آموزش

انواع پارچه های لباس کودک

انواع پارچه های لباس کودک

دنیای پارچه های لباس کودک مانند لباس بزرگسالان بسیار بزرگ است و مدل های مختلفی دارد که برای موقعیت ها و فصل های مختلف کاربردهای بسیار متنوعی دارند. اگر دارای یک فرزند کوچک باشید، حتما دوست دارید که لباس های زیبا و مد روز را برای او خریداری کنید. اگر سری به بازار بزنید متوجه می شوید که لباس های زیادی وجود دارند که می توانید آن ها را برای کودک خود تهیه کنید؛ از جمله: لباس های دخترانه کوچک، لباس خواب، لباس های گلدوزی شده، بلوز، شلوار، دامن های کوچک، شلوارک و… .

همانطور که می دانید برای دوختن این لباس ها پارچه های مختلفی استفاده می شود که کیفیت های مختلفی دارند. حتما شماهم دوست دارید این پارچه ها را بشناسید تا بهترین نوع آن را انتخاب کنید. ما در این مقاله در توتوکید انواع کیفیت های مختلفی از پارچه های لباس کودک را برای شما معرفی خواهیم کرد تا بهترین خرید را داشته باشید.

در کنار این مقاله پیشنهاد میکنیم مقاله ی نکات ایمنی در لباس کودکان را نیز مطالعه کنید.

بهترین انتخاب از بین انواع پارچه های لباس کودک

یکی از مهمترین دغدغه های پدر و مادران جوان این است که چگونه کیفیت پارچه های لباس کودک را به درستی تشخیص بدهیم و بهترین آن را انتخاب و خریداری نماییم؟ برای پاسخ به این سوال، انواع پارچه های لباس کودک را در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد.

هنگام انتخاب پارچه های لباس کودک، اولین و مهم ترین نکته نرم و لطیف بودن آن است که پوست بدن را هم تحریک نکند. برای مثال برای یک نوزادی که به تازگی متولد شده است باید لباسی را انتخاب کنید تا بند ناف بریده شده آن ها را آزار ندهد. برای نوزادان بزرگتر هم راحتی و امنیت لباس مهم تر از هرچیزی است. همچنین لباسی که انتخاب می کنید نباید برای کودک چسبنده، ضخیم یا لغزنده باشد به طوری که برای تنفس کودک اختلال ایجاد کند.

پارچه های لباس کودک باید در برابر شست و شوی مداوم مقاوم باشند و همچنین پس از بازی کردن یا چندین بار پوشیدن، خراب نشوند. بهتر است قبل از اینکه سراغ خرید لباس برای کودکان خود بروید، پارچه های لباس کودک (چه دخترانه و چه پسرانه) را به خوبی بشناسید و بدانید که کدام پارچه مناسب کدام مدل از لباس ها است. پیدا کردن باکیفیت ترین پارچه های لباس کودک یکی از موانع اساسی است که والدین باید سربلند از آن بیرون بیایند.

اطلاعات بیشتر  5 نکته مهم در انتخاب رنگ لباس کودک

ست آستین بلند شلوار طرح شیر آبی

پارچه نخ پنبه

این پارچه ۱۰۰% نخی، سبک و دارای تعداد نخ زیادی است و به عنوان بهترین نوع پارچه برای لباس کودک محسوب می شود. جنس نخ پنبه تا حدی شفاف است و حس خشک بودن در آن خواهید داشت. اما در عین حال بسیار نرم و لطیف می باشد. چراکه از رشته‌های بسیار ظریف نخ تهیه شده است.

نکته مهم اینجاست که لباس نوزادان باید از پارچه‌هایی تهیه شود که زود به زود خشک شوند. با توجه به تعداد لباس‌هایی که کودکان باید در طول روز عوض کنند، این موضوع اهمیت زیادی دارد. در غیر این صورت، به یک کمد بزرگ با بی‌نهایت لباس احتیاج خواهید داشت. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای معتبر در دنیا از این جنس پارچه برای دوخت لباس های کودکان استفاده می‌کنند.

پارچه نخی

این جنس از پارچه بسیار سبک است و 100% نخی می باشد. پارچه نخی دارای تعداد زیادی تار و پود است و به همین دلیل برای پارچه های لباس کودک بسیار مناسب است. همچنین این پارچه یک گزینه بسیار ایده آل برای لباس های تابستانه کودک شما است، چراکه باعث دور شدن رطوبت و عرق از بدن شده و بسیار راحت است و پس از شستشو بسیار سریع خشک می شود.

به دلیل نخ بودن این پارچه، احتمال آبرفت در این پارچه ها زیاد است. اما نگران نباشید؛ معمولا یا قبل از دوخت، پارچه را شستشو می دهند و آبرفت آن گرفته می شود (نکته: اما باز هم توصیه می کنیم با آب سرد شسته شود) یا هنگام دوخت، درصدی برای آبرفت در طول و عرض لباس درنظر می گیرند.

برای مثال قد تیشرت یک لباس نخی برای کودک 2 تا 3 سال، 40 سانت است، اما برای بلوز های نخی آن را 45 یا 48 سانت در نظر می گیرند. در هر صورت در قسمت توضیحات، این نکته برای شما توضیح داده می شود. توصیه می شود پارچه های نخی را با آب خنک و با مایع و پودر مخصوص پارچه های لباس کودک بشویید.

ست آستین بلند شلوار طرح شیر آبی

پارچه دورس

پارچه دورس نوعی پارچه ضخیم و بافته شده است که پشت پارچه، تارهای نخ و روی آن متراکم و کلفت است. این پارچه ضخامت خوبی دارد و برای کودکان در پاییز و زمستان گزینه خوبی محسوب می شود.

اطلاعات بیشتر  پاک‌کردن انواع لکه‌ ها از روی لباس

انواع دورس:

  • دورس دو نخ: مناسب برای بلوز شلوارهای خانگی پاییزه
  • دورس سه نخ: مناسب برای بلوز شلوارهای بیرونی
  • دورس گلکسی: مناسب برای شلوار های اسلش

پارچه وال

وال یک نوع پارچه به نسبت نازک و شبیه تور است. این پارچه مشابه پارچه نخ پنبه است، اما نازک‌تر و تا حدودی خشک‌تر می باشد که باعث می شود هوا به راحتی در آن جریان داشته باشد. وال نوعی پارچه ای است که برای دوخت لباس‌های کوچک بسیار مناسب است. برای مثال یک وال سوئیسی خال‌دار طوری تولید شده است که خال‌ها در بافت پارچه حک شده‌اند.

پارچه ابریشم

بسیاری از مردم معتقد هستند، ابریشم همچنان «ملکه پارچه‌ها» محسوب می شود. ابریشم یک رشته پروتئینی‌ می باشد که به واسطه کرم ابریشم تولید می‌شود.

این کرم از برگ توت تغذیه می کند، ابریشم مایعی تولید می‌کند که به تدریج حالت جامدی به خودش می‌گیرد و رشته‌های مورد نیاز را برای ساخت پیله فراهم می‌کند. سپس، هنگامی که لارو می‌میرد، برای نرم کردن رشته‌های سفت‌شده و باز کردن آن ها از حرارت استفاده می‌شود. سپس این رشته‌های مجزا در قالب یک رشته واحد به مرور زمان در هم تنیده می‌شوند تا نخ ابریشم درست شود.

ابریشم یک پارچه سبک، درخشان و لطیف است که مقاومت کششی آن بسیار بالا است، در حالی که انعطاف‌پذیری آن کم یا نزدیک به صفر می باشد. ابریشم به دلیل ساختار منشوری که دارد یک پارچه بسیار درخشان است و همین موضوع باعث می‌شود که لباس‌هایی که از این پارچه تهیه‌ می شوند، نور ورودی را در زاویه های مختلف انعکاس دهند.

به طور طبیعی، از ابریشم در صنعت نساجی برای تولید لوازم جانبی نفیس و لباس‌های مجلل و مُد روز استفاده می کنند. علاوه بر این، در طیف گسترده‌ای از وسایل تزئینی خانه نیز از ابریشم استفاده می‌شود. همچنین از ابریشم برای پارچه های لباس کودک نیز می توانید استفاده کنید.

ست آستین بلند شلوار طرح شیر آبی

جمع بندی

هنگام انتخاب پارچه های لباس کودک، این نکته را در نظر داشته باشید که پوست کودک بسیار ظریف است و کودک یک لباس راحت می‌خواهد که در آن بتواند آزادانه مثل پرنده پرواز کند. پارچه‌ای که برای کودک خود انتخاب می‌کنید به او احساسات متنوعی می‌دهد. بنابراین بهتر است عاقلانه انتخاب کنید. شما عزیزان می توانید برای خرید لباس های راحتی دخترانه و خرید لباس راحتی پسرانه با مرغوب ترین پارچه نخ پنبه به فروشگاه اینترنتی توتوکید مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =