بلاگ

سوراخ شدن لباس‌ها چه علتی دارد؟

علت سوراخ شدن لباس‌ها

از قدیم‌الایام افراد به لباس پوشیدن و استایل خود اهمیت زیادی می‌دادند و زمان زیادی را برای انتخاب لباس‌های خود صرف می‌کردند. مهم نیست لباس شما عزیزان از چه جنسی دوخته شده باشد؛ زیرا همواره در خطر یک موضوع بزرگ است. یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن مواجه می‌شوند سوراخ  شدن لباس است. سوراخ  شدن لباس مشکلی است که می‌تواند به دلایل مختلفی روی لباس شما دوستان عزیز ایجاد شود.

این مشکل می‌تواند به دلیل وجود بید یا موریانه‌ها در کمد لباس باشد یا می‌تواند در اثر پوشیدن نادرست لباس این مشکل در آن‌ها پدید بیاید. بهتر است روش‌هایی را برای بر طرف‌ کردن این مشکل در لباس خود یاد بگیرید. همراه ما باشید تا در این مقاله دلایل سوراخ شدن تیشرت و روش‌هایی برای جلوگیری از بروز این مشکلات را به شما دوستان عزیز بیاموزیم.

همچنین این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است تا برای خرید لباس راحتی زنانه از محصولات فروشگاه توتوکید دیدن کنید. ما در توتوکید بهترین محصولات روز و باکیفیت را در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده‌ایم تا با قیمتی مناسب و به صورت آنلاین خرید لباس خود را انجام دهید.

تأثیر جنس بر روی سوراخ شدن لباس‌ها

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند موجب سوراخ  شدن لباس یا سوراخ  شدن تیشرت باشد تأثیر جنس در این موضوع است. جنس پارچه مهم‌ترین موضوعی است که زمان خرید یک لباس باید به آن توجه کنید. هر چه جنس لباس ظریف‌تر باشد، روی لباس شما دوستان عزیز سریع‌تر سوراخ ایجاد می‌شود. از طرف دیگر اگر لباس ضخیم بخرید احتمال پاره یا سوراخ  شدن آن کمتر می‌شود.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که از لباس‌های ضخیم برای پوشیدن بهره بگیرید. البته در فصل تابستان پوشیدن تیشرت‌های ضخیم راه‌حلی اشتباه بوده و می‌تواند موجب تعریق شدید در بدن شما دوستان عزیز شود. به همین دلیل باید هزینه بیشتری پرداخت کرده و لباس‌هایی را خریداری کنید که علاوه بر جنس سبک و نازک دارای مقاومت بالایی در برابر پاره شدن باشند.

این جنس‌ها می‌توانند به‌راحتی کش آمده و به این سادگی‌ها سوراخ نشوند. البته باید توجه داشته باشید که نحوه استفاده از لباس نیز در این موضوع مؤثر است. هر چه پارچه نازک‌تر باشد باید توجه و اهمیت بیشتری را برای استفاده از لباس خود در نظر داشته باشید.

تأثیر جنس روی سوراخ شدن لباس‌ها

تأثیرات شست‌وشوی اشتباه

شست‌وشوی اشتباه لباس یکی دیگر از دلایل سوراخ شدن لباس است. سوراخ های جلوی تیشرت شما دوستان عزیز ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشند. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع شستشوی اشتباه لباس است. اما این موضوع خود به دلایل مختلفی ایجاد خواهد شد؛ از استفاده نادرست از ماشین لباسشویی گرفته تا استفاده از ماده شوینده نامناسب.

اگر تنظیمات ماشین لباسشویی خود را به‌درستی انجام ندهید لباس شما عزیزان دل پس از چندین بار شستشو دچار سوراخ های آزاردهنده و زشتی شده که باعث خرابی ظاهر زیبای آن می‌شود. از مهمترین دلایلی که ماشین لباسشویی می‌تواند باعث آسیب رسیدن و سوراخ  کردن لباس شما دوستان عزیز شود می‌توان به استفاده از سرعت بالا در زمان شستشو و نحوه آن اشاره کرد.

چرخش با سرعتی بیشتر از ظرفیت پارچه می‌تواند موجب پارگی آن شود. از طرف دیگر استفاده از مواد شوینده نادرست نیز در این موضوع مؤثر خواهد بود. مایع سفیدکننده به ‌مرور موجب فرسایش لباس‌های شما عزیزان شده و در نتیجه باعث ایجاد سوراخ در آن‌ها می‌شود. پس توجه داشته باشید که علاوه بر ریختن مایع سفیدکننده مناسب در محفظه مشخص شده آن از میزان کمی سفیدکننده در لباس‌های سفید استفاده کنید که دیرتر موجب پارگی آن‌ها شوید.

اطلاعات بیشتر  5 روش برای جلوگیری از رنگ دادن لباس‌ها

جوییدن لباس توسط کودکان

اگر قصد آشنایی با این بخش را دارید و میخواهید کودکان این کار را انجام ندهد بهتر است مقاله‌ی علت جوییدن لباس در کودکان چیست؟ را مطالعه کنید.

تأثیر خشک‌ کردن اشتباه لباس

از دیگر دلایلی که می‌تواند موجب پاره شدن یا سوراخ  شدن لباس شما دوستان عزیز شود می‌توان به خشک‌کردن اشتباه لباس اشاره کرد. خشک‌کردن لباس مسئله‌ای بسیار مهم است و در صورتی که به بهترین شکل انجام نشود می‌تواند به بافت لباس شما عزیزان دل آسیب وارد کند. خشک‌کردن لباس به طور کلی به دو صورت امکان پذیر است. اولین مورد آبکشی آن توسط ماشین لباسشویی است؛ در ماشین لباسشویی با استفاده از چرخش‌های مداوم و سریع آب لباس از آن گرفته شده و بخش زیاد رطوبت از بافت پارچه خارج می‌شود.

اگر این امر به شکلی صحیح انجام نگیرد می‌توان موجب سوراخ شدن لباس‌های شما دوستان عزیز شود. از طرف دیگر قدم بعدی که باید برای خشک‌کردن لباس‌های خود انجام دهید پهن کردن آن بر روی طناب است. در صورتی که می‌خواهید رطوبت لباس به بهترین شکل از بین برود باید آن را در یک محیط که به هوای آزاد دسترسی دارد پهن کنید.

این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ اگر لباس خود را روی سطح صافی پهن نکنید ممکن است آسیب‌هایی به لباس وارد شده و توسط موانع تیز موجب پارگی آن شود. بهترین موقعیت برای خشک‌کردن لباس آویزان کردن آن روی خشک‌کن‌های فلزی است.

تأثیر استفاده از لباس‌های آسیب‌زننده

اگر شاهد سوراخ شدن تیشرت خود هستید باید یک مورد بسیار مهم را موردتوجه قرار دهید. این موضوع تأثیر استفاده از لباس‌ها و اکسسوری‌های آسیب‌زننده روی لباس‌هایتان است. این موضوع نه‌تنها برای تیشرت بلکه برای لباس‌های دیگری مانند پیراهن، شلوار و… مؤثر است. استفاده از اکسسوری‌های آسیب‌زننده مختلف یکی دیگر از دلایلی است که باعث سوراخ شدن لباس شما دوستان عزیز می‌شود؛ اما این کار چگونه اتفاق می‌افتد؟

ابتدا بگذارید اکسسوری‌های آسیب ‌زننده را به شما عزیزان دل معرفی کنیم. سگک بزرگ و تیز، دکمه‌های فلزی، بندهای فلزی و… جزو این اکسسوری در بخش‌های مختلف لباس‌ها هستند. این موارد می‌توانند در ماشین لباسشویی به لباس شما دوستان عزیز آسیب وارد کنند؛ به طور مثال زمانی که ماشین لباسشویی با سرعت بالایی حرکت می‌کند سگک با برخورد به لباس می‌تواند باعث سوراخ شدن آن شود.

برای این کار راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید با خارج‌کردن این وسایل و اکسسوری‌ها از لباس، از آسیب‌زدن آن‌ها هنگام شستشو لباس جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید این لباس‌ها را طوری قرار دهید که سگک داخل آن رفته و به لباس‌های بیرونی آسیب وارد نکند.

تأثیر بیدها و موریانه‌ها در کمد لباس

بید، موریانه و حشراتی از این دسته در سوراخ شدن لباس‌های شما عزیزان دل تأثیر مهمی دارند. در واقع این موضوع را می‌توان یکی از مهم‌ترین موضوعات و دلایل برای سوراخ شدن لباس‌های شما دوستان عزیز دانست. در صورتی که می‌خواهید دلیل سوراخ شدن تیشرت یا دیگر لباس‌های خود را پیدا کنید باید کمد خود را به طور کامل تخلیه کرده و به دنبال بید و موریانه در آن باشید.

بید و موریانه از حشراتی هستند که ریز و کوچک بوده و می‌توانند از الیاف لباس‌های شما عزیزان تغذیه کنند. این حشرات سوراخ های ریزی را روی لباس ایجاد می‌کنند و قابلیت این را دارند که در کمد به مدت‌زمان طولانی زندگی کنند. اما چگونه تشخیص دهیم که بید عامل ایجاد سوراخ های جلوی تیشرت است؟ برای این کار بهتر است دنبال نشانه‌های این حشره در کمد و لباس خود باشید.

اگر کمد شما دوستان عزیز دارای سوراخ های ریزی است  یا روی لباستان سوراخ کوچکی را مشاهده می‌کنید؛ یعنی بید باعث این مشکل در لباس شما شده است. از طرف دیگر ظاهر گرد و خاکستری در لباس، تغییر رنگ تیشرت و سایر لباس‌ها و وجود سوراخ‌ها و منافذ ریز روی لباس از مهم‌ترین نشانه‌های وجود بید و موریانه است. شما عزیزان دل می‌توانید این حشره‌ها را به کمک حشره‌کش از بین ببرید. فقط فراموش نکنید که پس از مشاهده این حشرات حتماً تمام لباس‌های خود را به کمک شوینده‌های مناسب شستشو دهید.

اطلاعات بیشتر  نکاتی برای انتخاب لباس کودک

تأثیر بیدها و موریانه‌ها روی لباس

با لباسی که سوراخه چه ‌کار کنم؟

روش‌های متنوعی برای بهبود مشکل سوراخ شدن لباس وجود دارد. اگر لباسی که سوراخ شده را دوست دارید و نمی‌خواهید به‌خاطر چندین سوراخ کوچک آن را دور بیندازید باید از طریق روش‌هایی این سوراخ‌ها را بدوزید. بهترین روش‌ها برای این کار عبارت‌اند از:

·  دوختن با نخ هم‌رنگ

یکی از روش‌های فوق‌العاده مؤثری که می‌توانید به کمک آن سوراخ ایجاد شده روی لباس را برطرف کنید دوختن سوراخ با استفاده از نخ هم‌رنگ است. در صورتی که سوراخ ایجاد شده روی لباس کوچک بوده و ظاهر آن زیاد نمایان نیست می‌توان به کمک نخ و سوزن در کمتر از چند دقیقه این سوراخ را از بیت ببرید.

می‌توانید با استفاده از نخ سوراخ را به صورت دورتادور دوخت زده و با کشیدن نخ آن را جمع کنید. این موضوع باعث می‌شود تا سوراخ دیگر نمایان نباشد. توجه کنید که استفاده از نخ هم‌رنگ می‌تواند باعث شود که اصلاً مشخص نشود لباس را دوخت زده است. همچنین روند دوخت را از پشت لباس انجام دهید تا دوخت شما ظاهر لباس را خراب نکند.

دوختن با نخ هم‌رنگ

·  استفاده از استیکرهای تزیینی

به‌علاوه روش دوختن ساده می‌توانید کمی خلاقیت نیز به خرج دهید. به‌جای استفاده از نخ و سوزن برای ایجاد یک دوخت ساده ‌روی لباس خود، بهتر است برای این کار از استیکرهای مختلف بهره بگیرید. استیکرهای تزیینی برچسب‌های پارچه‌ای هستند که توسط روش‌های مدرن دوخته شده‌اند.

می‌توانید به‌راحتی این استیکر را روی سوراخ های بزرگ لباس خود قرار داده و موجب پوشیده شدن آن شوید. با این کار علاوه بر از بر طرف کردن سوراخ لباس، می‌توانید جذابیت ظاهری لباس خود نیز افزایش دهید.

·  استفاده از پارچه هم‌رنگ

در صورتی که لباس شما دوستان عزیز دارای سوراخ بزرگی است و نمی‌توانید آن را به کمک نخ و سوزن محو کنید باید از روش‌های دیگری برای پوشاندن آن بهره ببرید. یکی از بهترین این روش‌ها استفاده از پارچه هم‌رنگ برای لباس است. برای این کار کافی است اندازه‌های سوراخ لباستان را اندازه‌گیری کنید و سپس به‌اندازه یک‌سانتی متر بیشتر پارچه‌ای هم‌رنگ و حتی هم جنس با آن را برش بزنید. سپس پارچه برش زده شده را به کمک چسب به لباس متصل کرده و باحرارت دادن توسط اتو سوراخ ایجاد شده را محو کنید.

·  گل‌دوزی روی سوراخ

روش محبوبی که بسیاری از افراد برای از بین برند مشکل سوراخ شدن لباس استفاده می‌کنند گل‌دوزی سوراخ است. گل‌دوزی روشی است که با استفاده از نخ‌های مخصوصی انجام می‌شود. در واقع اگر کمی خلاقیت داشته باشید می‌توانید به کمک این روش علاوه بر از بین ‌بردن سوراخ روی لباس موجب جذابیت ظاهر تیشرت یا پیراهن خود شوید. با کمک دمسه و سوزن گل‌دوزی می‌توانید هر طرحی که دوست دارید را روی سوراخ لباس طراحی کنید.

گل‌دوزی روی سوراخ

سخن پایانی

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر فردی رخ بدهد سوراخ شدن لباس است. سوراخ شدن تیشرت یا هر لباس دیگر در واقع مشکلی است که می‌تواند به دلایل مختلفی در لباس فرد ایجاد شود. تمامی این دلایل را با هم در این مقاله بررسی کردیم.از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل در لباس‌ها می‌توان به مواردی همچون شست‌وشوی اشتباه، خشک‌کردن اشتباه لباس، استفاده از لباس‌های آسیب‌ زننده، بیدها و موریانه‌ها در کمد لباس و… اشاره کرد.

پس از مشاهده این سوراخ‌ها روی لباس خود نیازی نیست نگران چیزی باشید؛ زیرا شما عزیزان دل می‌توانید با روش های بسیار ساده مانند دوختن با نخ هم‌رنگ، استفاده از استیکرهای تزیینی، استفاده از پارچه هم‌رنگ، گل‌دوزی روی سوراخ و… مانع از دیده شدن این سوراخ شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =