بلاگ

راهنمای انتخاب رنگ لباس

انتخاب رنگ لباس

اصول انتخاب رنگ لباس

انتخاب رنگ لباس مناسب به دقت و زمان کافی احتیاج دارد. تحقیقات روانشناسی ثابت کرده‌ است که انتخاب رنگ لباس می‌تواند حتی سطح هوش افراد را نشان دهد. نوع و رنگ پوشش نه تنها می‌تواند تا 90 درصد تفکر دیگران را هدایت کند بلکه انتخاب رنگ لباس حتی بر تفکر خود شخص هم تاثیرگذار است. رنگ‌ها قدرت ایجاد هر نوع احساسی را به طور ناخودآگاه در ذهن دارند. از آرامش و خشم گرفته تا احساس گرسنگی و یا حتی خواب‌آلودگی. دانستن ویژگی‌ و اینکه هر رنگ چه تاثیری دارد، کمک می‌کند که چطور رنگ لباس را انتخاب کنیم.

ترکیب مناسب رنگ‌ها

به طور کلی 3 ویژگی در ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر وجود دارد:

1_هارمونی یا هماهنگی رنگ‌ها

رنگ‌هایی که در کنار هم حس زیبایی و به نحوی نظم را منعکس می‌کنند، دارای هارمونی هستند. کنار هم قرارگرفتن رنگ‌های مکمل و رنگ‌های مشابه در ایجاد جذابیت و حس زیبایی بیشترین تاثیر را دارند.

2_دمای رنگ

به طور کلی منظور از دمای رنگ، میزان گرم یا سرد بودن آن است. رنگ‌های گرم مثل نور طبیعی روز دارای مقدار بیشتری زرد، نارنجی و قرمز هستند و رنگ‌های سرد شبیه به نور روزهای ابری مقدار بیشتری از رنگ آبی در ترکیبات خود دارند. ترکیب این رنگ‌های گرم و سرد، برای رسیدن به جلوه‌ای خاص و ایجاد بهترین هارمونی بسیار مؤثر است.

3_زمینه رنگ

رنگ ها وقتی در زمینه های مختلف قرار می‌گیرند، تأثیرات متفاوتی خواهند داشت. مثلا اگر رنگ نارنجی خیلی پررنگ را در کنار زرد روشن قرار دهیم، رنگ نارنجی ملایم و کسل کننده به نظر می‌رسد، اما اگر همان رنگ را در کنار بنفش تیره قرار دهیم، رنگ نارنجی، روشن‌تر و همچنین هیجان انگیز به چشم خواهد آمد. به همین دلیل است که انتخاب رنگ لباس برای هر رنگ پوستی متفاوت است.

اطلاعات بیشتر  چه‌کار کنیم جوراب پای کودک بمونه؟

چرخه رنگ ها

آشنایی با جدول ست رنگ لباس به شما در انتخاب ترکیب رنگ در لباس‌هایتان کمک بسزایی خواهد کرد. حتما می‌دانید حتی لباسی که انتخاب می‌کنید، می تواند معرف شخصیت شما برای دیگران باشد. ممکن است شما یک کمد از لباس‌های گران قیمت، برند و بسیار خوش دوخت و شیک داشته باشید، اما خوب است بدانید که با یک ترکیب رنگ نامناسب، زیبایی و شیک بودن لباس شما هرگز دیده نمی‌شود. در واقع بخش مهمی از زیبایی لباس‌هایتان وابسته به رنگ‌هایی است که انتخاب می‌کنید.

اصولا چرخه رنگ‌ها به طراحان و هنرمندان در ایجاد ترکیب‌های زیباتری کمک می کند. 12 رنگ اصلی قرمز، نارنجی، زرد، 3 نوع رنگ سبز، فیروزه ای، لاجوردی، آبی، بنفش، سرخابی و رز ( ترکیب زرد و نارنجی) بر روی چرخه رنگ وجود دارند. سه رنگ اصلی سبز، قرمز و آبی و بقیه رنگ‌ها با ترکیب این سه رنگ به نسبت‌های مختلف ایجاد خواهند شد.

تشخیص رنگ پوست به چه صورت است؟

رنگ پوست، به دلیل گستردگی به راحتی قابل دسته‌بندی و شناسایی نیست. تن یا ته رنگ پوستی، پیدا کردن رنگ پوست را پیچیده‌تر می‌کند. همانطور که می‌دانید در مقابل تابش طولانی مدت نور خورشید، رنگ پوست تغییر می‌کند اما تن پوست ثابت می‌ماند. رنگ پوست به صورت کلی به سه دسته روشن، گندمی و تیره تقسیم می‌شود. سه تن رنگ گرم، خنثی و سرد در انواع پوست وجود دارد که در رنگ اصلی پوست هم تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند.

راهنمای پیدا کردن رنگ پوست

راحت ترین روش پیدا کردن رنگ پوست، استفاده از کاغذ سفید در نور طبیعی روز است. کاغذ سفید در کنار پوست، باعث می‌شود به راحتی رنگ‌های موجود در پوست به چشم بیاید. اگر پوست در مقایسه با کاغذ سفید، مقداری صورتی یا آبی به نظر برسد؛ رنگ پوست سرد است و اگر رنگ سبز یا طلایی در پوست دیده شود، رنگ پوست گرم است.

اطلاعات بیشتر  انواع لباس راحتی زنانه

افرادی که در مقابل تابش آفتاب دچار سوختگی می‌شوند، رنگ پوست روشن و سرد دارند و کسانی که نور آفتاب باعث می‌شود تا رنگ پوستشان تیره یا برنز شود، پوستی گرم دارند. در صورتی که هنگام قرارگرفتن در مقابل آفتاب برنز نمی‌شوید یا پوستتان دچار مقدار کمی سوختگی می‌شود و به سرعت بهبود می‌یابد، احتمالاً رنگ پوست شما خنثی است.

راهنمای انتخاب رنگ لباس

همان‌طور که اشاره کردیم، رنگ‌ها به جز تأثیری که به تنهایی دارند، در کنار رنگ‌های دیگر نیز می‌توانند ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل، هنگام خرید نباید تنها به رنگ خود لباس دقت کرد بلکه باید به هماهنگی رنگ آن با رنگ پوست، رنگ موها، فصل و نوع اندام توجه کرد. فراموش نکنید که رنگ‌ها توانایی متناسب نشان دادن اندام و شکل بدن را هم دارند.

جمع بندی

به طور کلی هرچقدر تعداد رنگ‌هایی که استفاده می‌شود کمتر باشد، رعایت هماهنگی و ایجاد هارمونی ساده‌تر خواهد بود. اما استفاده از ترکیب رنگ های شاد نیز می‌تواند استایل جذابی به شما هدیه دهد. فروشگاه ما با ارائه باکیفیت‌ترین به فروشگاه اینترنتی توتوکید سری زده و از جذاب‌ترین ست‌های ما دیدن فرمایید.

در نهایت اگر قصد خرید لباس راحتی دخترانه را دارید بهتر است از طریق لینک به بخش لباس راحتی دخترانه بروید و طرح و لباس مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید تا در سریع ترین حالت برای شما ارسال شوند، در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ایرادی با پشتیبان های سایت تماس بگیرید.

در نهایت برای جلوگیری از رنگ دادن لباس‌ها میتوانید مقاله‌ی ۵ روش برای جلوگیری از رنگ دادن لباس‌ها را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =