بلاگ

اصول طلایی نگهداری از لباس‌ها

اصول طلایی نگهداری از لباس‌ها

نگهداری از لباس‌ها

ما هر روز انواع لباس ها با پارچه های مختلف را می‌پوشیم، اما ممکن است از جنس بسیاری از آن‌ها اطلاع نداشته باشیم و یا حتی شیوه صحیح نگهداری از لباس‌های خود را ندانیم. باید بدانید باارز‌ش‌ترین پارچه‌ها نیز اگر به خوبی تمیز و نگهداری نشوند، کیفیت خود را از دست خواهند داد. ننگهداری از لباس‌ها به شیوه نادرست می‌تواند منجر به اتلاف هزینه و کاهش طول عمر لباس‌های شما شود.

به هرحال، بهتر است خرید یک لباس راحتی خوب را به چشم یک سرمایه‌گذاری بلند مدت ببینید. نگهداری از لباس‌های مختلفی که دارید می‌تواند باعث حفظ کیفیت الیاف لباس و در نتیجه افزایش طول عمر آن‌ها شود. با توتوکید همراه باشید تا اصولی ترین روش‌ها برای حفاظت از لباس را در اختیار شما قرار دهد.

اهمیت نگهداری از لباس

بسیاری از افراد روش برخورد مناسب با لباس‌های لوکس خود را نمی‌دانند. شما برای خرید یک لباس میزان زیادی از پول خود را هزینه می‌کنید، چند بار آن را می‌پوشید و درنهایت متوجه می‌شوید که لباس شما در حال فرسوده شدن است، سپس مجبور می‌شوید به سراغ خرید یک لباس جدید بروید.

در نتیجه شما برای گسترش کمد لباس خود هزینه زیادی می‌کنید، و در عین حال، شاهد فرسوده شدن تدریجی آن‌ها خواهید بود و این باعث می‌شود تا درنهایت از پوشیدن لباس‌هایی که برایشان هزینه کرده‌اید دلهره بگیرید. سوال اینجاست که آیا واقعا می‌توان با استفاده از شیوه صحیح نگهداری از لباس‌ها، طول عمر لباس‌های گران قیمت را افزایش داد؟ قطعا بله! لباس زیبا یک سرمایه بوده و شما باید از سرمایه‌های خود به خوبی مراقبت کنید.

اصول طلایی نگهداری از لباس‌ها

7 نکته طلایی برای نگهداری از لباس‌ها

برای آن دسته از طرفداران مد که دغدغه‌های محیط زیستی دارند، افزایش طول عمر لباس‌ها اولین قدم برای ساخت یک کمد لباس پایدار و اخلاقی است. رعایت این نکات درباره نگهداری از لباس‌ها نه تنها باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود، بلکه باعث کاهش مصرف هم شده و به ساخت جهانی سبزتر کمک خواهد کرد.

روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای نگهداری از لباس‌های باارزش خود انجام دهید تا لباس‌هایتان ظاهر زسیا و نو خود را حفظ کنند. با رعایت نکات زیر، می‌توانید طول عمر لباس‌های خود را افزایش دهید.

اطلاعات بیشتر  چه طرح لباس برای کودکان باید انتخاب کنیم

1_لباس باکیفیت بخرید

اولین نکته در نگهداری از لباس‌ها این است که همیشه به یاد داشته باشید لباس باکیفیت بخرید. یعنی هنگام خرید مطمئن شوید که لباس سالم است. پارچه‌های باکیفیت و همچنین دوخت خوب ارزش لباس شما را بالا می‌برد. دوخت خوب، درزهای محکم، سجاف و تزیینات روی لباس همه باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

2_لباس‌ها را کمتر بشویید

بهتر است قبل از شستن لباس ها، دوباره فکر کنید. شستن بیش از حد لباس‌ها می‌تواند به الیاف پارچه آسیب برساند و به همین دلیل طول عمر لباس را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. این امر به‌خصوص در مورد خشکشویی، که از مواد شیمیایی قوی‌تری استفاده می‌کند و فولیکول‌های فیبر طبیعی را در برخی پارچه‌ها صاف می‌کند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر لباس شما واقعا کثیف نبوده و تنها به تازه‌ شدن نیاز دارد، به جای استفاده از ماشین لباسشویی، می‌توانید لباس خود را در حمام پر از بخار یا در هوای آزاد آویزان کرده تا تنفس طبیعی، تازگی را به لباس شما بازگرداند.

اصول طلایی نگهداری از لباس‌ها

3_لباس‌ها را در دمای پایین بشویید

هنگامی که بالاخره زمان شستشوی لباس‌ها فرا رسید، آن را در دمای پایین بشویید. همچنین توصیه می‌شود لباس‌ها را با یک شوینده ملایم بشویید تا پارچه نرم و تمیز نگه داشته شود و همچنین میزان محو شدن رنگ الیاف لباس کاهش پیدا کند. شستن لباس‌ها در دمای پایین‌تر از 30 درجه سانتی‌گراد در عین افزایش دادن طول عمر لباس، از رنگ لباس شما هم محافظت خواهد کرد.

البته برخی از لباس‌ها که به‌صورت مداوم و مستقیم با پوست در تماس اند، مانند لباس زیر، ملحفه و حوله، استثنا محسوب می‌شوند. بلعکس این لباس‌ها برای ضدعفونی شدن به درجه حرارت بالاتری نیاز دارند.

4_به برچسب نگهداری لباس توجه کنید

الیاف مختلف به روش‌های شستشوی متفاوتی هم نیاز دارند. برای مثال، یک لباس پشمی باید فقط درصورت نیاز و آن‌ هم با مواد شوینده مخصوص پشم در یک چرخه آرام و یا به‌ صورت دستی شسته شود. مراقبت مناسب از پارچه‌های ظریف مثل ترمه و ابریشم که مستعد آسیب از مواد شیمیایی و گرما هستند، بسیار اهمیت دارد. به دستورالعمل‌های نوشته شده روی برچسب نگهداری لباس خود توجه کنید. بر روی این برچسب‌ها، حداکثر دمای مناسب برای شستشو لباس و همچنین بهترین شیوه شستشو ذکر شده است.

اطلاعات بیشتر  رنگ و مد و فشن سال 2024

اصول طلایی نگهداری از لباس‌ها

5_لباس‌ها را پشت و رو کنید

یکی از تکنیک‌های بسیار ساده‌ای که می‌تواند از الیاف و حالت لباس شما محافظت کند این است که هنگام شستن لباس در ماشین لباسشویی، لباس‌ها را پشت و رو کنید و از پر کردن بیش از حد لگن شستشو خودداری کنید، زیرا این امر باعث اصطحکاک و مچاله شدن بیشتر لباس‌ها شده و به الیاف پارچه آسیب می‌رساند.

6_خشک کردن در هوای آزاد

پیشنهاد می‌کنیم که لباس‌های تمیز خود را پس از خارج کردن از ماشین لباسشویی، در هوای آزاد خشک کنید. این کار علاوه براینکه باعث تثبیت بوی تازگی و خوشبو ماندن لباس در بلند مدت شده، نیاز شما را به شستشوی مجدد لباس ‌ها نیز کاهش می‌دهد. همچنین نور خورشید دارای امواج ماورا بنفش (UV) بوده و به صورت طبیعی لباس‌های شما را ضدعفونی خواهد کرد. پس از برداشتن لباس‌ها از ماشین لباسشویی، آن‌ها را بتکانید و روی رخت پهن‌کن و یا طناب آویزان کرده و اجازه دهید در معرض هوای آزاد خشک شوند.

نکته: پیش از خشک کردن، برچسب مراقبتی لباس خودتان را بررسی کنید؛ برخی از الیاف مثل پشم، باید به صورت افقی پهن شوند.

اصول طلایی نگهداری از لباس‌ها

7_نگهداری مناسب

نگهداری از لباس‌ها به‌صورت صحیح می‌تواند به طول عمر لباس شما کمک کند. بهتر است همه لباس‌ها را در فضایی خشک و تاریک نگهداری کنید تا از نور خورشید، رطوبت، و گرما در امان باشند. قبل از قراردادن لباس در کمد از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید، چراکه آلودگی‌های سطحی می‌توانند بیدهای لباس را به خود جذب کرده و باعث آسیب دیدن الیاف لباس شما می‌شود.

برای محافظت بیشتر در برابر بیدهای لباس، می‌توانید لباس‌های بافتنی خود را به همراه گلوله‌های اسطوخودوس در کمد قرار دهید. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در نگهداری لباس این است که کمد لباس خود را بیش از حد پر نکنید، چراکه لباس‌ها به فضای تنفسی نیاز دارند. همچنین، وجود فضای کافی از چین و چروک و محوشدن رنگ الیاف در اثر ساییده شدن به یکدیگر جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

همانطور که دیدید نگهداری از لباس‌ها بسیار ساده و آسان می‌باشد و تنها با رعایت چند نکته می‌توانید به افزایش طول عمر لباس های خود کمک کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله های بیشتر مارا در فروشگاه اینترنتی توتوکید دنبال کرده و از فروشگاه ما با بیش از صدها مدل لباس بچه‌گانه و بزرگسال دیدن فرمایید.

در نهایت میتوانید از یکسری از نکات طلایی برای انتخاب لباس کودکان استفاده کنید که برای اطلاع از این نکات میتوانید مقاله‌ی نکاتی برای انتخاب لباس راحتی کودکان را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =