آموزش, کودکانه

9 نکته مهم برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب

آفتاب برای کودکان

تاثیر نور خورشید در فصول گرم سال برای پوست کودکان امری اجتناب‌ناپذیر است به همین دلیل پیشنهاد ما برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب و کاهش تاثیرات نامطلوب بر روی پوست‌شان، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و لباس‌های مناسب فصل است.

ضمن رعایت موارد گفته شده بهتر است کودکان در زمان اوج آفتاب بیرون از منزل نروند تا دچار آفتاب سوختگی و سایر بیماری‌های پوستی در اثر تابش مستقیم نور خورشید نشوند. در ادامه به معرفی و بررسی سایر راهکار‌های مفید برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب می‌پردازیم پس تا پایان همراه ما باشید.

راهکارهای محافظت از کودکان در برابر آفتاب

در ادامه به بررسی ۹ راهکار پر طرفدار برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب آفتاب می‌پردازیم. با توتوکید همراه باشید:

9 نکته مهم برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب

1_ استفاده از لباس مناسب

هیچ چیز به اندازه یک لباس راحت و خنک، به محافظت از کودکان در برابر آفتاب کمک نمی کند. در فصول گرم سال و زمانی که کودکان در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، از لباس‌های نازک و پوشیده استفاده کنید تا پوست کودکتان آفتاب سوخته نشود.

استفاده از ست مادر و کودک جذاب می‌تواند انرژی شما را در روزهای گرم چند برابر کند. با خرید ست تابستانی، لباسی مناسب برای فرزندتان به کار بگیرید و با پوشش ست که انتخاب کردید، بدرخشید.

2_ استفاده از کرم ضد آفتاب

اولین گام برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب استفاده از کرم ضد آفتاب است. اما برخی از والدین به دلیل چسبندگی کرم و زمان‌بر بودن مالیدن آن روی پوست از انجام این کار اجتناب می‌کنند.

در حالی که شما می‌توانید با استفاده از یک اسفنج و یا پارچه ی نرم، کرم را روی سطح پوست‌تان بمالید و به این ترتیب زمان استفاده و میزان جذب ضد آفتاب را به حداقل برسانید.

اطلاعات بیشتر  کمد لباس کودک را چگونه بچینیم؟

شما می‌توانید کرم ضد آفتاب را به نواحی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد مانند: صورت، گردن، دست، پا و… بمالید

9 نکته مهم برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب

3_ کرم هایی که حاوی مواد معدنی است استفاده کنید.

جالب است بدانید برخی از متخصصان پوست استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را به دلیل داشتن مواد مضر برای نوزادان و کودکان توصیه نمی‌کنند.

بهترین نوع کرم برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب باید حاوی مواد معدنی غیر نانو مانند: اکسید روی و یا دی اکسید تیتانیوم باشد زیرا این دسته از مواد جذب بدن نمی‌شود.

در واقع استفاده از کرم‌هایی که فاقد مواد عطری، پارابن و فتالات است مناسب برای جلوگیری از جذب اشعه‌های فرابنفش و مضر خورشید می‌باشد که لازم است هنگام بیرون رفتن از منزل به صورت روزانه برای کودکان و بزرگسالان استفاده شود.

4_ استفاده از کرم ضد آفتاب را تکرار کنید

والدین باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشند که استفاده از کرم ضد آفتاب بعد از گذشت چند ساعت در طول روز الزامی است زیرا پس از مدتی، کرم به دلیل خاصیت جذب بالا تاثیر خود را از دست می‌دهد.

لذا توصیه می‌کنیم برای شارژ مجدد کرم، پس از پاک شدن از روی پوست‌تان به دلیل تعریق زیاد، شنا کردن، شست و شوی صورت و… حتما آن را همراه خود داشته باشید.

9 نکته مهم برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب

5_ حتما از کلاه آفتابی استفاده کنید

شما می‌توانید با استفاده از کلاه‌های نقاب‌دار از آسیب‌های وارد شده به پوست توسط تابش مستقیم نور خورشید در محیط خارج از منزل جلوگیری کنید.

کلاه‌های آفتابی شامل مدل لبه‌دار، باکت، کپ، کابوی، ویزور و… است این نمونه کلاه‌ها، صورت و گردن شما را از تابش نور آفتاب محافظت می‌کند همچنین به دلیل ثابت ماندن کلاه روی سر، کودکان به راحتی می‌توانند جنب و جوش و تحرک داشته باشند.

6_ از عینک آفتابی مخصوص کودکان استفاده کنید

والدین محترم لازم است برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب عینک آفتابی با شیشه‌های بزرگ را برای کودک‌شان تهیه کنند زیرا این نمونه از عینک‌ها می‌تواند از چشم و پوست اطراف آن را در برابر نور خورشید مراقبت کند.

اطلاعات بیشتر  انواع پارچه های لباس کودک

در انتخاب عینک آفتابی علاوه بر توجه به کیفیت عینک، لازم است به ظاهر مناسب و زیبای آن دقت کنید تا دلخواه فرزند‌تان باشد زیرا بسیاری از کودکان تمایلی به استفاده از عینک آفتابی خصوصا هنگام بازی کردن ندارند.

7_ روزانه آب زیاد بنوشید

والدین محترم باید فرزندان‌شان را برای هیدراته کردن بدن، به نوشیدن روزانه ی آب تشویق کنند. اگر فرزندتان به دلایل مختلف تمایل به نوشیدن آب ندارد توصیه می‌کنیم آبمیوه‌های طبیعی را جایگزین آب کنید و یا او را به نوشیدن آب‌های طعم دار تشویق کنید.

همچنین استفاده از میوه‌های آبدار ، شیر، دوغ، شربت‌های خنک و… در فصل تابستان برای تامین آب از دست رفته ی بدن بسیار مفید است.

9 نکته مهم برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب

8_ استفاده از ژل آلوئه‌ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از سوختگی و یا درمان التهابات پوستی ناشی از تابش نور خورشید بسیار مفید است.

لذا توصیه می‌کنیم ژل را در یخچال نگهداری کنید و در زمان مناسب آن را روی پوست گرم صورت بگذارید تا خاصیت درمانی آن بیشتر شود ضمن اینکه این کار احساس خوشایندی را در فرد ایجاد می‌کند.

9_ از قرص استامینوفن استفاده کنید

اگر میزان ناراحتی و یا حساسیت پوستی ایجاد شده برای کودک‌تان زیاد است توصیه می‌کنیم از قرص استامینوفن استفاده کنید.

علائمی که لازم است به پزشک پوست مراجعه کنید

برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب توصیه می‌کنیم در صورت بروز علائمی مانند خواب آلودگی و بی حالی، سرگیجه و عدم تعادل بدنی، مشکلات پوستی و تاول، حالت تهوع و… به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در صورت بی توجهی به این نشانه ها احتمال افزایش آن ها و ایجاد مشکلات بیشتر پوستی وجود دارد ضمن اینکه مراجعه به پزشک متخصص علاوه بر درمان پوست کودک‌تان باعث پیشگیری از تحریک پذیری مجدد و هر گونه آسیب در برابر آفتاب و اشعه های ماوراء بنفش خورشید می‌شود.

9 نکته مهم برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب

محافظت کودکان در برابر آفتاب را جدی بگیرید

در گام اول برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب از کرم‌های ضد آفتاب حاوی مواد معدنی استفاده کنید همچنین کلاه آفتابی، لباس‌های آستین بلند نخی و… برای محافظت از کودکان در برابر آفتاب توصیه می‌شود. شما مخاطب محترم می‌توانید با کیفیت‌ترین لباس‌های مناسب فصل، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را از طریق سایت ما خریداری کنید.

نتیجه گیری

با رعایت تمامی این نکات باید به استقلال کودک نیز در لباس پوشیدن نیز توجه کنید و کودک را هیچ گاه مجبور به یک کار و پوشش نکنید.

برای خرید لباس های نخی و راحتی برای کودکان میتوانید از طریق سایت توتوکید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =