بلاگ

نحوه شستشو پارچه‌های نخ پنبه

نحوه شستشو پارچه‌های نخ پنبه

شستشو پارچه‌های نخ پنبه

پارچه نخ پنبه‌ای از الیاف گیاهان طبیعی ساخته شده است و از آن به طور گسترده برای دوخت رومیزی و لباس‌های مختلف از لباس یکسره نوزاد گرفته تا شلوار کتان و جین استفاده می‌شود. لباس‌هایی که از جنس پارچه نخ پنبه هستند، بسیار مقرون‌ به‌ صرفه و بادوام اند. اما برای اینکه بتوانیم سالیان زیاد از آن‌ها استفاده کنیم، باید به‌درستی از آن‌ها مراقبت کرده و نحوه شستشو پارچه‌های نخ پنبه را بدانیم.

نکات مهم در شستشو پارچه‌های نخ پنبه

قبل از اینکه لباس‌های نخ پنبه‌ای را در ماشین لباسشویی بیندازید همیشه به برچسب آن‌ها دقت کنید؛ با اینکه این جنس قابل شستشو است اما برخی از لباس‌ها یا تزئینات جانبی آن‌ها ممکن است دارای موادی باشند که به آن شکل می‌دهند و قابل شستشو نیستند. برای مثال لایی‌هایی که در برخی از کت‌ها کار گذاشته می‌شود قابل شستشو نیستند. بنابراین، اگر در شستن لباس تجربه زیادی ندارید بهتر است به برچسب‌های روی البسه دقت کنید. اگر روی آن‌ها نوشته شده که فقط باید به خشک‌شویی داده شود، نباید آن را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. شستشو پارچه‌های نخ پنبه را بسته به اینکه لباستان چقدر کثیف شده است انجام دهید.

۱- لکه روی پارچه‌ها را پیدا کرده و آن‌ را برطرف کنید

اگر لباس یا ملافه پنبه‌ای شما لکه‌ای دارد، قبل از اینکه شستشو پارچه‌های نخ پنبه را انجام دهید و آن‌ها را در ماشین لباسشویی بیندازید، لکه‌ها را با مایع لکه‌بر از بین ببرید. زمان لازم برای پاک شدن لکه بستگی به این دارد که چقدر از زمان ایجاد لکه گذشته است. الیاف لباس‌ها هنگام شستشو و زمانی که در معرض محصولات لکه‌بر قرار می‌گیرند واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. هنگامی‌که برای اولین بار از یک محصول لکه‌بر برای شستشو پارچه‌های نخ پنبه به خصوص پارچه‌های تیره‌رنگ استفاده می‌کنید، ابتدا آن محصول را روی سجاف داخلی لباس یا حاشیه لباس امتحان کنید تا مطمئن شوید که رنگ لباس را تغییر نخواهد داد.

اطلاعات بیشتر  علت جوییدن لباس در کودکان چیست؟

نحوه شستشو پارچه‌های نخ پنبه

۲- مواد شوینده لباس خود را انتخاب کنید

انتخاب مواد شوینده با کارایی بالا (HE)، بهترین گزینه برای از بین بردن چرک، بوی بدن و اکثر لکه‌ها از پارچه است. با این حال، اگر لباس‌هایتان تنها مقدار کمی چرک شده‌اند، می‌توانید از هر نوع ماده شوینده‌ای که می‌خواهید برای شستن پارچه‌های پنبه‌ای استفاده کنید. نرم‌کننده‌های لباس، الیاف پارچه‌ی نخ پنبه‌ای را نرم‌تر می‌کنند و می‌توانند چین‌وچروک پارچه را کاهش دهند. با این حال، استفاده از آن‌ها برای شستشو پارچه‌های نخ پنبه ضروری نیست و انتخابش به علاقه خودتان بستگی دارد.

۳- برنامه و دمای آب را انتخاب کنید

بهترین برنامه synthetic و Delicate با آب ولرم ۴۰ درجه و یا سرد برای شستشو پارچه‌های نخ پنبه است زیرا در این دما از آب رفتن یا کش آمدن لباس‌های پنبه‌ای جلوگیری می‌شود. البته لباس‌های پنبه‌ای که چسب بدن هستند مانند لباس‌‌زیر، جوراب یا لباس‌خواب از این قاعده مستثنا اند. دمای پایین‌تر آب به جلوگیری از محو شدن رنگ‌های تیره و روشن پارچه کمک می‌کند.

برای از بین بردن باکتری‌ها در لباس‌زیر، جوراب، لباس‌خواب، ملافه تخت‌خواب، حوله‌های حمام و حوله‌های آشپزخانه باید آن‌ها را در آب گرم شست. مخصوصا این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که افرادی با سیستم ایمنی ضعیف در خانه حضور داشته باشند، مثلاً کسی بیمار باشد یا فرزند خردسال یا فرد سالخورده‌ای در خانواده باشد.

دمای بالای آب برای شستشو پارچه‌های نخ پنبه مناسب نیست و می‌تواند موجب کوچک شدن الیاف پارچه شود. مقدار کوچک شدن پارچه به بافت آن و نحوه پرداخت پارچه در کارخانه نساجی بستگی دارد. واضح است که شما نمی‌توانید بافت پارچه را تغییر دهید اما می‌توانید با رعایت نکات ذکرشده از کوچک شدن بیش ‌از حد پارچه جلوگیری کنید. لازم به ذکر است تمام محصولات ما در فروشگاه اینترنتی توتوکید از مرغوب ترین اجناس تولید شده و بدون آبرفت می‌باشند.

اطلاعات بیشتر  پاک‌کردن انواع لکه‌ ها از روی لباس

۴- زمان خشک کردن را انتخاب کنید

خشک کردن بیش ‌از حد نه تنها باعث می‌شود که بعضی از لباس‌های نخ پنبه‌ای به خاطر دمای بالا کوچک شوند بلکه باعث چین ‌و چروک بیش ‌از حد پارچه هم می‌شود. بنابراین بهتر است برای شستشو پارچه‌های نخ پنبه، حالت ضد چروک را انتخاب کنید یا از دور پایین خشک‌کن مانند 400 دور استفاده کنید. لباس‌های پنبه‌ای سفید را می‌توان بدون خشک کن بر روی طناب رخت خارج از خانه با نور خورشید خشک کنید، لباس‌های رنگی را نیز بهتر است دور از نور مستقیم خورشید آویزان کنید تا از کم‌رنگ شدن آن‌ها جلوگیری شود.

نحوه شستشو پارچه‌های نخ پنبه

5_ لباس‌ها را در حالت نمناک اتو بزنید

پس از خشک شدن لباس ها موقع اتو کردن می‌رسد که بهتر است لباس‌های پنبه ای در حالت نمناک اتو شوند و دمای اتو در حالت بیشترین قرار بگیرد. اگر هم لباس نمناک نیست می توانید از اسپری آب اتو یا بخار آن استفاده کنید.

جمع بندی

بهتر است شستشو پارچه‌های نخ پنبه با آب سرد انجام شود. همچنین توصیه می‌کنیم از پودر یا مایع شوینده باکیفیت با خاصیت لکه بری در دمای پایین استفاده کنید. پس از شستشو پارچه‌های نخ پنبه، کمی آن را بتکانید.

برای مشاهده انواع ست‌های جذاب ما به فروشگاه اینترنتی توتوکید مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از سایر مقالات ما در زمینه آموزش و نگهداری از لباس ها دیدن فرمایید.

در نهایت اگر قصد خرید لباس راحتی پسرانه را دارید بهتر است از طریق لینک به بخش لباس راحتی پسرانه بروید و طرح و لباس مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید تا در سریع ترین حالت برای شما ارسال شوند، در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ایرادی با پشتیبان های سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =