد فکر کنند که نحوه شستن لباس کودک نیز یکی از همین عوامل چالش ‌برانگیز است. اما نگران نباشید. در حقیقت، نحوه شستن لباس کودک چندان هم کار طاقت فرسا و پیچیده‌ای نیست. فقط باید مراقب باشید که لباس‌های ظریف نوزاد حین شستن آسیب نبیند و چیزهایی مثل جوراب که اندازه کوچکی هم دارند، گم نشوند. از آن‌جایی که لباس نوزادان و کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض انواع لکه‌ها قرار دارد، بهتر است که اطلاعات خود را درباره نحوه شستن لباس کودک افزایش دهید.

شستشو لکه‌های رایج

بهتر است همیشه قبل از کثیف شدن لباس بچه، راه پیشگیری را اینتخاب کنید. در این صورت لباس کودکتان همیشه تمیز و نو خواهد ماند. اما همیشه هم نمی‌توانید مراقب او باشید تا لباسش را کثیف نکند. بنابراین تنها کاری که از دستتان بر می‌آید این است که برای جلوگیری از ریختن غذا روی لباس‌های او از پیش بند استفاده کنید. در ادامه برای راحتی شما والدین عزیز به نحوه شستن لباس کودک در موقعیت‌های مختلف خواهیم پرداخت:

ابتدا مواد اضافی را پاک کنید

اولین قدم در نحوه شستن لباس کودک این است که ابتدا باید کثیفی‌های‌ اضافی را پاک کنید. یک خراش دادن کوچک یا شستشوی سریع ممکن است به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند. پس از انجام این مورد، با ما همراه باشید تا ببینیم که چگونه می‌شود لکه‌های رایج را پاک کرد.

ست آستین کوتاه طرح پرنسس و قلعه

شکلات

خوردن شکلات از لذت‌های بزرگ هر کودکی است. بنابراین لکه شکلات از رایج ترین لکه‌ها محسوب می‌شود و پاک کردن آن‌ها نیز یکی از رایج ترین مشکلات. برای پاک کردن آن باید ابتدا لباس را در یک تشت آب ولرم با یک محصول مبتنی بر آنزیم پیش درمان قرارداده و از قبل بشویید یا از یک لکه بردار قبل از شستشو استفاده کنید. سپس می‌توانید با شستشوی معمولی در ماشین لباسشویی ادامه دهید. اگر لکه باقی ماند، می‌توانید لباس را دوباره با یک شوینده بی‌خطر برای پارچه، بشویید.

اطلاعات بیشتر  راه حل برای خرید ارزان اما دارای کیفیت

آب میوه

همه کودکان آبمیوه‌ها را دوست دارند و اغلب آنها را روی لباس‌هایشان می‌ریزند. نحوه شستن لباس کودک با لکه‌های آبمیوه به این صورت است که باید لباس را به مدت 30 دقیقه در آب سرد خیس کنید. سپس سرکه سفید را به آرامی روی لکه باقی مانده بمالید و بگذارید 30 دقیقه دیگر همانطور بماند. سعی کنید بیشتر لباس‌ها را در ماشین لباسشویی با مواد شوینده ایمن بشویید.

رنگ

اجازه دهید کودکان خلاقیت خودشان را با نقاشی نشان دهند. اگرچه می توانید مطمئن باشید پس از اتمام کار، بیشتر روی لباس آنها خواهد بود تا روی تابلوی نقاشی! اما چگونه لکه‌های رنگ را از بین ببریم: اگر رنگ هنوز خیس است، تا حد امکان با دستمال کاغذی آن را پاک کنید و قبل از شستن لباس در ماشین لباسشویی، آن را با آب داغ بشویید.

چمن

کودکان عاشق بازی در فضاهای باز هستند و چه چیزی بهتر از یک چمن سبز زیبا برای دویدن، پریدن و غلت زدن روی آن؟ لکه‌های چمن از جمله سخت ترین لکه‌ها برای تمیز کردن هستند و نحوه شستن لباس کودک با این لکه‌ها طاقت فرساست، زیرا کلروفیل در کمین الیاف لباس‌ها است. بنابراین بهتر است هرچه زودتر لکه را درمان کنید تا تأثیر بهتری داشته باشد. برای این کار ابتدا لکه را با اسپری پیش شستشو درمان کنید. سپس در ماشین لباسشویی با مواد شوینده آنزیمی و داغ ترین آبی که برای لباس بی‌خطر است بشویید.

