بلاگ

تاثیر لباس راحتی کودکان در خواب آنها

لباس راحتی کودکان در خواب آنها چه تاثیری دارد؟

همانطور که می‌دانید خواب راحت و مناسب باعث ایجاد سلامتی و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها در افراد می‌شود. در کودکان نیز همینطور است. یکی از عوامل مهمی که باعث ایجاد خواب راحت در کودک می‌شود لباس خواب مناسب است. برای انتخاب و خرید یک لباس خواب کودکانه باید یک سری نکات دانسته و رعایت شود تا بتوان لباس مناسبی برای خواب راحت او تهیه کرد. چرا که انتخاب یک لباس خواب خوب و مناسب می‌تواند باعث ایجاد خواب آرام بخش و راحت در او شود. به بیان دیگر لباس خواب مناسب، ارتباط مستقیمی با خواب آرام و راحت کودک دارد.

نکاتی برای انتخاب لباس راحتی کودکان

کودکان دارای پوستی نازک و لطیف هستند و انتخاب لباس خواب مناسب برای آن‌ها، شرایطی دارد که اگر حین خرید آن‌ها را رعایت نکنیم، ممکن است لذت خواب خوش شبانه را از کودکمان بگیریم.

ست آستین بلند شلوار ستاره رنگی

1_ پارچه لباس راحتی کودکان

جنس لباس راحتی کودکان اولین گزینه‌ای است که هنگام انتخاب باید به آن دقت کرد. برخی از لباس‌های خواب، بی‌کیفیت هستند و از پارچه‌های پلاستیکی تهیه شده‌اند. استفاده از این‌گونه لباس‌ها با توجه به لطیف بودن پوست کودک، ممکن است باعث ایجاد اگزما و حساسیت پوستی در او شوند. درحالی که لباس راحتی باید به گونه‌ای باشد که جریان هوا به راحتی از آن عبور کند. به همین خاطر لباس خواب با پارچه‌های نخ پنبه‌ای انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود. چراکه علاوه بر اینکه به پوست کودک آسیبی نمی‌زند، در همه‌ی فصول مناسب هستند.

2 _توجه به دمای محیط

لباس راحتی کودکان باید مطابق با دمای محیط باشد. اینکه کودک در چه محیطی می‌خوابد می‌تواند تاثیر مستقیمی در انتخاب لباس خواب برای او داشته باشد. همانطور که می‌دانید دمای محیط نیز با توجه به فصول مختلف متفاوت است. اگر اتاق خواب فرزند شما در فصل پاییز و زمستان به خوبی گرم و در فصل بهار و تابستان به اندازه کافی خنک می‌باشد، می‌توانید لباس‌ خواب‌های نازک و سبک برای او تهیه کنید.

اطلاعات بیشتر  بهترین استایل های زمستانی

 

پس برای انتخاب لباس راحتی کودکان هم مانند لباس فصلی کودک، باید دقت نمود که کودک در چه فصلی می‌خواهد از آن استفاده کند. به طور کلی لباس خواب باید به گونه‌ای باشد که در فصول گرم، بدن کودک را خنک نگه داشته و در فصول سرد بدنش را گرم کند. به همین خاطر بهتر است برای فصل گرما، لباسی با پارچه‌های نازک انتخاب شود. در فصل سرما نیز لباس با پارچه‌های ضخیم تر مناسب است. چراکه داشتن لباس خواب نازک در زمستان ممکن است باعث ایجاد سرماخوردگی در کودک شود. در تابستان هم اگر لباس ضخیم باشد، گرمازدگی و بیدار شدن کودک در طول شب را به‌دنبال دارد.

3_ سایز لباس راحتی

هنگام انتخاب لباس راحتی کودکان باید به سایز آن توجه کنید. لباس‌هایی که سایز آن‌ها کوچک و به تن کودک تنگ باشد، به بدن او می‌چسبد و باعث گرفتن خواب راحت از او خواهد شد. پس بهتر است هنگام خرید لباس، سایز آن را یک اندازه بزرگتر انتخاب کنید. بدین ترتیب کودک خواب راحت‌تری خواهد داشت. البته توجه کنید سایز لباس آنقدر نباید بزرگ باشد که باعث شود روی بدن کودک بچرخد.

ست آستین بلند شلوار ستاره رنگی

4_ یقه لباس خواب

همیشه توجه کنید که یقه لباس تنگ نباشد. چراکه کودکان هنگام خواب زیاد غلت می‌خورند و از همین رو یقه لباس خواب باید طوری باشد که هنگام غلت خوردن در خواب باعث آزارشان نشود. لباس خواب با یقه گرد یا یقه هفت بهترین گزینه هستند.

5_ توجه به دمای بدن کودک

هنگام خرید لباس خواب برای فرزندتان، باید به گرمایی یا سرمایی بودن او نیز توجه داشته باشید. اگر فرزندتان گرمایی است لباس‌هایی سبک‌تر و خنک‌تر و اگر سرمایی است، لباس خواب با پارچه ضخیم‌تر و گرم‌تر برایش انتخاب کنید تا بتواند خواب راحت‌تری داشته باشد.

اطلاعات بیشتر  درمان آفتاب سوختگی کودکان + 6 روش خانگی

در ادامه با رعایت یک سری اصول در خصوص لباس راحتی کودکان، قطعا کودکی سرحال و شاد با خواب کافی خواهید داشت. به نکته‌های زیر نیز توجه کنید:

  • پیراهن‌های سبک و گشاد نخی برای دختر بچه‌ها و رکابی با شورت‌های گشاد و نخی برای پسر بچه‌ها، بسیار راحت‌تر از بلوز و شلوار می‌باشد.
  • حواستان به کش شلوار، شلوارک، دامن یا شورت خواب کودکان باشد. لباس‌هایی که کش محکم و تنگی دارند، بدن آن‌ها را در طول شب اذیت و بدخوابشان می‌کند.
  • بهتر است در شب‌های سرد زمستان، از شلوارهای بلند یا جوراب‌های بدون کش برای پوشش پاهای بچه‌ها در طول شب استفاده کنید. سرد شدن پاها، یکی از دلایل بیدار شدن مکرر کودکان از خواب در شب‌های سرد زمستان است.
  • بهتر است حتی در شب‌های سرد سال هم از پوشاندن لباس‌ خواب‌های گرم و پشمی و سنگین به کودکان خودداری کنید. لباس‌های گرم و پشمی، بدن بچه‌ها را می‌خورند و باعث آزار آن‌ها می‌شوند. به جای آن‌ها می‌توانید از رواندازهای گرم‌تری استفاده کنید.
  • لباس خواب بچه‌ها باید همیشه تمیز و ایمن باشد. ایمن به این معنا که به بچه‌های زیر ۳ سال لباس‌هایی که دکمه یا زیپ دارند، نپوشانید.

ست آستین بلند شلوار ستاره رنگی

جمع بندی

به این نکته توجه داشته باشید که کودک مثل یک بزرگسال نیست و باید از شکل لباس خوابش نیز لذت ببرد، درنتیجه سعی کنید به طراحی و رنگ‌بندی‌های لباس کودکتان بیشتر توجه کنید. همچنین بهتر است از لباس‌های جلوبسته برای خواب آن‌ها استفاده کنید. برای مشاهده انواع لباس راحتی کودکان به فروشگاه اینترنتی توتوکید مراجعه کنید.

در نهایت اگر قصد خرید آستین بلند پسرانه را دارید بهتر است از طریق لینک به بخش لباس راحتی پسرانه بروید و طرح و لباس مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید تا در سریع ترین حالت برای شما ارسال شوند، در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ایرادی با پشتیبان های سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =