آموزش

راهنمای کامل خرید لباس نوزاد

راهنمای کامل خرید لباس نوزاد و کودک

نکات ضروری که هر پدر و مادری باید بدانند

بسیاری از والدین نکات ضروری خرید لباس مناسب برای نوزاد‌شان را نمی‌دانند و به همین دلیل ممکن است لباس‌هایی را انتخاب کنند که علاوه بر کیفیت نا‌مطلوب، قیمت بالایی هم داشته باشد. ما در این مطلب با کمک سایت توتوکید تلاش کرده‌ایم نکات کاربردی را درباره راهنمای خرید لباس نوزاد در اختیار شما والدین گرامی قرار دهیم پس تا پایان همراه ما باشید.

راهنمای کامل خرید لباس نوزاد

1. توجه به سایز لباس کودک

سایز بندی لباس نوزادان از برند‌های مختلف متفاوت است به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که صرفا به عدد نوشته شده روی لباس اطمینان نکنید. همچنین در صورتی که به اندازه بودن لباس برای فرزند‌تان شک دارید، خریداری یک سایز بزرگ‌تر انتخاب مناسبی است زیرا با بزرگ‌تر شدن نوزاد‌تان، لباس اندازه او می‌شود.

2. به تعداد زیاد لباس خریداری نکنید

برای خرید لباس نوزادتان عجله نداشته باشید زیرا سایز فرزندتان پس از متولد شدن او مشخص می‌شود بنابراین بهتر است برای صرفه جویی در هزینه‌ها، سایر وسایل مورد نیاز کودک‌تان را تهیه کنید.

3.  به جنس لباس توجه کنید

توصیه ی ما به شما والدین محترم خریداری لباس‌هایی است که از جنس پنبه و یا پارچه‌های ارگانیک است زیرا به دلیل لطافت پارچه پوست حساس نوزادان را آزرده نمی‌کند اما باید بگوییم که لباس‌هایی با این جنس، قیمت بیشتری در مقایسه با سایر پارچه‌ها دارد.

اطلاعات بیشتر  9 نکته مهم برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب

4. مدل لباس را بررسی کنید

والدین باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشند که مدل لباس نوزادشان چگونه است؟ آیا به راحتی امکان پوشانده شدن و بیرون آوردن لباس وجود دارد یا خیر. به صورت کلی پیشنهاد ما به شما والدین به عنوان راهنمای خرید لباس نوزاد استفاده از مدل لباس‌هایی است که دکمه‌های کمتری دارد زیرا به علت جنب و جوش زیاد نوزادتان ممکن است باز شود.

لذا توصیه می‌کنیم لباس خریداری شده حتما دکمه‌های آهنربایی و زیپ‌های ظریف داشته باشد تا زحمت کمتر هنگام درآوردن لباس و پوشاندن آن برای والدین وجود داشته باشد.

در فصل های سرد سال حتما از لباس های آستین بلند پسرانه و آستین بلند دخترانه برای کودکان خود استفاده کنید .

5. لباس باید راحت باشد

اگر لباسی که برای نوزادتان خریداری می‌کنید سرهمی است به دلیل داشتن دکمه، به راحتی می‌توانید پوشک را تعویض کنید. اما برخی از لباس‌ها که دکمه‌ای در قسمت تعویض پوشک ندارند و یا مانند شلوارک و یا شلوار به راحتی از بدن نوزاد درآورده نمی‌شود، شما را هنگام تعویض پوشک فرزندتان دچار مشکل می‌کند.

6. شلوار هایی را انتخاب کنید که کمر کشی داشته باشد

برخی از مدل‌های شلوار دارای زیپ و یا دکمه است که هنگام درآوردن و یا پوشاندن لباس، والدین را دچار مشکل می‌کند به همین دلیل پیشنهاد ما به شما خریداری شلوار‌هایی با کمر کش است. ضمن اینکه نوزادان در این مدل شلوار‌ها احساس راحتی بیشتری دارند.

7. لباس های ساده و بدون تزیین خریداری کنید

لباس‌هایی که تزئینات و طرح‌های برجسته زیادی دارند ممکن است برای نوزاد‌‌تان خطرناک باشد زیرا معمولا به دلیل جنب و جوش زیاد ممکن است تزیین لباس کنده شده و توسط کودک بلعیده شود. توصیه می‌کنیم لباس‌های ساده با پارچه‌های رنگی متناسب با جنسیت کودک‌تان خریداری کنید.

اطلاعات بیشتر  تاثیر رنگ لباس در روحیه کودکان

8. از پارچه های ساده و بدون تور و پیله استفاده کنید

به عنوان راهنمای خرید لباس نوزاد توصیه می‌کنیم هرگونه سوزن دوزی، چین و تور در اطراف یقه ممکن است باعث خارش و ایجاد حساسیت‌های پوستی شود. البته این نوع لباس‌ها برای ساعت‌های کوتاه در مهمانی مانعی ایجاد نمی‌کند.

9. خرید لباس های تنگ ممنوع

بهتر است برای راحت بودن بدن نوزاد هنگام جنب و جوش و فعالیت لباس‌هایی را با یک سایز بزرگ‌تر از اندازه استاندارد خریداری کنید زیرا این کار باعث تعدیل درجه ی حرارت بدن نوزاد‌تان می‌شود. ضمن اینکه به دلیل رشد سریع نوزادان در هزینه‌های شما برای خرید لباس در آینده صرفه جویی می‌شود.

راهنمای کامل خرید لباس نوزاد

10. نخ های اضافه لباس را قطع کنید

نخ‌های آویزان لباس علاوه بر ایجاد ظاهری نا‌مناسب برای پوشش نوزاد‌تان، ممکن است دور دست کودک پیچیده شده و برای او احساس درد و ناراحتی ایجاد کند ضمن اینکه کوتاه نکردن آن باعث نخ کش شدن لباس می‌شود.

11. شست و شوی لباس ها قبل از استفاده

شست و شوی لباس نوزاد قبل از استفاده از آن بسیار ضروری است زیرا معمولا تولید کنندگان لباس‌های بچه‌گانه برای ایست مناسب لباس در بدن نوزاد و یا جلوه ی بیشتر آن، از مواد شیمیایی خاصی استفاده می‌کنند که ممکن است برای سلامت نوزاد خطرناک باشد.

12. مناسب با فصل لباس بخرید

لازم است به والدین به عنوان راهنمای خرید لباس نوزاد بگوییم که برای حفظ سلامت فرزندشان  توجه به فصل و آب و هوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پیشنهاد ما به شما در فصل سرد سال خریداری لباس‌هایی مانند: کفش، کلاه و جوراب بافت یا گرم برای نوزاد‌تان است تا بدن او را از بیمار شدن محافظت کند همچنین برای فصول گرم سال خریداری لباس‌های خنک و سبک با پارچه‌های نخی و یا پنبه‌ای توصیه می‌شود که در عین حال خنک بودن پوشش کافی را نیز داشته باشند تا کودک دچار آفتاب سوختگی نشود.

راهنمای کامل خرید لباس نوزاد

لباس نوزاد را با دقت کافی بخرید

راهنمای خرید لباس نوزاد برای والدین شامل رعایت نکات ایمنی مانند نداشتن هر گونه تزئینات برجسته، پیله، چین، تور و… است زیرا باعث به وجود آمدن خطر‌های احتمالی برای سلامت نوزاد‌تان می‌شود. لازم است نکات مهمی را رعایت کنید که باعث می‌شود علاوه بر تامین رضایت‌تان از کیفیت، در هزینه‌های شما نیز صرفه جویی شود.

خرید لباس نوزادان و کودکان از فروشگاه و برند‌های معتبر می‌تواند باعث اطمینان خاطر شما از اصالت محصول و هزینه ی مناسب شود. خوشبختانه در حال حاضر می‌توانید کالای مورد نظرتان را به صورت اینترنتی سفارش دهید و در اسرع وقت دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − یک =