بلاگ

جنس پارچه برای لباس راحتی چی خوبه؟

جنس پارچه

مقدمه

چرا باید هنگام خرید لباس راحتی زنانه به جنس پارچه آن توجه کنیم؟ آیا انتخاب پارچه در کیفیت و فواید لباس خانگی تاثیر دارد؟ پاسخ تمامی این سوالات را در این مقاله خواهیم داد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی بهترین جنسی که برای لباس راحتی وجود دارد بپردازیم.

لباس‌های راحتی نوعی لباس سبک و نازک هستند که تنها در خانه استفاده شده و در طرح‌های متنوعی نیز تولید می‌شوند. برند توتو کید یکی از بهترین برند‌های تولید‌کننده لباس راحتی زنانه و کودکانه می‌باشد که با سال‌ها تجربه در این زمینه توانایی تولید بهترین لباس خانگی بازار را دارد. همراه ما باشید تا در ادامه انواع جنس‌های لباس راحتی را با هم مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

خرید لباس خانگی

چرا باید در انتخاب جنس لباس راحتی دقت به خرج دهیم؟

سوالی که زمان خرید لباس راحتی زنانه برخی افراد از فروشندگان می‌پرسند این است که چرا انتخاب جنس لباس راحتی اهمیت زیادی دارد؟ درست است که لباس راحتی برخلاف لباس‌های مجلسی تنها در خانه و زمان استراحت پوشیده می‌شود؛ اما به هر حال این لباس با پوست شما تماس داشته و نباید به آن آسیب زده یا آن را آزار دهد.

به همین دلیل همیشه باید بهترین جنس‌های لباس راحتی را برای خرید انتخاب کنید. زمان انتخاب پارچه‌های لباس راحتی باید به فصلی که می‌خواهید آن را بپوشید نیز توجه کنید. به طور مثال پارچه‌های ضخیم تنها برای فصول و ماه‌های سرد و پارچه‌های نازک و سبک برای ماه‌های گرم کاربرد دارند.

هنگام انتخاب جنس پارچه لباس راحتی زنانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

توجه کنید؛ اگر می‌خواهید بهترین لباس خانگی را برای خودتان خریداری کنید باید نکات و مولفه‌هایی را در این لباس‌ها مورد بررسی قرار دهید تا مناسب‌ترین را انتخاب کرده و خریداری نمایید. این مولفه‌ها شامل موارد زیر هستند:

1.    ضخامت

زمان انتخاب پارچه مناسب برای خرید لباس راحتی زنانه باید ابتدا به ضخامت آن توجه کنید. به طور کلی پارچه ها در ضخامت های متفاوتی تولید می‌شوند و این موضوع به دلیل نوع بافت و جنس نخ آن‌ها می‌باشد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که پارچه‌هایی مانند ابریشم در ضخامت‌های متنوعی بافته می‌شوند تا کاربرد‌های بیشتری داشته باشند.

سعی کنید پارچه‌های ضخیم و کلفت را برای لباس‌های زمستانه و پارچه‌های نازک را برای تابستان انتخاب کنید. اینگونه دمای بدن شما در هر فصل به شکل مناسبی کنترل می‌شود.

2.    انعطاف پذیری

انعطاف‌پذیری پارچه علاوه بر ظاهر در راحتی آن نیز نقش مهمی دارد. هر چه پارچه انعطاف پذیرتر باشد لطافت و نرمی آن نیز بیشتر شده و راحتی بهتری را برای فرد به ارمغان می‌آورد. از طرف دیگر پارچه‌های انعطاف پذیر کمتر چروک شده و ظاهر خود را بهتر حفظ می‌کنند.

از آن جایی که لباس خانگی را هم در خواب و در حال کار در خانه می‌پوشیم این موضوع اهمیت زیادی داشته و می‌تواند روی عمر لباس نیز موثر باشد. پارچه‌هایی که از الیاف گیاهی مانند نخ، پنبه و… بافته شده‌اند نرمی و لطافت بیشتری نسبت به پارچه‌های مصنوعی دارند.

3.    نوع بافت

عامل دیگری که علاوه بر نرمی روی ظاهر پارچه تاثیرگذاری بالایی دارد نوع بافت پارچه است. پارچه‌ها نسبت به جنس نخ و ضخامت در بافت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. نوع بافت پارچه هر چقدر ظریف‌تر باشد، نرمی و لطافت آن نیز بیشتر خواهد شد؛ ویژگی‌ای که اهمیت زیادی برای لباس راحتی زنانه دارد. پارچه‌هایی مانند ابریشم به دلیل نرمی و ظرافتی که دارند از تعداد نخ‌های بسیاری تشکیل می‌شوند. هر چه تعداد نخ‌های پارچه بیشتر شود، چروکی آن کمتر و نرم‌تر خواهد شد.

4.    طبیعی یا مصنوعی بودن

در تولید لباس خانگی از پارچه‌های بسیاری استفاده می‌شود. اما به طور کلی پارچه‌ها به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. در پارچه‌های طبیعی از الیاف گیاهی مانند پشم، ابریشم و… استفاده می‌شود. این در حالی است که پارچه‌های مصنوعی مانند پلی استر از الیاف مصنوعی مانند پلاستیک بهره می‌برند.

پارچه‌های طبیعی لطافت بیشتری داشته و راحت‌تر اتوکشی می‌شوند. این در حالی است که پارچه‌های مصنوعی را نمی‌توان با اتوی داغ صاف کرد. این امر موجب از بین رفتن بافت پارچه می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در این قسمت وجود دارد حساسیت‌زا بودن پارچه‌های مصنوعی است. پارچه‌های مصنوعی باعث خارش، ایجاد آکنه یا پوسته شدن پوست می‌شوند و این موضوع فرد را آزار خواهد داد.

انواع جنس پارچه هایی که برای تولید لباس‌های راحتی استفاده می‌شود

همانطور که می‌دانید تنوع بسیار زیادی در بازار برای لباس راحتی زنانه وجود دارد. این تنوع تنها شامل طرح و رنگ نشده و پارچه لباس را نیز در بر می‌گیرد. قبل از این که به فروشگاه لباس رفته و به خرید لباس راحتی زنانه بپردازید، بهتر است با بهترین جنس‌هایی که لباس راحتی در آن‌ها تولید می‌شوند آشنا شوید. این جنس‌ها به شکل زیر می‌باشند.

اطلاعات بیشتر  لباس راحتی پسرانه تابستانی چی خوبه؟

برند توتو کید

·       لباس راحتی با جنس ترک

یکی از محبوب‌ترین جنس‌هایی که برای تولید لباس خانگی وجود دارد پارچه ترک است. لباس راحتی ترک از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و بین ما ایرانیان شهرت زیادی دارد. لباس‌هایی که با استفاده از پارچه ترک ساخته می‌شوند از کیفیت بالا و عمر طولانی برخوردار هستند.

کشور ترکیه با کمک برند‌های بین‌المللی توانسته با استفاده جدید‌ترین تکنولوژی‌ها پارچه‌هایی بادوام و مقاوم تولید کند و آن را به بازار بزرگ ایران ارسال کند. لباس راحتی ترک در تنوع بسیاری تولید می‌شود و این موضوع را می‌توان نکته‌ای مثبت در نظر گرفت.

·       لباس  راحتی  با جنس چرم

چرم یکی از بهترین جنس‌هایی است که برای تولید انواع لباس از آن استفاده می‌شود. بیشتر مشاهده می‌شود که پارچه چرم را در تولید لباس‌های زمستانی مانند کت، مانتو و… استفاده کنند. اما امروزه لباس راحتی چرم نیز وارد بازار شده که زیبایی خاصی در کنار مقاومت و دوام عالی دارد.

لباس راحتی چرم به دلیل استفاده از چرم طبیعی ضخامت بالایی داشته و مخصوص فصول سرد سال هستند. در صورت استفاده از لباس راحتی چرم در ماه‌های گرم باعث تعریق بیش از اندازه بدن خواهد شد. لباس راحتی چرم را می‌توانید در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف از برند توتو کید خریداری کنید.

·       لباس راحتی  با جنس حریر

از پرتقاضاترین پارچه‌هایی که در صنعت مد و لباس کاربرد دارد می‌توان به پارچه حریر اشاره کرد. حریر یکی از محبوب‌ترین پارچه‌هایی است که هم در تولید لباس‌های بیرونی و هم در لباس خانگی کاربرد دارد. لباس راحتی حریر ویژگی‌های بسیاری داشته و همین موضوع فروش آن را چندین برابر کرده است.

به طور کلی حریر را به عنوان پارچه‌ای نرم، نازک، سبک و لطیف می‌شناسند؛ به همین دلیل پیشنهاد بسیاری از افراد خرید پارچه حریر برای دوخت لباس راحتی زنانه است. لباس راحتی حریر به دلیل نازک بودن تنها در فصل‌های بهار و تابستان مناسب بوده و استفاده از آن باعث جلوگیری از تعریق بدن می‌شود؛ زیرا بافت این پارچه به صورتی است که اکسیژن به راحتی از داخل آن عبور کرده و از خفگی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

·       لباس راحتی با جنس تریکو

پارچه تریکو یکی از قدیمی‌ترین و مشهور‌ترین پارچه‌ها در صنعت مد و لباس است. این پارچه به دلیل بافت متفاوتی که نسبت به دیگر پارچه‌های لباس راحتی زنانه دارد نظر بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند. تریکو را با نام پارچه گردباف نیز می‌شناسند؛ زیرا بافت این پارچه به گونه‌ای است که تار و حلقوی گره خورده و این گره ها کنار هم قرار می‌گیرند.

به دلیل گردباف بودن این پارچه نرمی و لطافت خاصی روی آن ایجاد شده که راحتی را در لباس خانگی بیشتر کرده و دوام آن را نیز افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا مدل لباس راحتی با پارچه تریکو یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های لباس خانگی باشد.

مدل لباس راحتی با پارچه تریکو

·       لباس راحتی با جنس مخمل

اگر به دنبال پارچه ای نرم، لاکچری و زیبا برای لباس راحتی زنانه خود هستید پیشنهاد می‌شود پارچه مخمل را تهیه و با آن شیک‌ترین لباس خانگی را بدوزید. مخمل دارای ظاهری زیبا است که پرز‌های کوتاهی روی سطح خود دارد. این پرزها باعث می‌شوند تا نرمی خاصی روی پارچه ایجاد شده و پوست را نوازش کنند. از طرف دیگر به دلیل پرزی بودن سطح مخمل، نور به شکل فوق‌العاده جذابی از آن بازتاب شده و این موضوع باعث زیباتر شدن آن نیز می‌شود.

اصلی‌ترین متریال که پارچه مخمل را می‌سازد ابریشم است. در تولید این پارچه از مقدار بسیار زیادی از الیاف نرم ابریشم استفاده می‌شود. شما می‌توانید مدل لباس راحتی با پارچه مخمل را از برند توتو کید خریداری کنید.

·       لباس راحتی با جنس نخی

از آشناترین نام‌ها در حوزه پارچه‌های لباس راحتی زنانه پارچه نخی می‌باشد؛ در واقع پارچه نخی همان پارچه پنبه‌ای می‌باشد که در زبان عامیانه به آن پارچه نخی می‌گویند. این پارچه از الیاف طبیعی گیاهی تولید شده و این موضوع به ویژگی‌های آن افزوده است. پارچه‌های نخی را می‎توان به صرفه‌ترین و راحت‌ترین نوع پارچه برای لباس خانگی نامگذاری کرد.

این پارچه نازک بوده و جریان هوای مناسبی را زیر خود ایجاد می‌کند. همچنین به راحتی اتو می‌خورد و به این راحتی‌ها پاره نمی‌شود. شما می‌توانید با بررسی محصولات فروشگاه توتو کید بهترین ست لباس راحتی نخی زنانه را با قیمتی مناسب خریداری کنید. تمامی محصولات موجود در فروشگاه ما به صورت رایگان و در سریعترین زمان ممکن درب منزل تحویل مشتریان داده می‌شوند.

ست لباس راحتی نخی زنانه

·       لباس راحتی با جنس ابریشم

حتما نام پارچه ابریشمی به گوشتان خورده است. این پارچه بهترین پارچه‌ای است که در بازار البسه وجود دارد. از الیاف ابریشم می‌توان پارچه‌های بسیاری تولید کرد. پارچه مخمل نیز از ابریشم درست شده است. اما پارچه ابریشمی ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارد که زیبایی‌های آن را چندین برابر کرده است.

این پارچه بسیار شیک، درخشان و زیبا است و لطافت فوق‌العاده‌ای دارد. ست لباس راحتی حوله‌ای یکی از مدل لباس‌هایی هستند که با پارچه‌های ابریشمی دوخته می‌شوند. این لباس‌ها مخصوص فصل سرما هستند؛ اما می‌توانید مدل‌های نازک‌تر پارچه ابریشمی را برای دوخت لباس‌های تابستانی نیز استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر  انواع لباس راحتی زنانه

·       لباس راحتی با جنس پوپلین

لباس راحتی زنانه‌ای که با پارچه پوپلین دوخته شود، لباسی راحت، متراکم، بادوام و سبک می‌باشد. این نوع لباس خانگی را می‌توان تنها در فصل گرم سال یعنی تابستان استفاده کرد. گردش هوا زیر الیاف این لباس کاملا به خوبی انجام شده و نمی گذارد بدن شما عرق کند. پارچه پوپلین ماندگاری بالایی داشته و بسیار نرم و لطیف است.

بافت این پارچه به شکل یک دست و ساده یا به اصطلاح تافته می‌باشد که همین ویژگی باعث فروش بالای آن شده است. پارچه پوپلین به صورت عمده توسط الیاف نخی یا همان پنبه‌ای تولید می‌شود؛ اما در برخی مدل‌های این پارچه از ابریشم یا پشم نیز استفاده می‌شود.

محبوب‌ترین جنس‌های پارچه برای لباس خانگی

در بین جنس‌های لباس خانگی علاوه بر پارچه‌هایی که در بخش قبلی بررسی کردیم، پارچه‌هایی نیز هستند که هم با کیفیت بوده و هم قیمت مناسبی دارند. می‌توانید با خرید این پارچه‌ها بهترین لباس راحتی زنانه را برای خودتان بدوزید.

اگر هم می‌خواهید به خرید لباس راحتی زنانه آماده بروید، بهتر است یکی از پارچه‌های زیر را برای این کار انتخاب کنید. محبوب‌ترین پارچه‌هایی که برای تولید لباس‌های راحتی استفاده می‌شود شامل موارد زیر هستند.

انواع جنس پارچه

پارچه پلی‌پنبه

یکی از بروز‌ترین پارچه‌هایی که در ایالات متحده برای اولین بار وارد خط تولید شد، پارچه‌های پلی استر پنبه‌ای یا پلی پنبه هستند. این پارچه ترکیبی از پلی استر مصنوعی و پنبه‌های طبیعی می‌باشد و باعث ایجاد بافتی ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی شده است. پارچه پلی پنبه انتخاب مناسبی برای لباس راحتی زنانه بوده و راحتی فوق‌العاده‌ای دارد.

پارچه‌های پنبه چاپی

از دیگر پارچه‌هایی که در تولید لباس خانگی به شکل عمده از آن استفاده می‌شود، پارچه‌های پنبه چاپی هستند. این پارچه‌ها از الیاف نخ پنبه بافته شده و با کمک دستگاه‌های چاپ حرفه‌ای روی آن‌ها طرح‌ها و نقش‌های زیبایی به چاپ رسیده است. با استفاده از این پارچه می‌توان لباس راحتی زنانه زیبایی را دوخت و از آن در کنار خانواده استفاده کرد.

پارچه ابریشم و گیپور

یکی از جذاب‌ترین انواع پارچه در تولید لباس راحتی زنانه به تعداد بالایی از آن استفاده می‌شود پارچه ابریشمی گیپور می‌باشد. پارچه گیپور به شکل طرح‌های زیبایی بافته شده به دلیل منافذ فراوانی که دارد، پارچه‌ای آزاد و بسیار خنک به حساب می‌آید که استفاده از آن در ماه‌های گرم سال پیشنهاد می‌شود.

پارچه‌های نخ پنبه

پارچه نخ پنبه همان پارچه‌های نخی هستند. این پارچه‌ها را از الیاف پنبه‌های طبیعی بدست آورده و می‌بافند. ظرافت و لطافتی که در پارچه‌های نخ پنبه وجود دارد مثال زدنی بوده و راحتی آرامش بخشی را برای شما ایجاد می‌کند. در تولید بخش عمده‌ای از لباس راحتی زنانه پارچه نخ پنبه استفاده می‌شود و این موضوع به دلیل قیمت به صرفه و راحتی استفاده از این پارچه می‌باشد.

پارچه‌های کتان

پارچه‌های کتان یکی از پرمصرف‌ترین پارچه‌ها در صنعت مد و پوشاک هستند. این پارچه‌ها کیفیت الیاف فوق‌العاده‌ای داشته و ضخامت مناسبی نیز دارند. پارچه‌های کتان از الیاف کتان طبیعی و گیاهی بدست آمده که در داخل کشور ما کشت نمی‌شود.

لباس راحتی کتان

پارچه‌های تترون

یکی از ساده‌ترین انواع پارچه‌هایی که در تولید لباس خانگی از آن استفاده می‌شود پارچه‌های تترون هستند. تترون پارچه ای ساده و نازک است و همین موضوع مصرف آن در این زمینه را بیشتر کرده است. پارچه تترون دارای نوع پنبه ای و پلی استری می‌باشد که هر کدام مزایا و ویژگی‌های به خصوص خود را دارند.

پارچه لینون

پارچه لینون (لینن) یکی از بهترین پارچه‌هایی است که در آن از ترکیب الیاف‌های گیاهی بهره برده‌اند. این پارچه را با ترکیب الیاف گیاهان کتان و فلکس بافته و به بادوام ترین پارچه بازار تبدیل کرده‌اند. می‌توانید با این پارچه زیباترین لباس راحتی زنانه را بدوزید.

پارچه جرسی

اگر به دنبال خرید لباس زنانه در پارچه‌ای خاص و با کیفیت هستید پیشنهاد ما پارچه جرسی است. این پارچه برای ساخت ژاکت‌ها و پیراهن‌های گرم استفاده شده و می‌توانید با کمک آن گرم‌ترین لباس خانگی را بدوزید. لطافت این پارچه منحصر به فرد بوده و مانند آن در بین پارچه‌ها وجود ندارد. لباس‌هایی که با استفاده از پارچه جرسی تولید می‌شوند را به اصطلاح لباس حوله‌ای نیز می‌گویند. می‌توانید ست لباس راحتی حوله‌ای را در فروشگاه ما با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید.

بهترین برند خرید لباس راحتی زنانه

امروزه برند‌های بسیاری در تولید لباس خانگی فعالیت می‌کنند. این امر به دلیل افزایش تقاضایی است که در بازار مشاهده شده است. برند توتو کید یکی از بهتر‌ین برند‌های تولید کننده لباس راحتی زنانه و لباس خانگی کودکان می‌باشد که با تنوعی فوق‌العاده توانسته بهترین محصولات را با قیمت‌هایی مناسب و شگفت انگیز وارد بازار کند. از فروشگاه برند ما دیدن کنید و با مقایسه محصولات به خرید بهترین لباس راحتی مورد علاقه تان بپردازید.

بهترین برند لباس راحتی

نتیجه گیری

در این متن به این موضوع پرداختیم که چه جنس‌هایی برای خرید ارزان اما باکیفیت لباس راحتی مناسب هستند. در حال حاضر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده از متد‌های بروز و جدید برای تولید پارچه‌ها، جنس‌های بسیار زیادی وجود دارند که تولیدکنندگان با کمک آن‌ها لباس خانگی تولید می‌کنند.

اما اگر نظر ما را بخواهید، ما به شما پارچه‌های نخی و ابریشمی را پیشنهاد می‌دهیم. پارچه‌های کتان، چرم و مخمل را نیز می‌توان در بین این جنس ها قرار داد اما جذابیتی که در پارچه ابریشمی و سبکی و راحتی که در پارچه‌های نخی وجود دارد آن‌ها را از دیگران منحصر به فرد می‌سازد.

خرید لباس راحتی زنانه در انواع جنس‌ها و پارچه‌ها در فروشگاه ما امکان پذیر است. می‌توانید در فروشگاه برند توتو کید بهترین لباس‌های راحتی را با قیمتی مناسب تهیه و درب منزل خود تحویل بگیرید. برند توتو کید تنوع زیادی در محصولات خود داشته و همین موضوع نیز باعث شده تا نیاز هر سلیقه‌ای را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + سه =