لکه‌های چربی

لکه‌های روغنی و چربی مثل روغن یا کرم‌های خاص را می‌توانید با استفاده از پاشیدن مقداری نمک، پودر تالک یا نشاسته ذرت که چربی را جذب می‌کنند از بین ببرید. پس از 15 الی 20 دقیقه پودر یا آرد را پاک کرده و با مقداری شوینده مناسب در ماشین لباسشویی بشویید. سپس با لباس‌هایی بدون یک لک اضافی روغن مواجه خواهید شد.

ست آستین کوتاه طرح یونیکورن آبی

استفاده از آفتاب در نحوه شستن لباس کودک

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر از تاثیرات این لکه‌بر طبیعی و کاملا رایگان بی‌خبر باشید! درست مثل قدیمی‌ها که کهنه‌های بچه را در آفتاب پهن می‌کردند تا خشک و لکه‌ها ناپدید شود؛ شما نیز می‌توانید این راهکار را امتحان کنید. به این صورت که لباس را بشویید و یکی دو ساعت آن را در نور آفتاب پهن کنید. این کار باعث می‌شود تا لکه‌ها بسیار کمرنگ‌تر شده و یا حتی از بین بروند. برای مثال وقتی لباس‌های قدیمی کودک را که با شیر لک شده‌اند از کمد در می‌آورید، ممکن است لکه ها زرد رنگ و تیره شده باشند. استفاده از نور آفتاب انتخاب موثری برای از بین بردن این گونه لکه‌ها است.

اطلاعات بیشتر  راهنمای کامل خرید لباس نوزاد

نکته: بهترین راه این است که لباس را روی یک سطح صاف قرار دهید، به طوری که قسمتی که دارای لکه است در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد. البته پهن کردن لباس‌ روی بند رخت نیز بی تاثیر نیست.

استفاده از سفیدکننده‌ها در نحوه شستن لباس کودک

شاید فکر کنید آسان ترین کار برای از بین بردن لکه‌های لباس کودکان به ویژه لباس‌های سفید او، استفاده از سفیدکننده لباس باشد. بهتر است قبل از استفاده از سفیدکننده‌ها به دستور شستشوی روی لباس دقت کنید. چون بعضی لباس‌ها با استفاده از سفیدکننده زرد خواهند شد. در مورد لباس‌های رنگی نیز به هیچ وجه از سفیدکننده استفاده نکنید.

برای استفاده از سفیدکننده روی قسمتی که لک شده است مقداری از آن بزنید و اجازه دهید مدتی بماند. سپس آن را به خوبی با صابون شسته و آبکشی کنید. توصیه می‌شود لباس را داخل ماشین لباس شویی بیاندازید تا لکه به طور کامل پاک شود. حواستان باشد سفید کننده داخل الیاف لباس باقی نمانده باشد تا بقیه لباس‌ها خراب نشوند. همچنین پیش از آنکه لباس را اتوکشی کنید از پاک شدن کامل لکه مطمئن شوید.

ست آستین کوتاه شلوار قطار

جمع بندی

برای مراقبت از پوست کودکان دلبندتان باید از حوله شستشو و ملافه‌ها گرفته تا هر چیز دیگری که پوست کودک شما را لمس می‌کند را بشویید. با این حال، در هنگام شستشوی دستی، همیشه آن‌ها را تمیز نگه داشته و لباس‌های کودک خود را باملایمت بشویید. علاوه بر این، صبر و شکیبایی در نحوه شستن لباس کودک یک نکته کلیدی است، چراکه شستن لباس کودک معمولا یک کار وقت‌گیر و پر زحمت است. به همین خاطر یکی از بهترین جنس پارچه‌هایی که در لباس کودک باید از آن استفاده شود، پارچه‌های نخ پنبه هستند. شما عزیزان می‌توانید از فروشگاه اینترنتی توتوکید، تولیدکننده با کیفیت‌ترین لباس‌های راحتی کودکان با جنس مرغوب نخ پنبه، دیدن فرمایید.

در نهایت اگر قصد خرید لباس راحتی زنانه را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه توتوکید میباشد.

در رابطه با انتخاب لباس همواره باید توجه داشته باشید که این کار یکسری باید ها و نباید هایی را دارد که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید. برای اطلاع از باید ها و نباید های خرید لباس از طریق لینک مقاله ی مورد نظر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهارده =