کودکانه

باید و نبایدها در انتخاب لباس مناسب کودک

باید و نبایدها در انتخاب لباس مناسب کودک

لباس مناسب کودک

خرید لباس برای کودکان احتمالا یکی از سخت‌ترین خریدها خواهد بود. چراکه تنوع لباس آن‌ها بسیار زیاد است و همچنین تشخیص اندازه مناسب برای لباس‌ها نیز کار دشواری خواهد بود. به‌علاوه معمولا کودکان پس از مدت کوتاهی، از ورود به بازار خسته شده و شروع به بهانه‌گیری می‌کنند. البته برای پدر و مادرها همین مشکلات هم لذت‌بخش است و از خرید لباس مناسب کودک خود لذت می‌برند. لذت این خرید هنگامی بیشتر می‌شود که والدین با انواع لباس بچگانه آشنایی لازم را داشته باشند و بدانند که چگونه می‌توانند لباس مناسبی را برای کودک خود انتخاب کنند.

دانستن ویژگی‌های لباس مناسب کودک باعث می‌شود تا شما دقیقا همان چیزی را بخرید که برای کودکتان نیاز دارید؛ بنابراین پولتان را هدر نداده‌اید و به هیچ وجه از خریدتان پشیمان نخواهید شد. علاوه بر این تعویض لباس کودک و شستشو هم برای شما راحت‌تر خواهد بود. از طرف دیگر کودکتان هم همواره از این خرید راضی است و در لباس احساس راحتی خواهد داشت.

راهنمای خرید لباس مناسب کودک

زمانی که صحبت از یک لباس مناسب کودک می‌شود، فکر بیشتر افراد به سمت جنس و دوخت لباس می‌رود. بسیاری از آن‌ها تصور می‌کنند همین‌که لباس از پارچه خوبی دوخته شده باشد و درزهای آن محکم باشد، کافی است. درست است که این موارد مهم اند؛ اما ویژگی‌های یک لباس خوب فقط به همین مورد ختم نمی‌شود. در ادامه درباره ویژگی‌های مهم برای خوب بودن یک لباس مناسب کودک توضیح خواهیم داد.

ست آستین بلند شلوار گل بنفش

1_ اندازه مناسب لباس

یکی از مهم‌ترین فاکتورها اندازه لباس در زمان خرید لباس مناسب کودک است. اگر کودک شما در سن بین 3 تا 5 سالگی است، می‌توانید او را برای پرو لباس همراه خود ببرید و از اندازه بودن آن مطمئن شوید. به این نکته توجه داشته باشید که معمولا کودکان از پرو کردن لباس خوششان نمی‌آید و دوست ندارند برای مدتی طولانی در بازار بمانند. به همین دلیل شاید مجبور شوید از اولین مغازه خرید خود را انجام دهید و طبیعتا نمی‌توانید در آن مدت زمان کوتاه بهترین جنس را بردارید. پس بهترین راه‌حل برای تشخیص اندازه لباس کودک، خرید لباس متناسب با سن او و کمی بزرگ‌تر است.

اطلاعات بیشتر  اصولی برای خرید لباس کودکان

توجه داشته باشید که اگر اندازه لباسی که خریداری کرده‌اید برای کودک شما کوچک باشد، این لباس عملا به هیچ دردی نخواهد خورد، اما اگر کمی بزرگ‌تر باشد، بالاخره روزی قابل استفاده است. از طرفی دیگر کودکان در سنین قبل از سه‌سالگی خیلی زود رشد می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم لباسی که دقیقا اندازه آن‌ها باشد خریداری نکنید. چراکه عملا این لباس بیشتر از چند بار قابل‌استفاده نخواهد بود. همچنین خرید لباس‌های خیلی گشاد و بلند را اصلا توصیه نمی‌کنیم. چراکه باعث آزار و اذیت کودک شده و برای حرکت او مشکل ایجاد می‌کند.

قانون خرید لباس مناسب کودک بزرگ‌تر از سن و جثه او معمولا برای پیراهن و لباس‌های خارج از فصل صادق است. خرید لباس‌های تابستانه در فصل زمستان و بلعکس می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. چراکه معمولا قیمت این لباس‌ها در فصل مخالف کمتر است؛ اما باید مراقب اندازه آن باشید. اگر شلوار بچگانه را بزرگ‌تر از اندازه فعلی کودک خود بخرید، درنهایت مجبور به تنگ کردن آن خواهید شد.

ست آستین بلند شلوار گل بنفش

2_ توجه به سن کودک

توجه به سن کودک در زمان خرید لباس مناسب کودک بسیار اهمیت دارد. توجه کنید که منظور ما از تناسب با سن، طرح لباس نیست. چراکه در انتخاب طرح، نظر خود کودک بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد و باید به سلیقه او احترام گذاشت. منظور این است که استفاده و تعویض لباس برای کودک آسان باشد. برای ‌مثال خرید لباس‌هایی با زیپ و دکمه‌های در دسترس برای نوزادان و بچه‌های کمتر از دو سال اصلا مناسب نیست. چراکه هرلحظه ممکن است کودک دکمه لباس را بکند و آن را بخورد یا زیپ را بازکرده و انگشتان خود را در آن گیر بیندازد.

برای کودکانی که به‌تازگی راه افتاده‌اند، لباس‌های بلند و دست و پاگیر مناسب نیست. این کودکان نمی‌توانند به‌درستی تعادل خود را حفظ کنند و به همین خاطر ممکن است آسیب ببینند. همچنین این لباس‌ها برای کودکانی که مدام در حال ورجه‌ورجه و شیطنت هستند نیز مناسب نیست. انتخاب لباسی که برای حرکت بچه‌ها مشکلی ایجاد نکند و در طول بازی به آن‌ها صدمه نزند، بسیار مهم است.

اطلاعات بیشتر  مدل لباس پسرانه برای بازی های تابستانی

3_ استفاده از لباس‌های رنگی و شاد

بهتر است از تیپ‌های سرتاپا تیره برای کودک خود استفاده نکنید. لباس مناسب کودک با رنگ‌های تیره در روحیه کودک تاثیر منفی گذاشته و ممکن است او را کمی منزوی و افسرده کند. اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید، بهتر است آن‌ها را با رنگ‌هایی روشن و شاد ست کنید. برای نمونه اگر سارافون سورمه‌ای برای دخترتان خریده‌اید، می‌توانید آن را با کفش‌ها و گل‌سرهای رنگ روشن ست کنید. رنگ‌های روشن به کودکان احساس سرزندگی داده و آن‌ها را خوشحال‌تر می‌کند.

انتخاب لباس کودکانه با رنگ‌های روشن برای نوزادان نیز بسیار اهمیت دارد. چراکه خیلی زود متوجه کثیف بودن آن‌ها خواهید شد و آن را به ‌موقع تعویض می‌کنید. اگر کودکتان در سنی است که می‌توانید درباره انتخاب رنگ‌ها از او نظر بخواهید، حتما این کار را انجام دهید. این کار در افزایش اعتماد به ‌نفس کودک تاثیر گذاشته و باعث می‌شود که کودک شما لباسی که می‌پوشد را بیشتر دوست داشته و بهتر از آن مراقبت کند.

ست آستین بلند شلوار گل بنفش

جمع بندی

خرید لباس مناسب کودک برای همه پدر و مادرها کاری لذت‌بخش و درعین‌حال دشوار است. این لباس‌ها در عین تنوع زیادی که دارند، دارای قیمت‌های نسبتا بالایی نیز هستند؛ بنابراین مهم است که آن‌ها را از فروشگاهی تهیه کنید که از کیفیت کالاهای آن اطمینان داشته و بدانید که دارای قیمت‌هایی بسیار مناسب‌تر از دیگر فروشگاه‌ها است. در این مقاله راهنمای خرید لباس مناسب کودک را به‌صورت کامل در اختیار شما قرار دادیم. با درنظر گرفتن این نکات می‌توانید لباسی مناسب برای کودک خود خریداری کرده و مطمئن باشید که از پوشیدن آن خوشحال و راضی خواهد بود. فروشگاه اینترنتی توتوکید با هدف ارائه باکیفیت ترین و جدیدترین لباس‌های راحتی زنانه در کنار شماست.

در نهایت هم لباسی که انتخاب میکنید اگر برای مناسبت خاصی باشد باید با توجه به همان محیط و مراسم آن را انتخاب کنید به عنوان مثال برای شب های یلدا لباس خاص و مخصوصی استفاده میشود که برای اطلاع از این نوع لباس ها بهتر است مقاله‌ی مورد نظر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =