آموزش, بلاگ, کودکانه

8 راه حل رفع مشکل لباس پوشیدن بچه ها+برخورد با کودک لجباز

رفع مشکل آمورش لباس پوشیدن به بچه ها

مقدمه

بسیاری از والدین به دلیل لجبازی و کج خلقی بچه ها هنگام لباس پوشیدن، عصبانی و ناراحت می شوند. این رفتار در اکثر کودکان مخصوصا دختر بچه ها شایع است. در 3 سال اولیه زندگی، کودک بیشترین تلاشش را برای به دست آوردن استقلال انجام می دهد. بچه ها تا قبل از یک سالگی درخواست های والدینشان را کاملا درک می کنند. ولی به دلیل حفظ استقلال از انجام آن کار خودداری می کنند. اگر هنگام لباس پوشاندن به کودک، عصبانی شوید یا با او بیش از حد بازی کنید، کودک از کنترل رفتار های شما لذت برده و به کار های خودش ادامه می دهد. این مقوله باعث لجبازی کودک در لباس پوشیدن می شود. ولی نگران نباشید! در این مطلب از توتوکید 8 راه حل برای رفع مشکل لباس پوشیدن بچه ها را بیان می کنیم تا دیگر درگیر لجبازی کودک نشوید و زمان و آرامش خود را نیز از دست ندهید.

راهکار های رفع مشکل لباس پوشیدن بچه ها

وسواس در لباس پوشیدن بچه ها

در 90 درصد مواقع، والدین در لباس پوشیدن بچه ها مشکل زیادی دارند. در این شرایط یا کودک با گریه و جیغ همه را از بیرون رفتن منصرف می کند، یا والدین بدون توجه به دست و پا زدن و گریه کودک، لباسی بر تن او کرده و با دشواری او را از خانه بیرون می برند. در این شرایط  کودک جنگ در روابط را می آموزد و در مواقع دیگر مثل هنگام غذا خوردن، آموزش دستشویی کردن و … نیز این مخالفت را انجام می دهد. زیرا همکاری با والدین را یاد نگرفته است. در صورتی که برخورد والدین با مشکلات لباس پوشیدن بچه ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در رفتار آینده فرزندشان بگذارد. بعضی از کودکان هم هنگام لباس پوشیدن، حساسیت های زیادی دارند. مثلا از طرح و رنگ لباسشان ایراد زیادی می گیرند. در این مواقع از چالش لباس پوشیدن بچه ها ، در ابتدا به خواسته های کودک توجه کنید. ولی اگر مشاهده کردید که لجبازی و بهانه های او زیاد شده است، با انتخاب خودتان کودک را قانع کرده و توجهی به درخواست ها و زیاده روی او نکنید.

راه حل رفع مشکلات لباس پوشیدن بچه ها

توجه به سن و سال در لباس پوشیدن بچه ها

توجه به سن کودک در انتخاب لباس و نحوه رفتار با او در آموزش لباس پوشیدن بچه ها بسیار مهم است. به طور مثال در هنگام نوزادی و نوپایی کودک قدرت انتخابی ندارد و باید والدین شخصا لباس کودک را انتخاب و بر تن او کنند. ولی در سنین نو نهالی مهم است که قدرت انتخاب به او بدهید تا بتواند در دیگر تصمیمات نیز نظر بدهد.

اطلاعات بیشتر  تحلیل رنگ ها در لباس راحتی زنانه

همچنین بسیار مهم است که در سنین نو نهالی از آن جایی که مشکلات لباس پوشیدن بچه ها بیشتر می شود و لجبازی بیشتری می کنند، لباس های راحتی بران آن ها بخرید تا بتوانند خودشان در لباس پوشیدن همکاری کنند. مثلا به جای دکمه های محکم، از لباس های دارای زیپ استفاده کنید. یا به جای خرید کفش های بند دار، کفش های بچه گانه ای بخرید که دارای چسب سگکی در کنار هستند تا به راحتی کودک بتواند آن ها را بپوشد.

8 راهکار رفع چالش لباس پوشیدن بچه ها

راهکار های رفع لجبازی در لباس پوشیدن بچه ها

اگر شما هم جزو آن دسته از والدینی هستید که هر روز با مشکلات لباس پوشیدن بچه ها دست و پنجه نرم می کنید، این مطلب برای شما است. در ادامه مطلب 8 مورد از بهترین راه کار های اثبات شده برای رفع چالش لباس پوشیدن بچه ها را آموزش می دهیم تا دیگر نگران اذیت شدن کودک و خودتان هنگام لباس پوشیدن بچه ها نباشید.

  1. حق انتخاب:

در وهله اول، به کودک اجازه بدهید تا لباس مورد علاقه اش را انتخاب کند. به او دو حق انتخاب بدهید و اگر باز هم لجبازی کرد، اجازه بدهید با لباس خانگی به مدرسه، مهد کودک یا پارک برود. با دیدن سایر کودکان متوجه نا مناسب بودن پوشش خود می شود و از شما می خواهد تا لباسش را عوض کنید.

  1. حفظ آرامش:

قدم بعدی در رفع مشکل لباس پوشیدن کودک، حفظ آرامشتان است. اگر مداوم سر کودک غر بزنید و او را هول کنید، کار ها را دیر تر انجام داده و لجبازی بیشتری می کند. سعی کنید 10 دقیقه زودتر به آماده کردن کودک خود بپردازید.

  1. آماده سازی:

سعی کنید لباس کودک را از شب قبل آماده کرده و در نقطه دیگری دور تر از لباس های دیگر قرار دهید. اگر مشکل لباس پوشیدن بچه ها در صبح اتفاق می افتد، با این کار و دیدن لباسهای دیگر نظرش تغییر نمی کند.

  1. بازی و صحبت در لباس پوشیدن بچه ها:

در حین لباس پوشیدن با کودک صجبت کنید و از او هم سوال بپرسید. با او شعر کودکانه بخوانید و آرام برخورد کنید تا همکاری در لباس پوشیدن بچه ها بیشتر شود.

  1. ساخت روتین منظم:

اگر کودک شما به مهد کودک یا مدرسه می رود، یک روتین منظم برای بعد از بیداری صبح برای او در نظر بگیرید. مثلا بعد از بیدار شدن دندان هایش را مسواک بزند، موهایش را شانه بزند و بعد لباسش را بپوشد. قبل از آماده شدن و لباس پوشیدن، به او اجازه بازی یا تماشای تلویزیون ندهید.

  1. واکنش نشان ندهید:

هنگام لباس پوشیدن بچه ها، تحت تاثیر مخالفت های آنها قرار نگیرید. اگر موقع لباس پوشیدن بچه ها لجبازی می کنند، واکنشی نشان ندهید. زیرا باعث ادامه لجبازی او می شود.

  1. حواس پرتی یک راهکار خوب در لباس پوشیدن بچه ها:

زمان لباس پوشیدن بچه ها، ذهنش را مشغول مسئله دیگری کنید. مثلا از او بخواهید به شما در آوردن لباس ها کمک کند. یا آواز بخوانید. یا درباره دوستانش از او سوال بپرسید.

  1. مسابقه:

می توانید یک مسابقه برای لباس پوشیدن بچه ها در نظر بگیرید. مثلا با ساعت زمان را اندازه گیری کنید و روز بعد از کودک خود بخواهید تا رکورد روز قبلی اش را بشکند.

اطلاعات بیشتر  ترفندهای ست کردن لباس با فرزند

8 راهکار آموزش لباس پوشیدن به بچه ها

چند نکته مهم در چالش لباس پوشیدن بچه ها

توجه کنید که اگر کودک شما بیشتر از 4 سال سن دارد و لجبازی می کند، او را با بازی و سرگرمی تشویق کنید. به عنوان مثال با کوک کردن یک ساعت زنگ دار به او بگویید قبل از زنگ ساعت لباسش را بر تن کند و جایزه بگیرد.

همچنین توجه کنید که بعد از 4 و 5 سالگی مسئولیت بیشتری هنگام لباس پوشیدن بچه ها به آن ها بدهید. مثلا با انتخاب لباس های راحت تر کمک کنید خودش لباسش را بپوشد. برای آموزش لباس پوشیدن بچه ها هم می توانید یک قدم اولیه را شما بردارید و بقیه کار را به او بسپارید. به عنوان مثال جوراب را تا مچ پایش برسانید و بعد ار آن را بخواهید خودش انجام دهد.

آموزش آسان لباس پوشیدن به بچه ها

جنس لباس برای کودک خیلی مهم است!

حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که کودکان با حس خود، بسیاری از مسائل را درک می کنند. اگر کودک از جنس یک لباس خوشش نیاید، این حس در ذهن او ماندگار شده و دیگر هنگام لباس پوشیدن لجبازی خود را کنار نمی گذارد و شما را اذیت می کند. به همین دلیل اولین و مهم ترین نکته در رفع مشکلات لباس پوشیدن بچه ها توجه به جنس و راحتی لباس است. در انتخاب جنس لباس کودک توجه کنید که پارچه های نرم و لطیف را در نظر بگیرید. درست است که بسیاری از لباس های بامزه و زیبا هستند، ولی باعث اذیت شدن پوست حساس کودک شما می شوند و این خاطره از لباس بد در ذهن او ماندگار می شود و همیشه موقع لباس پوشیدن بچه ها شما و خودشان را اذیت می کنند.

از آن جایی که جنس پارچه، لطافت، نرمی و ضد حساسیت بودن آن بسیار برای سلامت جسمی و روحی کودک حائز اهمیت است، مهم است که از عرضه کننده های معتبر خرید خود را انجام دهید.

یکی از بهترین عرضه کننده های لباس های با کیفیت و ضد حساسیت با جنسی نرم و لطیف، توتو کید است. همچنین این فروشگاه اینترنتی لباس کودک انواع لباس های راحتی بچه ها با طرح های مختلف و شاد را طبق تمامی سلیقه ها عرضه می کند. با خرید لباس کودکتان از توتوکید دیگر نگران لجبازی هنگام لباس پوشیدن بچه ها نخواهید بود. زیرا کودک شما با دیدن زیبایی لباس و تجربه جنس لطیف آن، همیشه آن ها را بر تن خواهد داشت.

رفع مشکل لباش پوشیدن بچه ها ساده و سریع

جمع بندی

اکثر والدین هنگام لباس پوشیدن بچه ها با چالش های زیادی همراه هستند. نگران نباشید زیرا با رعایت چند راهکار ساده ای که در این مطلب گفتیم، به راحتی مشکلات لباس پوشیدن بچه ها حل می شود. همچنین حتما به کیفیت پارچه لباس در کنار زیبایی آن توجه کنید. زیرا تجربه جنس آن در حافظه حسی کودک باقی می ماند. همچنین به دلیل حساس بودن پوست کودکان، مهم است که لباس های خریداری شده لطیف و با کیفیت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =